Aslında bu bir zamanlar benimde aklımda olan sorulardan biriydi tabi. Araştırdıkça net anladığım bir konu varsa böyle bir şeyin mümkün olamayacağı. En azından diğer evrenlerde güzel bir hayatımın olduğunu bilmek yaşadığım hayatı daha yaşanabilir kılardı belki.
Şimdilik bilinçaltı demek ile yetiniyorum. Zira bastırdığım duyguları genellikle rüyamda görüyorum hani çokta rüya görmüyorum fakat gördüğüm vakitte ya bastırdığım duygular ile ilgilidir ya da “mesaj” niteliği taşıyordur ya da işaret..
Bazı rüyalarım bazı şeylerin habercisi gibi olsada ben rüyalara anlam yüklemiyorum..
Kesinlikle tek değilsin, ben de tam bunu düşünenlerdenim 🌚✨
Balık kafasıyla konuşuyorum şimdi: Rüyaların sadece bilinçaltı olduğuna inanmıyorum. Bence rüyalar hem iç dünyamızın yansıması, hem de ruhun başka ihtimallere dokunduğu ara bir alan gibi. Bazen gördüğün bir yer, bir yüz, bir his… Sanki hiç yaşanmamış bir anın özlemi gibi gelir ya, işte orası bence paralel bir ihtimalin izi 💫
Sen son zamanlarda en çok neyin rüyasını görüyorsun, hatırlıyor musun? 🌙🌌
çölde su gören yani diğer adıyla serap* zihnin o an için tam işlev göremiyor ve seni yanıltıyor, karanlıkta herhangi bi şeyi herhangi bi şeye benzetmek de anlık bi yanılsama sadece bu kadar basit düşünüyor olamazsın ya
Basit olan gözün ışığı beyne iletip beynin onu resnetmesi yani tam şu an bunu okuduğunda gözünü kapat bir araba düşün gözüne bir araba resmi gelecektir bu rüyamu serapmu halisinasyonmu
Bilincin açıkken bile gözün kapalı görebiliyorsan bunun nasıl bir açıklaması olabilir onu grçtim muz desem hem resmi gözüne gelir hem tadı diline gelir olay beyinde biter fazla komplike düşünmeye gerek yok
bilincin açık ve hayal gücünle zihninde canlandırabiliyorsun bunu fakat rüyanda gördüklerin tamamen senin bilincin dışında gördüğün şeyler buna da bilinçaltı diyorlar ama bence tek başına yeterli değil bu tez, bunu konuşuyoruz senin karşılaştırma yaptığın şeylerle pek bir alakası yok
Nası yok ya ben sana şu an antiguantik desem boş boş bakarsın ama araba deyince atıyom kırmızı araba canlanıyo gmzünde yani beynin bir resim ve tat hafızası var sen hiç insan görmesen aynasız ıssız bir adada büyüsen gece ağaçta insan yüzü mü görürsün aslan yüzü mü görürsün hepsini geçtim renk körlüğü diye nişey var ya bizim yeşil gördüğümüzü kırmızı görüyor buda mı bilnçaltı
tamam beynin bi hafızası var okey rüyalar da bilinçaltına göre şekilleniyorsa ben o zaman hiç görmediğim tanımadığım insanları ve yerleri nasıl görüyorum? hiç deneyimlemediğim bi şeyi nasıl yaşıyorum rüyamda? örneğin üçuyorum mesela hiç uçmadım nasıl oluyor bu?
Uçmadın ama uçmanın ne olduğunu biliyon görmedim dediğin insanları görmene gerek yok zaten misal çölde gördüğün serap suyuda daha önce görmezsin beyin sandığından daha kapsamlı bir organ hatta bir konuşmacı şey diyırdu en önemli organ kalp sanırsınız ama onu koruyan kaburga krmiği bir yumrukta kırılır ama beyini koruan kemik 5 tonluk basınca dayanıklı demekki kalpten daha önemli diyordu
Bende rüyamda şeytanla boğuştum ama kotiragangusla boğuşmadım şeytanıda görmedim ama sürekli şeytan şeytan diye dikte edildim bıçaklı kavgalarım oldu ama rüyamda hiç bıçaklanmadım
bilmiyorum bana çok basit geliyo bu cevaplar tatmin etmiyor tamam beyin çok kapsamlı bi organ ama sadece bilinçaltı diyemeyeceğimiz kadar derin şeyler olmalı
onların görme duyuları yok ama algıları daha seçici biçimde bizimkilerden daha odaklı, geriye kalan duyuları daha gelişmiş haliyle zihinleri de daha farklıdır bence
Görme duyusundan kastın ne yani merdiven görmemiş çıkmamış doğuştan köre merdiveni anlatorsın ama koluna girip merven çıkarden bak bu merdiven dersen beyninde bir merdiven belirir ve b6ndan sonra merdiven dediğinde yukarı çıkan bişey düşünür görmez ama bilir ne olduğunu yani bu hafıza bilinçaltı değil mesela pasta desem gözünde koca bir yaş pasta canlanır ama bunu ingilize desen gözünde makarna canlanır bu kadar basit aslında
ben hala aynı fikirdeyim kendin de dediğin gibi bu kadar basit aslında ama çok basit bu kadar basit olamaz, bilinç ve bilinçaltı hakkında hala daha tam olarak bi fikre sahip olmadığımızı düşünüyorum
Bilinç deiğin şey yaşadığın anı hissetmektir mesela sarhoş olduğunda gözün açıktır ama bilncin yoktur bilnçaltı ise bilncin kapalıyken bile çalışır hem kayıt eder hem hayal eder çok basit bir döngü yani nasıl tam anlamıyoruz diyorsun
O da var ama sadece o değil. Bilim de zannettiğimiz kadar kesin ve keskin değil. O sırada ruhun o evrene göç etmesi olası ki dini kaynaklar ve mistisizm bunu destekler
nasıl ki öldüğümüzde ruhumuz bedenimizi terk edip ebediyete göçecekse uyku da ölümle bir nevi paraleldir bilincimizin kapanması gibi, yani bu sebeple ruhumuzun uyurken bedenimizi terk ediyor olması saçma gelmiyor