Nişanlım bipolar hastası çok üzülüyorum. Ne yapabiliriz?

Yani manik depresif. Önceleri bilmiyordum böyle olduğunu. Çok zeki birisi. doktor aynı zamanda. dışarıdan anlaşılmiyor. Onunla yaşadıkça anlıyorsun. ilaçlarını da alıyor. manik döneminde saçmasapan paralar harcıyor hiç ihtiyaç bile olmayan şeylere. bana ilgisi tavan yapıyor. Cinsel isteği bitmiyor. ilgiden bogulacak duruma geliyorum bazen. hadi yine idare ediyorum sevdiğim için. depresif dönemine geçtiğinde de ne yapsam onu iyi edemiyorum. benden önce defalarca intihar düşüncesi olmuş bu dönemde. bir kere çok kızdım 1 gün konuşmadım diye intihar etmeyi düşündüm diyor. onu biraksam cidden intihar eder gibi bir izlenim veriyor bana. seneye evlenecektik. tutturdu bir an önce evlenmeliyiz diye. kışı sensiz gecirirsem intihar ederim diyor. apar topar evlilik hazırlıklarına başladık. yani onun bir duygu durum değişiklikleri ikimizi de çok yoruyor. onu çok seviyorum hastalığı yüzünden bırakmak istemiyorum aksine ona destek olmak istiyorum. Ama korkuyorum da evlenince baş edemeyecek bir hale gelir mi diye. depresyondayken intihar eder mi bana şiddet uygular mi gibi sorular var kafamda. asla şiddet uygulamam diyor ama insan yine de böyle hastalar şiddete yatkın diye korkuyor. Babası da bipolar. tedavi görüyor ve eşine yıllarca çok şiddet uygulamış. Endişelerimde haklı mıyım haksız miyim bilmiyorum?
Nişanlım bipolar hastası çok üzülüyorum. Ne yapabiliriz?
Cevapla