Öyle birine hayatım boyunca bağlanıp itaat edeyim istiyorum, psikolojik sebebi nedir?
2 ay
Öyle birine hayatım boyunca bağlanıp itaat edeyim istiyorum, psikolojik sebebi nedir?
Kendinden büyük birilerini beğenebilirsin genelde senin yaşlarındaki kişilerde hatta belirli yaş grubundaki kadınlarda bu eğilim yüksek ama itaat edeyim kısmı tabi bir tık fazla yani ilişkideki onun rolü baskın olsun düşüncesindesin muhtemelen aslında bu çok anormal mi hayır ama daha da abartısı ise kastettiğin o zaman bu durum normal değildir, psikolojik bir sorunun yansımasıdır.
Fakat şu da var ki kendinden büyükleri beğensen de yaşın daha 18 yani çok genç bu nedenle kendinden çok çok büyük kişilerle ne anlaşabilirsin ne de beklediğini bulabilirsin o kişiler toyluğundan faydalanma niyetinde olurlar ve sonra üzülürsün o yüzden kendinden çok da büyük olan kişilere pek yanaşma ve sınırlarını da net çiz.
Psikolojik Dinamikler
Güven ve koruma ihtiyacı: Olgun erkekler genellikle daha sakin, tecrübeli ve güven verici görünür. Bu da bilinçdışı düzeyde “korunma” ve “güvende olma” hissini tetikler.
Duygusal olgunluk: İlişkilerde krizleri daha iyi yönetme, sabırlı olma ve empati kurma becerisi, olgun erkekleri cazip kılar.
Rol modeller: Çocuklukta baba figürüyle kurulan ilişki, ileride partner seçiminde etkili olabilir. Psikolojide buna “baba kompleksi” veya “attachment theory” (bağlanma kuramı) üzerinden açıklamalar getirilir.
Stabilite ve kaynaklar: Olgun erkekler genellikle hayatlarında daha oturmuş bir noktadadır (kariyer, sosyal çevre, ekonomik güvence). Bu da bilinçdışı düzeyde “istikrar” arzusunu karşılar.
Sonuç olarak bir kızın olgun erkeklerden hoşlanmasının psikolojik sebebi; güven, tecrübe, duygusal olgunluk ve istikrar arayışıyla ilgilidir. Bu hem bilinçli hem de bilinçdışı düzeyde işleyen bir süreçtir. 😉
bence bu durumun psikolojik bir nedeni var. büyük olasılıkla güven ve koruma duygusu arıyorsun. 22-30 yaş arası erkekler genellikle daha olgun ve güvenli gelir, senin için bir koruyucu figür olabilir. ayrıca, bu yaş grubundaki erkekler genellikle daha kendilerine güveniyor ve hayatlarını daha iyi yönettikleri için seni çekici bulabilir
Çünkü daha olgunlaşmadan aslında sen kendini bulmak istiyorsun, hayatında birinin olmasını değil. Sana bi 24 yaşında abla tavsiyesi 24 olmadan kendini bulmadan ayakların yere sağlam basmadan yani kendine yetemeden amaçlarını ne istediğini bilmeden kendini bilmeden aşk meşk ile uğraşma ama tabiaşk meşk biraz da kendini tanımanı bulmanı ağlar bi yerde ama önce doğrularını sınırlarını belirle kendinden emin ol sonr aşka vakit ayır * 24 olup tam anlamıyla kendini bulmadan ne birine inan ne de ciddi düşün kendine yetince zaten duygusal anlamda onlara ihtiyaç duymuyorsunuz ve böylece sağlıklı bi ilişki seni buluyor doğrularını belirleyip en ufak uymayanı sil geç
Teşekkürler
Rica ederim tatlım kendini harcatma sadece kişisel yolculuğunu tammalamaya bak. Ben 24üm 18iömdeki bene dönsem bunu söylemek isterdim ama dönemeyeceğime göre diğer kızlarımın fayda görmesini sağlamalıyım
Yaş farkı hoşlanmalarda baya normal aslında 🙃 Genelde bunun altında güvenli hissetme, “benden büyük olsun, bilsin, yönlendirsin” isteği olabiliyor. Bir nevi güç, olgunluk ve sahiplenilme arzusu yani. 💭
Ama “itaat edeyim” kısmı önemli. Orada da kontrolü tamamen karşıya bırakma, sorumluluktan kaçma ya da çocuklukta otorite figürleriyle yaşanan şeyler etkili olabiliyor. Kötü değil ama dikkatli olman lazım, kimseye körü körüne teslim olma, sınırların hep sende kalsın. 🧠✨
Sen kendini onun yanında nasıl hayal ediyorsun, daha çok korunmuş mu yoksa yönetilen gibi mi hissediyorsun? 💬💘
Cevap
147Cevap
yaşın küçük büyüyünce değişir fikirlerin.
Bak gerçekten ben hiçbir kızla çıkmadım uğrunda sevebileceğim bir kız arkadaşım olsa inan bana ona sadaket sevgi ve yurt dışına gezmeye bile götüreceğim... iş yeri her yerde pek de konuşamıyorum hoslansam da sosyal medyada rahat konuşuyorum oradan da bir ekmek yiyemedim ki tanışalım seninle yaz
Baba eksikliği genelde, bu isteklerde bulunanların ya babası küçük yaşta terk etmiştir hakkın rahmetine kavuşmuştur ya da başına bir şey gelmiştir ya da Baba sevgisi görmemiştir ya da bir şey eksiktir oda aileden göremediği bir şey
Yok ailem gayet iyi babam da var şükür
Ya zaten erkeğin en çekici yaş aralığı bu. 18 yaşındaki kıza 18'lik erkek çocuk gibi gelir. ayrica ilişkinin ciddiyeti olmaz. erkek evliliğe hazır değil askerliği yapmamış falan. 22 de askerden gelmiş üniversitesi bitmiş oluyor. normal. yani
Aklı başında seni yönlendiren, aynı zamanda değer veren korumacı biirini istiyorsun, sanki baba figürü gibi.
Sebebi sende gizli.
Evet çok iyi anlattın
Kadının doğası bu aslında zaten sen normal olanı istiyorsun ama bu zamanda öyle kaliteli erkeğe denk gelipte bunu doyasıya yaşayabilir misin bilemem. Çürük elmalarından içinden en leziz elmayı bulman lazım
Ama hiç bir o yaşta erkek benden hoşlanmaz hep platonik kalıyorum
Neden olmasın seni beğenip isterse. ben daha büyüğüm ve genç itaatkar eşim olsun istiyorum
Baba sevgisi eksikliği olduğu çok açık, baban seni sevmiş olsa da bir şeyler eksik belli ki...
Seviyor ya beni
Her şeyin illa psikolojik sebebi olması gerekmez bazı şeyler normaldir biz abartıriz ama bu dediğin normal dışına benziyor
Psikolojik kısmı derin.. Ama bu çok tatlı bşey.. 29 yaşındayım ve senin gibi bir kızın bana ait olmasını çok istiyorum
Psikolojik bir şey olabilir bu psikoloğa danışmanız iyi olacak gibi, bu düşünce normal değil asla.
Psîkolog garipsemez mi utanıyorum
Psikoloğa bu tip sorunlar için gidenler elbet vardır, kaldı ki profesyonel işler her şey sizi dinler ve olası sebepleri açıklar hiç yoktan bir sorun olup olmadığına ve bu düşüncenin çıkış sebebine bakarlar, gitmenizi tavsiye ederim.
Teşekkür ederim
28 kadar in onun dışında sorun yok 😉 ama çok seversen ya da mantıklı gelirse salla 32 de olur
Sosyal medya hevesi diye düşünüyorum... Ayrıca 18 in 22-24 yaş aralığından hoşlanması normal.
Kendimi bildim bileli böyleyim 9 yaşımda bile 28 yaşındaki abiden hoşlanıyordum
Tovbeli tovbelii.
😢😢
bu zaten bir kadının fabrika ayarıdır sonradan bozulur
Gören de sanacak ki büyük erkeklere ilgisi var:)) bir erkek 25ten küçükse çocuktur.
Okulunu üniversiteni bitir evlilik elbet olur özgür ruhlu ol
İşsizlik güçsüzlük bi uğraşın olsun morlukları toprak sevsin
Olgun kişileri seviyorsundur , kadının mizacı itaat ve sevgiye daha yatkın , kadınsal duyguların fazladır ve bu arayıpta bulamadığım bir şey
Evet
Ben henüz bulamadım umarım sen bulursun
Psikolojik sebebi yok. İtaat duygusu mallıktan geliyordur.
Fazla büyük yaş aralıklarından uzak dur bence en fazla 5 yaş
sanırım o yaşlardaki kızlar daha çok olgun erkek istiyor
Kadınlar herzaman kendinden büyükleri ister olgun olmaları zeki gelmeleri etkiliyor olabilir
İzmir veya yakınındaysan tanışalım istersen, bende senin gibi birini arıyorum
İçin olgun yaşın genç evlilik sana iyi gelir
18 yasindasin ama ne istedigini biliyorsun yasi buyuk olupta ne istedigini bilmeyen insanlar var
Yasitlarin erkekleri yeteri kadar olgun gormedigin icindir bu da gayet normal bir durum
18 yaşındaki kızlar Şimdi 50 yaşındaki adamlardan hoşlanıyor
Bu yaş aralığı daha olgun oluyor özellikle de 28 - 35 yaş aralığı ama bu aralıkta daha bağlayıcı biriyle tanışmak istersen takip atabilirsin tanışmak isterim
Sana birilerinin sahip çıkmasını istiyorsun küçük yaşta olanlar seni koruyup kollayamaz sana sahip çıkamazsın O yüzden senden daha yaşı büyük olgun insanlardan hoşlanıyorsun
Bir nedeni yok herkesin arzu duyduğu bir yaş grubu olabilir belli sınırlardan başlamak üzere
Biraz film dizi izlemeyi bırakın bu yaşlarda normal.
ailesel eksik kalmışsındır bir yerlerde eksik vardır travma falan ondandır
İtaatkar ruhlu çoğu erkeğin arayıp bulamadığı kadın.
Sebep yoktur. herkesin tercih ettiği bir hayat vardır
Tecrübeli sevgi saygıyı değer vermeyi o yaş grubu daha iyi anlar da ondan
Evet olabilir
Şartlarıma uyarsan memnuniyetle kabul ederim.
Nelerdir
Bakşre misin? Geçmişin? Herşeyi dökülmvarsa bişey söyle
Ben bulursam sıkıntı
Bakireyim normal temiz aile kızıyım evde yasiom okula gidip geliom
Peki. Açık mısın kapalı mı? Feminist felan değilsin demi
Açığım. Yok feminist değilim
Ofsayt. 3 hayırla uğurluyoruz. Açık istemem.
Tamamdır
seni koruyup kollayacak birini istiyorsun olgun düşünen ona göre davranan biri biraz da baba figürü diyebilirix ama bunu bir sorun olarak görme bence dogal
Babanız ile ilgili yaşadıklarınızla alakalı olabilir. Kadınların içgüdüsel olarak sığınma psikolojisinden dolayı rahat ve huzurlu hissediyor olabilirsiniz.
Evet olabilir
Spesifik bir yaşanmışlığınız var mı?
Hayır kötü anı yaşamadım
Anlatabileceğiniz herhangi bir şey yok mu illa kötü manada değil
Anlamadım soruyu
Böyle hissetmenize sebep olabileceğini düşündüğünüz anlatmaya değer bir şeyiniz var mı diyorum
Ha yok öyle bir şey. Olsaydı zaten anlardım belki az da olsa niye böyle hissettiğimi🙁😓
Bazen bir şeylerin sebebi farkında olmasak bile kendi içimizde olabilir sadece bunu görmüyor olabiliriz. Bu yüzden konuşmak isterseniz dinlerim sizi belki bir katkısı olabilir kim bilir.
Teşekkür ederim konuşmak isterim de sadece ne anlatacağım bilmiyorum çekiniyorum
Tamamen anonim bir platform anladığım kadarıyla kaybedecek bir şeyiniz yok o yüzden rahat olun.
Bunu realde ben niye göremiyorum genç hatunlarda anlamak mümkün değil. pek çogu amca diyecek utanmasa. Burcun ne :D
yaşıtlarınla takıl daha kafa dengi olduklarını görüceksin senin söylediğin yaş aralığındaki erkekler zaten seni çocuk gibi görür genelde amaçları başka oluyor
Maalesef öyle
Şimdi bütün uzmanlar sıraya girecek, yaş aralığını seç beğen al..
Yok o beni secsin
Teklifleri değerlendir bak bakalım..
Bende kendimden büyük olgun erkek seviyorum garip bi şey
Güven alanı, kendini gğvende hissetmek istiyorsun ama riskli. Suistimale çok açık.
Bunu nasıl başarırım
Ya çok iyi tanımalısın ya da tamamen kumar.
Bu yaşta istiyor olman sıkıntı kötü yola düşme kullanırlar seni
Hiç hayatımda bir erkekle konuşmadım
Dikkat et bak tecrübesizsin de
Nasıl beni itaat ettiren ve bırakmayan Erkek bulabilirim?
Erkekten ne istedğine bağlı
Bunu istiyorum sadece başka da bir şey istemiyorum kendimi yalnız hissetmeyeyim yeter
Hmm bende öyle istiyorum ama dediğin gibi bulmak biraz zor gibi
Gereksiz şeylerle kafamı ağrıtmayacaksan hevesini alana kadar konuşulabilir. Hükmedesim geldi
Şu an nedenleriyle ilgilenmiyorum. Anormal da değil. Bana kendini tanıtabilirsin.
Bi kaç sene daha beklemeni tavsiye ederim hormonsal olarak oluyor sonra mantıklı düşünüp çok da büyük olmasın karakteri oturmuş aklı başında işinde gücünde istiyorsun.
senin gibi itaatkar 2 veya 3 kadın sahibi olmam lazım ama zamanım yok
baban tarafından sevgisiz mi bırakıldın? ciddi cevap bekliyorum
Beni seviyor
benim tez çürür ozaman :) baba sevgisi görmeyenlerde olgun erkeklere ilgi var diye bir tezim vardı da
Hm olabilir ama yani başka insnalar için geçerlidir belki teziniz
olabilir belki oran olarak tutabilir
Genel olarak öyle maalesef, kendi yaşıtların seni anlayacak kapasitede değiller, sen daha olgun oluyorsun o yaşlara göre. Seni anlayabiliyorum
sana değer veren seni bir birey olarak gören belirli şeyler hariç kendi kararlarını vermen gerektiğini düşünen sahibin değil ortak birşeyler paylaşabileceğin biri olarak gören biri. İtici mi geliyor?
İtici değil tabii hoşuma gider ama yinede nedense bazen aşırı derecede itaat etme isteğim var bilmiyorum niye
Slavlık var mı veya kafkas kökeni
Evet nerden bildiniz
Tanıyorum çünkü kölelik atalardan geliyo. O laneti atamamış atalarımız üzerinden nesilden nesile aktarılıyo. Neredeyse bütün hayatın değişmesi gerekiyo böyle birşeyin değişebilmesi için
Slav veya Kafkas mısın
Atalarım ordan
tamam
Çoğu insan olgun kişileri çekici bulur gayet normal
Ben daha da olgunlaşır seviyorum ya
Gel sana babamı ayarlayayım jhsjsbs
:D
Gayet normal. Yasitini arayan kızları anlamıyorum ben de
Biz de sekin gibilerden hoşlanıyoruz bebeğim hiç merak etme
Kendinden yaşça büyük erkeğin yanında saha güvende hissedersin çünkü tamamen içgüdüsel bi durum
küçükken sana zorla türk sanat müziği dinletilmiş
Ne alaka
Baba eksikliğinden dolayı yaşıyorsun bunu yani baba sevgisizliğinden...
Babanla aran nasıldı?
Fens değil
Olgun erkekler ergenler cazip geliyor. Bu normal.
Neden öyle geliyor peki
Daha tecrübeli, daha akıllı, parası olan, muhabbeti saran, seni hayatta tutma ihtimali daha yüksek tipler. Ama daha riskli tabi. Kandırılma kullanılma olayları da daha rahat olur.
en sevmediğim kadın tipi.
Benimde...
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?