"Kaderinse dünya küçüktür.
Kaderin değilse,
çıkmaz sokakta bile karşılaşamazsın."
Kaderin değilse,
çıkmaz sokakta bile karşılaşamazsın."
Evet Biz dedik;
- “ Herşey olacağına varır! ”
Allah c. c dedi ki;
- “ İnsan için ancak, çalıştığı vardır! ” ( Necm suresi- 39 )
Biz dedik ;
- ” Nasipse olur, kısmetse odur.. ”
Allah c. c dedi ki;
- ” Biz her insanın kaderini, kendi çabasına bağlı kıldık.” (İsra Suresi. 13)
Sonra oturduk, kendi beceriksizliğimize kader deyip ağladık..
Ne güzel buyurmuş Geylani hazretleri;
- ALLAH' ın takdirini O’nun aleyhine delil yapmayın;
Çalışın, çabalayın..
Kolaya kaça Adam giderken ne kadar acıtırsa acıtsın canını.. Geri dönmeye kalkarsa alma hayatına..
kolaya kacmak ile alakasi yok... kismet degilmis demek bu is olmucak ti zaten demek le ayni sey sihiri ise ileride depresyona ya da aci cekmeni engelleyebilecek bir soz dur
Mücadele ettikten sonra olmuyor ise o kısmet değilmiş demektir.
Teşekkürler :)
Cevap
13Cevap
Elinden geleni yaptıktan sonra bu sözü kullanabilirsin. Öbür türlüsü bahanedir tabii.
kısmetse gelir yemenden kısmet değilse ne gelir elden
Ben elimden geleni yaparım sonuna kadar hala daha olmuyorsa kısmet değilmiş, hayırlısı buymuş derim.
Aslına bakarsan olayı bir neden bağlayıp
Olaydan kurtulmaya çalışmak.
Kendini daha iyi hissedebilmek
Motive olmak adına yapılaca en iyi ilaç bana göre.
ve lazım
Nasipte varda gelir bagdattan yemenden, nasipte yoksa ne gelir elden ☺️☺️
Değerince kısmet e bindirmek en iyisi. d
İplemiyormuş gibi görünmeye çalışmak da olabilir.
aynen hayırlısı diyip yola devam ediceksin
çok saçma en iyisi sebebini söylicek
kaybetmek değil çaresiz kalmak desek
Mutlu olmanın teselli olmanın yolu bunlar
ya da kabul etmek ;)
çok doğru bir söz..
Bahanedir o
Fazla karamsarsın :D
Kolay
Evet
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar