Hem oyunculuk hem senaryo çok önemlidir ikisininde dengeli olduğu bir flim ancak güzeldir. Bazen oyunculuklar çok iyi olsada ortada doğru dürüst bir senaryo olmadığı için flim pek güzel gelmez çok boş gelir bazense senaryo iyi olmasına rağmen oyunculuk yapmayı becermezler ve flim bize çok kötü gelir hatta ben soğurum daha izlemek istemem. Ama birisini seçmek gerekirse senaryo diyeceğim çünkü oyuncu olan biri her şekilde oyunculuk yapar boşuna oyuncu olmamıştır sadece bazı oyuncular diğerlerinden daha iyi rol yapar ama senarya kötü ise ortada hiç bir şey olmaz.🌸
Ikisi de önemli ama birsini seçersem benim için senaryo çok da önemli. Gözümün önünde mükemmel oyunculuk sergilesin ama film beni sıktıysa ya da konusu saçmaysa ne yapayım oyunculuğu. Izlediğim filmden zevk almam lazım. Filmin bana bir şey katıyor olması lazım. Tabi ki kötü oyunculuk bazen mükemmel senaryolar da göze çarpıp kötü duruyor ama en azından senaryonun güzel olması hatırına film kendine bağlıyor ve izlettiriyor.
Bu öyle bir şey ki resmen hayali bir fobim bile var bu konuda. Kendimi çok iyi bir senarist olarak hayal ediyorum ve diyorum ki "ya oyuncular istediğim gibi oynamazsa" Heralde 40 kere tekrarlatırım sahneyi yönetmen de bensem 😂 Ama senaryo kesinlikle daha önemli.
Senaryo ve oyuncuların yeteneği. Bazen senaryoya odaklanmak istesem de oyuncunun becerisi ister istemez etkiliyor. Bazen de oyuncuya ve yeteneğine odaklanmak isterken senaryo alıp götürüyor, sürükleyici bir hal alıyor. Yani dizi, filme göre değişen bir durum ๑
Tabiki oyunculuğunda belli bir düzeyde kaliteli olması lazım tabi ama oyunculuk nekadar iyi olursa olsun seneryo ortalamanın altında olduğu sürece benim için çok bir şey ifade etmez.
Tabiki ama aynı şekilde seneryosu kötü olan bir film veya dizide iyi bir yere sahip değildir benim için. Misal Suicide Squad, misal Glass. James McAvoy Glass filminde fantastik derecede iyi bir performans sergilemişti benim için ama filmin hikayesi bana göre duvarı izlemekten farksız olduği için yarısına kadar anca izleyebilmiştim filmi...
Kötü bir oyunculuk hikayenin olayını söndürebilir senaryoda ki olay örgüsünden ziyede oyuncunun doğallığı jest ve mimikleri duruşu bunlara da bakarım ben 👸
Doğru şema a kuruluş , diriliş, barbaros dizilerini saçma mesela ama destan iyi gidiyor bozmazsa senarist, ve üç kuruş dizi si yeni dizi ayağına içerde ve çukuru klonlamış Senarist artık aşmalı. bakışma sahneleri , saçma aşk sahneleri, entrika ve en önemlisi tarihi dizilerde her hafta esir düşme. Yalnız kurt iyi gidiyor oda bozmazsa Tarihi dizilerde en son Ertuğrul Gazi ile Berke hanı ve ögeday hani bir ettiler ya komigime gitti. geyhatu han ile Osman Gazi düşman ettiler Saçma baba saçma Saçmalamayın Ögeday, geyhatu , Berke han nerde beylik devleti ve beylik devri Osmanlı gücü nerde denk mı birbirine