1) genetik bir Hastalığım var
2) çocuk sevmiyorum
3) işin ekonomik boyutu
4) böyle bir ülkeye çocuk getirmenin hiç akıl kârı olmaması
5) o çocuğun ileride Hayırsız birisi olma ihtimali
kaptanpırays sadece kızlardan cevap istiyor. Cevaplamak için giriş yap.
Neden istemediği önemli
Sizin sebeplerinize bakarsak kişisel gibi duruyor
Hastalık bilgi alınması gerek doktordan sebep ve sonuca göre verilebilecek bir karar
Çocuk sevmemek de konuşulması gerek neden sevmiyor sorunu nedir bunlara bakmak gerek ? kendinden olmayan bir çocuğu sevebilme kapasiteyi kendinde görüyorsun ama kendi çocuğunu göremiyorsun neden acaba?
Ekonomik boyutuna gelirsek aile planlama diye bir şey var evlenir evlenmez çocuk yapılmaz uygun koşul ve şartlar yoksa zaten yapılmamalı bence İşsiz güçsüz biri olduğunu sanma çalışıyorsundur illa ki 25 evlenilir 30 da çocuk yapılabilir pekala bu tezini de çürütülebilir
Ülkeye çocuk getirilir evet zor şartlar da yaşıyoruz ama bu çocuk getirilmez demek şahsi bir karardır ve kişiseldir yine sizin kararınızdır karşı tarafın kabul etme hakkı da var reddetme hakkı da çocuk kararı açısından bakarsak
Yaşamadan deneyimlemeden hayatı bilemezsin kötü diyebilme ihtimalin olduğu kadar iyi olabilme ihtimali de var
Senin düşüncende biri ile karşılaşsam ancak anlamaya ve dinlemeye çalışırım 1 ariç diğerleri şahsi kararlar Evlatlık istiyorsa olabilir ama önce neden olmadığını anlamak gerek kendini bir kadına açıklayıcı ve gerçekçi anlatamazsınız çoğu bayan kabul etmez
Çalışmıyorum öğrenciyim
Üniversite 1. Sınıfım hatta
Ve ayrıca yorumunu okurken yoruldum sen nasıl oturup yazdın o kadar şeyi hayret ettim :D :D
Hastalığım da çocuğumda olma ihtimali %100 olmasa da benden sonraki bireylerden en az birinde görülme ihtimali %100. Çocuğumda olmasa torunumda, onda olmasa onun çocuğunda ama mutlaka. Dolayısıyla hastalıklı bir nesil oluşturmak istemiyorum
Aslında bu bile tek başına geçerli bir sebep ama bayanların inadını kırmak ne mümkün.
Öte yandan ben kadınların çocuk sahibi olmayı bu kadar çok istemesinin sebebi olarak annelik duygusu değil de erkek kolay kolay boşayamasın da evliliği iyice garantiye alma çabası gibi geliyor biraz da
Yani bir 6. neden olarak bunu da sayabilirim
Karşındaki kadına açık ve net çocuk istemiyorum demen daha mantıklı olur bence hastalığı da anlatmak gerek anlayıp anlamamak ona kalmış Hastalıkta bile ihtimaller üzerinden gidiyorsun en kısa ve net açıklama çocuk istemiyorum uzunu konuda yazdıkların gibi Garantiye alma çabaları özgüvensiz kadının çabalarıdır ve saçmadır yapacak kadın var mı var ama bu yönden eş seçmekte sizin meziyetinize kalmış akıllı olup bu tür kadınlar seçmemekte o 6 nedeni çürütür Ben yazarım :))))
İlla baba mı yapacan kız sen beni? :D :D
Hukuk mu okuyorsun sen?
Sorumu nerden gördün?
Nerdeyse 6 ay oldu bu soruyu soralı ve bu kadar zaman sonra senle birlikte 2 kişi daha cevap verdi
Öncelikle geçmiş olsun.
Şimdi söyle bir durum var. Çocuk sevmiyorum yazmışsın çok sesleri var, bazen çok şımarıklar, çok gürültü yapıyorlar vs vs. Bana bu gün desen ki gül çocuk istiyor musun? Hayır. Bende istemiyorum ama Şimdilik. 22 yaşındayım. Evlenirsem ben evlendiğim adamı yaşamak istiyorum. Aynı şekilde onun da beni yaşaması gerek. (sapıkça yorum yapanı vururum 😄 doğanın kanunu bu. Hemen bel altı vurmayın ayrıca. Her açıdan. ) şimdi diyelim ki biz evlendik. Gezdik tozduk eğlendik mutluyuz.. Sonra yaş geldi 30'a.. Sen gidiyor çalışıyorsun.. Para kazanıyorsun. Durumlar da iyi. Para öylece duruyor. İki kişinin yediği ne olur ki? Sen ise gidince bütün gün evde tek başımayım kedi köpek kuş istersen hayvanat bahçesine çevir evi ben çocuğumuz olsun istiyorum. Artık ekonomik sorun da yok işte. Rahat rahat yetişecek çocuk bolluk içinde. Böyle bir ülkeye çocuk gelmesin diye kavga ediyoruz. Peki biz? Biz geldik de Noldu? ya da şu an yeni doğan çocuklar? Hiç bisey olmadı. Olmayacak. Biz beraber bakcaz çocuğumuza, onu iyi yetiştircez herşeyin doğrusunu iyisini öğretcez. Biz hayırsız evlat mıyız? Yooo bence ne se nede ben hayırsız değiliz.. Herşey olur gider.. Sen sadece düşündüklerini sabitleme. İyi düşün ki iyi olsun.
Dipnot : Ama eğer ciddi bir hastalığım var ve eğer bir çocuğumuz olursa bu ona geçer dersen şahsen ben çıt çıkarmam. Bu durumda senden önemli, kıymetli değil 😉😉
En sağduyulu cevaplardan biri
Esimle bende cocuk dusunmuyorduk hatta doktoru esimd tedavi olmadan cocugunuz olmaz zaten demisti ( ufak bir kist vardi esimde) onun rahatliyla olmus mu cocuk sonra kiyamadik tabi zaten ogrendigimizde 6 haftalikti kalbin atiyordu. şu an ayagimda salliyorum uyusun diye :)) bence iyi dusunun cok degisik bir sey anne baba olmak her gun sukur ediyorum gordukce. 2 yil oldu hala garibime gidiyor masada biri var iceride uyuyan surekli evde ordan oraya kosan birseyler yapmaya calisan ufak bir insan var hala inanamiyorum. Bazen bizi cildirtsada iyi ki olmus diyorz.
Çıldırmak filan istemiyorum ben işte
Ve nedense 4 kadından 3ü illâ doğuracağım diyor
Lânet olsun
Ben sevdiysem gerisi bos varsin annelik duygusunu tatmiyim olsun cocugun telafisi olur kendi oz cocugum gibi olmaz ama ilerde evlatlik da olsa alinir ama sevdigim asik oldugum adamin telafisi yok iste ben bide zor sevenlerdenim buldugumda kaybetmek istemem :)
Çok doğru
Tesekkurler :)
belkı evlenırken sorun etmem ama bıraz yasımı alınca ılerde elımı opucek hastayken bana bakıcak bayramda zıyaretıme gelıcek cocuklarım olsun ısterım bı sure sonra sorun olmaya baslar saglık problemın yoksa enınde sonunda ıstersın sende ya :) bende 28 29 dan once istemıorum
Mesele o zaten
Sağlık problemim var
Ben kısır değilim ki
Keşke olsam
Ben de gecen bu soruyu düşündüm. kabul eden erkek olur mu diye. acıkcası ben bir haftadır kendi kendime cocuk doğurmayacagım diye söyleyip duruyorum. nedeni de asırı hassas ve duygusal olmam. hani basına bişi gelirse gercekten dayanamam. tamam allah sabrını verir ama kafayı yerim diye korkuyorum. o yuzden evlenirdim ben. ama ilerde fikrim değişir mi bilmem
Benim de istememe sebeplerinden biri de o zaten
Tam evlilik arefesinde terkedilmekten korkuyorum
Hayır yok
Zaten 20 yaşındayım henüz
ilk önce neden istemiyor bu çok önemli bu sorumluluktan mı kaçıyor yoksa çocuk mu sevmiyor bunu açıklaması gerekiyor.. sorumluluktan kastım iyi bir baba olamama düşüncesi mi? bana nedenini mantıklı bir şekilde söylerse sorun değil sonuçta karşımdakini bebek için sevmiyorum kalbi, kişiliği, insan oluşu, bana kattığı değerler için seviyorum bu yüzden beraberim evlenirdim tabi ki :)
Çok sağ ol :)
hemen cocuk sahibi istemem genetik hastalıgım yok ama sonradan olmuş hastalığım var bunu doktorla görüştüm cocuguma gecmeyecegi söyledi yüzde 100 ve ben evlendikten sonra 5 ya da 7 sene sonra cocuk yapmayi tercih ederim bunun icin acelemiz yok ya, sorumluluk sahibim yoksa cocuk yapma hakkım yok benim düşüncem bu şekilde
Seninki nasıl bir şey?
bu devirde istemeyen kadın neredeyse zor bir zamandan sonra çocukları hiç sevmeyen bir kadın bile ister yani hayırsız olma falan snuçta sen nasıl istersen oyle olur çocuk evet hatalarıda olur ama beraber düzeltirsiniz ben çocuk sevmıyorum lafınada pek inanmıyorum çok gördüm oyle sevmeyen kendi çocukları olunca dünya umurlarında olmuyor
Herkes de doğurma meraklısı arkadaş bu nedir
kadın olmayan bilemez belli bir yaştan sonra hepsi istiyor
Ne gereği var o kadar sancıyı çekmeye ya
Sonra kilo alıp sarkıyorsunuz
Bana göre çocuk istemeyen bir erkek, kadın da istememeli. Çünkü kadınların bir yanı daima çocuktur ve hep öyle kalır.. Kadın olmanın en önemli ve en güzel tarafı anne olabilmektir. Bu dünyada her şey olabilirsin meslek o, bu , şu, her şey olabilirsin ama anne olmak ayrıcalıktır. Bu bir tercihse eğer ben anne olmak isterim ve çocuk istemeyen bir erkeği kendime eş olarak seçmem.
Yaşın 32 mi gerçekten?
Ben de neden kızdığını anlamadım
Eğer evleniceksen mutlaka flört etmişsindir. Flört ederken de bunu mutlaka konuşmuş olmalısın. Şahsen ben böyle temel bir konuda fikir ayrılığına düştüğüm biriyle evlenme planı kurmam. Aşk, sevgi, bağlılık bunlar zamanla olur. Önerim o zaman gelene kadar temel tercihlerinizi ciddi bir şekilde dile getirmeniz, karşı tarafın fikrinden haberdar olmanız. Çocuk konusu gerçekten hassas ve önemli..
Olabilir
Um soru çok güzel. Bende düşündüm şöyle.. Evlenirdim diyebilirim. İnsanlar neden çocuk yapar? Kendimce söyleyeyim yaşlılık var bu yolun sonunda ey ahali sana kim bakacak ya yatak olursan filan. Eğer çocuğu olmuyorsa evlatlık önerebilirdim, çocuk istemiyorsa da kardeşimin çocuklarıyla aramı iyi tutardım :)
Mantıklı
Cocuk sahibi olmak istemeyen bir erkekle hayir evlenmezdim...
ama sagliksal nedenlerden (mesela kisir) cocuk sahibi olamayan biriyle evlenirdim.
herseyden once kafa yapasi ask onemli evlilikte. Sirf egoistliginden cocuk istemeyen biriyle ztn yapamam ;)
Peki çocuk illâ şart mı?
Peki neden bir cok kadın için çocuk yapmak evliliğin temel koşulu?
Ben bunu anlamıyorum işte
Ya o çocuk hastalıklı olursa?
Ya topluma zararlı bir birey olursa?
Bu riskleri goze alamam
Yaptığım bir yemeğin bile (mesela) duzgun olma garantisi yok
Yaptığım çocuğun mu olacak?
Öldükten sonra da günah kazanmaya devam etmek demek bu
Cok karamsarsin arkadasim. Insallah karsina dogru insan cikar. Mutlu bir yuvan olur. Yemegi beraber yaparsiniz. Eksilerinizi karsilikli tamamlar agiz tadiyla afiyetle yiycegniz yemekler yaparsiniz. Ama dusuncen guzel bazilari bir suru cocuk yapiyorlar ortaya atiyorlar. Cocuklar hayatla mucadeyle kendi baslarina kaliyorlar. Hep derlerya bakacagnz cocuk yapin diye
İşte
Boyle bir ülkeye çocuk getirmek de hic akıl kârı değil ki ayrıca
O onların sorunu
Kondom takacağım için öyle bir şey olmayacak
İllâ baba oldurtacan yâni
Ertesi gün hapları var :)
evlenebilirim. o baba olmak istemiyor olabilir, ben anne olmak istiyo olabilirim. bu durumda sosyal hizmetlerde bir sürü güzel minik kalp kollarını açıp beni bekler :) gider gönüllü anne olurum. sorun ortadan kalkar :)
Çok doğru
Bencede olmasın benim bulunduğum ortamdanmı yaşadıklarımdan mı bilinmez bende gereksiz buluyorum tamam bebek çok tatlı filan ama sonrasıda var ya da bilmiyorum yazarken de gozumun onune tatlı tatlı bebek resimleri geldi diyemedim bir şey 😃
Gercekten de sevilesi biriymişsin :D :D
Çocuk demek ilişkide yaşanıcak artık hiç bişeyin kalmaması demek benim için.. kesinlikle istemem isteyen bir insan ile de evlenemem zaten , tüm sosyal aktiviteler 0 a iner eve tıkılır kalırsın.. korkunç!
Ağzına sağlık :)
Eğer erkeğin bir rahatsızlığı varsa kararına saygı duyardım. Fakat bir sorunu yoksa ben şahsen çocuk isterdim bende anne olmak isterim. Soyumuz devam ettirmenin yanı sıra annelik duygusunu tatmak isterim.
Alttaki yorumları mı okudun?
Kendi durumumdan dolayı...2 çocuk annesiyim. Ama hiç çocuğu olmayan ve ilk evliliği olacaklar için bence acımasız tercih yaptırmak olur. Aşk evlilil için olmazsa olmazı... çocuk zaten güzel bir birlikteliğin meyvesi... bunun pazarlığı olmamalı. Ben bile şu an değecek biriyle olsam hiç düşünmezdim. Tek düşüneceğim güven, sevgi ve aramızdaki paylaşım... gerçekten de en önemlilsi adamın -adam gibi olması... tereddüt etmeden olmak.!
Çocuk olmadan da sevebilir çiftler birbirini gayet
Nedir bu inat anlamıyorum ki
Annelik çok kutsal bir görev. Böyle bir güzellik kadınlara bahşedilmisken niye bir sevda uğruna bu duygudan mahrum olalım. Hem bir erkek niye baba olma duygusunu yaşamak istemez ki?
Bir çok geçerli sebebim var inan
Özeline girmek istemem varsa sebepler birsey diyemem
Altlardaki yorumlara bakabilirsin
Belki bir maymunu evlat edinebilirdik, çok hoş bence. :)
Ayrıca o insanı sevmiş olmak değerli bir şeydir. Yani sevince, her şeyiyle onu kabul edeceksin zaten
Kesinlikle
Karsindaki Kadinda Cocuk istemiyorsa sorun Yok Ama istiyorsa ki bence cogu kadin Anne olmak ister ozaman olmayacak bir Evlilik cunku birgün gelecek ve bu konu cok Büyük sorun olacak
Maalesef
anne olmak isterim tabi ki ama eğer aşıksam ve sevdiğim adam istemiyorsa kabul edebilirim zaten o da beni gerçekten seviyorsa benden olacak olan bir çocuğu ister diye düşünüyorum :)
Aşkla çocuğun ilgisi yok bana göre
Ben istemiyorum
Sanmıyorum
Böyle bir ülkeye çocuk getirmek hiç akıl kârı değil herşeyden önce
Evlatlık alırım
O da BELKİ
Hayır, çocuk aileyi bir arada tutan önemli bir birey ve neşe kaynağıdır bence. Aşk ve sevgi her koşulda çiftleri bir arada tutmayabilir
Çocuğu olan eşler neden bosanıyor o zaman?
Yâni neymiş?
Çocuk sahibi olmak evliliğin sürmesindeki temel etken değilmiş
Hayır
Çocuk bu konuda bir kriter değil
Hayır öyle olmuyor işte
Benim annem ve babam ayrılar
Abimle yengem de ayrıldılar
İlk 7 yıl çocukları yoktu problemler oluşmaya başladı sonra çocukları oldu ama sonunda yine boşandılar
Dunyanin memleketin hali ne olucak belli degil bu korkutuyor beni ve bu yuzden cocuk yapmak istemiyorum zaten beni desteklicek birisi isime gelir
Ablam 5 yas onemli degil gel evlenelim senle :D :D :D
Oooo ne iyi başlayalım hemen hazırlıklara :D
benim o erkeğe diyceğim şey kız çocuğu istemiyo ya unutmasın onun anneside kız karısıda ann olmasa sen olmazdn ondn allh ne verirse hayırlısını verr senin seçim ypma şansın yok
Mesele kız erkek değil ki
Ben çocuk istemiyorum
Ama öyle kadın bulmak çok zor :(
Baksana anket sonuçlarına
20 yaşındayım
Evet zor :(
Bir erkek neden cocuk istemez ki. Babalık gurur vericidir. Eger ki kısırsa anlayabilirim sevgim agır basarsa olur. Fakat durduk yere istemiyosa ben de onu istemiyorum :)
Kısır değil ama durduk yere de değil
Sebebini paylaşabilir eşiyle
Sağlık problemi olur çocuğumuz olmaz bişi demem sevdiğim adamdır derim Allahın takdiri derim. ama benden Annelik hakkımı sırf istemediği için alamaz o yüzden evlenmem bencil bir adamla.
Niye bencillik olsun?
bana sevgisini verip ama o sevgiyi çoğaltmak istemcek bencil işte. .
Evlat edinelim dese?
amaç ne derim?
Benim genlerimi taşımayacak bir çocuk
Çünkü her ne kadar %100 olmasa da benim çektiğim hastalıkla doğma şansı var o çocuğun
Sen sağlıklı olsanda o çocuğun öyle hastalıklı doğmicak garantisini kim veriyor.
Kimse.
Ama keşke 3 sene önce tanışmış olsaydın benimle de neler çektiğimi görseydin
Bak şimdi fikrine saygı duyuyorum ama.. ozman sen sadece çocuk istemeyen birini seçebilirsin.. gönül bu kadar ince düşünüp ayırt etmiyor. Bu yüzden ya çocuk sahibi olmak isteyen birini sever ve sevilirsen. .
Hayatta hicbirsey in garantisi yok. sen sağlıklı doğup dogmayacani bilemezsin..% 50 lik karar senin. .
Bu çok büyük bir risk
fazlasiyla zor. .
Anne olmak istiyorum sevdiğim adamdan bir çocuğum olsun isterim hastalığı varsa çocuğu olmuyosa esirgeme kurumunda çok cocuk var ben aile olabilmek için hertürlü yola giderim he cocuk sevmiyosa evlenmem.
Rahatsızlığından dolayı ise tabi ki evlenirim tedavi oluruz beraber ama eğer çocuk istemediği için olmayacaksa bunu kabul edemem
Diğer yorumlara Bakmışsın
Hayır neden öyle dediniz?
Bir rahatsızlığım olduğundan bahsettim birkaç kişiye
Hmm geçmiş olsun. Tedavi olursunuz bunları dert etmeyin, seveni bulduktan sonra bunlar asılabilecek seyler
Umarım
Ben evlenirdim ya o kadar çocuk aşığı biri değilim tamam olsun isterdim ama sevdiğim adam istemiyorsa olmasada olur.
Umarım senin gibi düsünen birisine denk gelirim
Dünya yeterince kalabalık ne gereği var illa çoğalmaya
l*n zaten 1 kere dünyaya gelyoruz bu kutsal vazifeyi yerine getirmeden asla olmaz. anne olacam o kadar. as. dsa. jsjsjs
Yaşın gerçekten 29 mu?
evet :)
Evli misin?
hayır
Kesinlikle ve kesinlikle bir süre sonra birbirimizden yanlizligimizdan bikicaz. Cocuk demek dunyanin en guzel seyi demek en mutlukuk verici ne bileyim kelimeler yetmrz anlatmaya.. soyun devam etmesi de demek. Cocuksz evlilik saglikli bir evlilik degildir.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?