Aitlik hissine sahip olan hiç kimse bunu "o benim malım artık" diye algılamaz. Kendini garantiye almak için evlilik en son düşünülmesi gereken şey olmalı. Bunun farkına varan "varlıklı" taraf, köle moduna sokar diğer tarafı. Bu evlilik cüzdanı elin gavurlarında önemli değil ama bizim milletimiz için "sevdiğimi bedava-istediğim zaman ve kimseye hesap vermem gerekmeden şaapabilirim" deme yoludur. Genelde kadınların evlenmek istemesinin sebebi; geç olmadan anneliği tatmak istemesi gerçi.
Yok yahu... Bu denli ciddi mi durum :( Artık evliliğe dair planlar gerçekten bu noktaya mı geldi. Yazık ki ne yazık :( Aile olabilme hazzına ne oldu peki?
Güven üzerine kurulu bir ilişkide bu belge şart olmamalı, çocuk dünyaya geldiğinde gider gerekeni yaparlar ama evlilik=aile olayına katılmıyorum. O kağıt parçasında imza atınca "aile" olmuş olunmuyor.
Elbette. Aynı fikirde olduğumuza şüphe yok. Mesele kağıt üzerinde aile olmak değil ki. Zaten sorumuzun asıl amacı da bu noktaya dem vurmak. Verilmek istenen mesaj tam da sizin açıklamalarınızdaki gibi. Teşekkür ederim ilginize :)
Evlilik cüzdanın degeri kişiden kişiye değişir evet dogru kimi tapu olarak kullanır kimi garanti kimi poliçe kimide her türlü zevk ve ihtiyaçlarını kullanmak için aslında bu cüzdan çok amaçlı :) adı böyle olmalı :) insanın gönlü gözü elleri ayakları beyni evlenmedikten sonra geçerliliği olmayan bordo kaplı bir defter!!! gönüller bir olsun :) tabi dünyada ve bilhassa bizim ülkemizde fazlasıyla olan çevre baskısı bu cüzdanı alma sebeplerinin başındadır bence.
O halde bir belge olmaktan ileri gitmiyor. Benim sıraladıklarıma ek olarak, senin dekontun. "İlan ediyoruz. Biz evliyiz. Hem de resmi olarak" Eee. Peki bu kadar mı? Ne işe yarayacak?
Ama şöyle düşündüğümüz zaman evlilik cüzdanı aslında bir aile olduğumuzun kanıtı.. Evet bir dekontla eş değer tutulduğunun fikrini ezip geçmiyorum. Ama anlamı büyük.. Aile kavramı taşıyor beraberlik dışında..
Tabii konuştukça ortak kararda anlaşırız diye umuyorum :)
Evlilik cüzdanı çok saçma bence sanki tapulu maliymisim gibi, seven insanı bir kağıt parçası mı tutarmis, evlilik cüzdanı olup eşinden ayrı yaşayan çok insan var, önemli olan gönül bağıdır.
butun secenekleri yazmissin bazilari gore secenegin nekadar dogru olsada bana gore esimin saglikta mutlulukta kotu gunde yemin etcegim bir kagit parcasi olacak :)
Kısıtlamadan söz eden kim? Özgürlüğü bir cüzdan kısıtlıyorsa vah bizim halimize. Mesaj şu: "Bir evliliği ayakta tutan, özel kılan, yaşanabilir yapan, mutlu ve huzurlu hissettiren şey bir belge değildir. O belge sizi esir almaz. Tam aksine özgür kılar" :) "
Bu yaşa gelmişsen sorgulama derim zira öğrenememişsin. O cüzdan soy adını paylaşmaktır ve çoçuğuna aynı adı verip bir aile ortamında büyütmektir ileri de onun bunun çoçuğu olmasın diye. Keşke biz eşcinseller için de yasal olabilse.
Evlilik cüzdanı iki insanın birbirini severek hayatlarını birleştirmek istemesi sonucu sevdiklerinin de onayıyla onların varlığıyla kararlarını resmileştirmektir.
oy vermediğim belediyenin, tanımadığım belediye başkanından aldığı yetkiyle hiç tanımadığım bir adamın sen bu kızla sevişecek misin sorusunu sormasıdır..
Resmi belgelenmeye gerek yok. Evlilik bu T. C kimliginde her vatandasın medeni hali yazıyor zaten. Evlilik bagliliktir maneviyattir soyut agırlıgı daha fazladır. Kamu malı gibi bir belgeye gerek yok
Sadakat evlilik cüzdanına bağlıysa senin sadakat anlayışını iyi irdelemek gerek küçüğüm. Hiç tanımadığın birine, hakkında hiçbir fikre sahip olmadan, bu denli fütursuzca, bu denli edepsizce bu kadar densizce laflar etmemen gerek.
Bak kardeşim. Hırsını anlıyorum. Özür dilemek yerine saçma sapan bir saldırganlık seni haklı çıkarmaz. Bana anlamsızca ve umurumda bile olmayan hakaretler sıralaman seni olgun yapmaz. Adamlığımı eleştirecek en son kişi bile olmadığını bana kanıtlamak zorunda hiç değilsin. Hadi canım. O güzel beynini başka şeyler için yor.
En İyi Cevaplar