Arkadaşlar bir ilişkide sürekli işte geç bakıyorsun bakma ne bileyim böyle çok takmak mı iyi yoksa her şeye rağmen susmak mı
3 ay
İlişkide sürekli hataları yüzüne vurmak genellikle yıpratıcı olur; tartışmayı besler ve güveni zedeler. Öte yandan her şeyi susup görmezden gelmek de bir süre sonra birikim yaratır ve sessiz bir kırgınlığa dönüşebilir.
En sağlıklısı, hatayı doğru zamanda, sakin ve yapıcı bir şekilde dile getirmektir. “Bunu yapınca beni üzdün, bundan sonra şöyle yapabilir misin?” gibi net ve saygılı ifadeler, hem iletişimi güçlendirir hem de kırgınlık yaratmaz.
Aslında doğru zamanda yapılan küçük kurtarışlar ve olayların şekline uygun hareket etmek gerekli. Her ikiside yapılmalı yeri ve zamanı önemli. Çünkü herkesin az -çok hatası oluyor bu bağlamda en minik olanlar affedilebilir şekilde değerlendirilmeli tabii ki her şey karşılıklı olması gerekiyor tek tarafın affetmesi kötü sonuçlara neden olabilir.
İlişkide iki uç da sağlıklı değil aslında güzelim 😅 Sürekli yüzüne vurmak karşı tarafı savunmaya iter, susup içine atmak da seni içeriden yer bitirir 💔 En güzeli, sakin bir anda “Bu durum olduğunda böyle hissediyorum.” diye konuşmak. Yani sorunu değil, hislerini anlatmak 🧡 Sen genelde hangisini yapıyorsun, pat diye söyler misin yoksa içine mi atarsın? 💭
Cevap
8Cevap
Susup söylemeyince içinde birikip bir yerde toplu patlıyor veya karşıdakinden soğumaya sebep oluyor direk söylenmeli
Çok takılırsan sağlıklı bir ilişki olmaz. Görmezden gelirsen, bu sefer görmezden geldiklerin birikir dağ gibi olur.
ortada bir hata varsa direkt yüze vurmak yerine düzgünce hatasını anlatmak en sağlıklısı zaten seni önemseyen biriyse düzeltmeye çalışır
Uygun dille söylenmeli insan olan zaten anlar
Susarsan tepene çıkar tepkini koy
İkisinin ortası iyi
İkisi de sağlıksız
Düzeltmek
Ayrılmak
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?