Genellikle süper bir dedikodu malzemesi olan 'eski sevgilinin yeni sevgilisi', bazı durumlarda 'eski sevgilinin saplığı' olarak görülür. Sevgiliyken gözlerine inen perde, ayrılıktan sonra kalkar ve eski sevgili mercek altına alınır. Ve görülür ki; ayrılıktan sonra siz sakince sineye çekerken o rahat durmuyordur.
Reddedilme psikolojisi, özellikle erkeklerde ayrılık sonrasında görülüyor. Bunu gidermek içinse yeni aşklara yelken açıyor. Ama maalesef ki bazı beyler, duvara toslamaktan kendini alıkoyamıyor. Sizce eski sevgililerdeki çapkınlığın sebebi, reddedilme psikolojisiyle açıklanabilir mi?
Eski sevgilinin ayrılık sonrası sevgili arayışına girmesinin temelinde reddedilme psikolojisi mi yatar?
tabi ki psikolojiktir uzun olabilir şimdiden kusura bakma açıklamaya çalışayım kendimce öncelikle biten ilişkinin süresi onun yasının süresini göstermiyor ne yazık ki önemli olan ne kadar çıktığın değil ne kadar paylaşımlar ve etkilenmeler olduğudur yani 1 yıllık bir ilişkinin şiddet, aldatma, istismarlarla dolu geçen ilişkinin ayrılık acısıyla 1 yıl gül gibi geçinip sonra ayrılan bir çiftin ayrılık acısı sürelerini karşılaştırılsa aynı olmaz. bu yüzden sürenin uzunluğu değil, ilişkinin bitiş şekli ve süreçte yaşananlara göre aşk acısı değişebilir. genel ilişkileri incelediğimiz zaman ayrılık acısı yaşamak istemeyen ya da acıya dayanamayanlar kısa süre içinde yeni ilişkiye atılıyorlar. Bunu da genellikle yalnız kalmaktan korkan kişiler başka biriyle avunma isteği veya karşısındaki ve çevresindekilere terk edenden daha iyisini bulabileceğini göstermek gibi bahanelerle hemen yeni bir ilişkiye başlarlar. ancak bir sevgilinin yasını tutmadan yerine bir başka sevgiliyi koyabilmek aşkın doğasına aykırı bence. Eğer böyle bir yerine koyma mümkün olabiliyorsa, zaten önceki aşkın gerçekliğinden de şüphe edilebilir. Birisini sevmenin insana yakışır taraflarından birisi de yitirdikten sonra bunun yasını tutabilmek hatta doya doya ağlayabilmek bence. ayrılıklar hakkını vererek yaşanmalı ki bir sonraki ilişki daha iyi yaşansın. Ayrılıktan gerekli ders ve olgunluğu çıkaramadan kurulacak yeni bir ilişki, arkada bırakılan ilişkinin tüm zaaflarını da üzerinde taşımak zorunda kalıcak. Biten ilişkinin duygusal acısına ve sonuçlarına ( yalnızlık, acı, duygusuzluk, cinsellik yoksunluğu vs.) katlanamayan kişi, farklı bir bedende teselli arar. aslında yeni beden o kişi için yara bandı, pansumandır. Yani eski yarayı iyileştirmek için vardır. İyileştirir mi iyi hissettirir mi diye sorarsak belki iyi hissettirir. Yara iyileştikten sonra ilişkinin devamı da genelde bitişle bazende tesadüf olarak uyumla sonuçlanır devam eder.
Sonuna kadar okudum birsey sorucam beni kiskançlıklarimdan bunaltmamdan (bana gore cok degil) terk etti 18 gun oldu biteli cok yalvarmistim biterken bir daha sans ver yapmicam diye vermedi... 9 10 gün sonrada kız eklemeye basladı biriyle konustu galiba buyuk ihtimal oyle hissediyorum ama olmadı bu zamana kadar 7 kız ekledi geri takip etmeyenleri takipten cikardı 2 kız var Şu an arkadaslarindan takip ettigi bir kız geri takip etti digeri takip etmiyor.. 3 ay surmustu iliskimiz ailesiyle falanda tanismistim... sizce ne yapmaya calisiyor profili acik takip etmiyoruz birbirimizi beni çıkarmıştı hep. Ondan boyle bir seyi beklemezdim. Hemen kız arayısına geçeceğini beni cok sevdiginden bahsederdi hep gelecek hayalleri kurardık en son bir konusmak istedim bana lütfen lütfen konusmayalim dedi biraz konustuk istemedi bende onu ne kadar sevdigimden bahsettim ve en sonda tek bir sevgi kirintisina muhtac olursun demistim oda sen çok sev sevil gönulden istiyorum bunu demisti.. karakteri bu mu yani hemen neden kendi sehrindeki universiteden tanımadıgi kizları ekliyor oylesone desem takipe geri donmeyince çikarıyor bu kadar cabuk mu unuttu beni bu kadar miydim yani onda?
Kuzum bu tür sorular eski sevgililer tarafından kaldırılıyor sonra bize zavallı ve karaktersiz deniyor benim yerime başkası olsa tef davul çalar. Adamın sitede numara istediği kızlar ss leri bana atıp' sen bunun nesi ile çıktın ' diye dalga geçti de biz laf söylemedik. Sonra arkadaş dediğimiz kişi guya biz yalancı imişiz yalanımıza katlanamamış eski sevgilimiz için bizi silmiş boşver. Herkes kendine yakışanı yaptı bugün bir kez daha iyiki bitmiş dedim ne yalancı ne karakteriz ne de zavallı oldum burda bir zavallı varsa benden sonra asıldığı kızlara ben sadece ölen sevgilimi sevdim diğerleri ile sadece yatmak için çıktım diyen milletin namusuna dil uzatan ama namustan bir haber olanlardır. Ne acı ya cidden..
Sorduğun sorunun bir hikayesi var olmalı ki teşhis koyulmalı.
İntikam almak içinde yapabilir, kararsızlığı içerisinde onun kendisini aydınlatacağını da düşünebilir.. vs vs
Eski sevgilisinin verdiği yoğun ilgi karşı tarafta alınabilecek ilgi kotasının yükselmesine neden olur ve bilinçsiz bir ayrılık sonrası ilgi düşer ama bağımlılık olduğu için hemen bunu başka yerlerden temin etmeye başlar...
Ret yedikten sonra oluşan bütün kötü olayların sebepleri beklemenin nedeni olan şeyin ani düşüşe geçmesidir.
Sanırım senin hakkında bilgi edinmek için yaptığımı düşünüyorsun.. Hayır, öyle bir amaç için yazmadım. "Hikayesi var olmalı" dememden ne çıkardın ise çok yanlış çıkarımda bulunuyorsun. "İlişkinin bitme nedeni bağlı" demek ile aynı.. Senin bu söylemim altında bir şey araman anlamsız geliyor.
Ben senin hakkında bir şey öğrenmek için anlatmaya teşvik ettirmek için bir şey yapmadım. Bazen konuşmalarında yazdıklarında çelişki vardı, onları sordum. Onlarda sevgili bollu hakkında idi. Onun dışında mali hocasın sana takma nedenini ve zayıflama nedenini sordum...
Ya nispet yapma çabası ya da çivi çiviyi söker mantığı. Her iki düşünce tarzında da olan her şeyden habersiz yeni manitaya olur. Zaten amaç sevmek değil de bir şeylerden kurtulma çabası olduğu için de kısa sürer.
Ha bir de şu var; yıllar boyu ilişki yaşayıp, aklına evliliğin "e"sini getirmeyip ayrıldıktan 1 ay sonra evlenen tipler. Onları hiçbir zaman anlayamayacağım işte.
Reddedime psikolojisi pek önemli rol oynamıyor açıkçası daha çok inadına veya unutmak için yeni aşklara yelken açarlar ki aynı şey bayanlar içinde geçerli şunu da ekleyelim hızlı giden atın b*ku seyrek düşer
Kıskançlık/her şeyi olduğun birinde diğerleri gibi görünmek/ve onunla yaşadıkların arasında başkalarını hazmedememekten geri kazanma şansını yaratmak Vssvs
En İyi Cevaplar