Bir insan sevdiğinin dokunduğu her şeyi saklamak ister mi?
Şimdiki aşıklar da mesajları, fotoğrafları, ses kayıtlarını silmeyip yıllarca saklıyor sanki

Bir insan sevdiğinin dokunduğu her şeyi saklamak ister mi?
Şimdiki aşıklar da mesajları, fotoğrafları, ses kayıtlarını silmeyip yıllarca saklıyor sanki

Bana göre aşktır ya, çılgınlık ve deliliktir ya.. Aşk içinde bir tutam takıntı da barındırıyor diye düşünmekteyim, aşık olduğumuz kişiye diğer herkese göre daha fazla takık olmaz mıyız, tabii ki Kemal Basmacı kadar uçlarda değil, ona ait her şeyi daha itinayla saklamaz mıyız..
Bir insan sevdiğinin dokunduğu kimi şeyleri saklamak ister, sırf onun eli değdi diye, ondan bana anı kalsın diye, safça aşkının masumane simgesi olsun diye, bir gün duygular bitse bile, o sağlık orada kalsın diye, bir zamanlar sevdiği kişiyi zaman zaman yad etmek için belki de lakin dokunduğu her şeyi sağlayabilmek nasıl desem çok uçlarda bir şey, takıntısal bir şey tabii ki.
Ben bu durumu herkesin aksine masumane bir takıntı olarak görmekteyim, masumane takıntısal bir aşk. Hatta kitaplarını okuduğum, çok sevdiğim sevgili Serhat Yabancı'nın Kemal Basmacı hakkındaki düşüncelerine katılmamaktayım , o yazarın ilk kez bir düşüncesine katılmıyorum.. Serhat Yabancı, Kemal Füsun'u değil, "Füsun'un kendisine yaşattıklarını seviyor, sevdi. Füsunlayken birlikte olduğu Kemal'i seviyor"diyor, tam olarak böyle demese de buna yakın şeyler diyor Sevgili Serhat Yabancı lakin o zaman neden Füsun'dan bir başkası Kemal Basmacı'ya böyle hissettirmedi. Bir çok kadın tanımıştır, neden onlarda tutuklu kalmadı. Neden Füsun'la olduğu gibi başkalarıyla olmadı, Füsun'u bu kadar özel yapan neydi, sadece Kemal'in takıntısı mı?
Füsun bu hayattan gittikten sonra neden onun yerine kimseyi sevmedi, acısını onun anılarına tutunarak yaşadı, herkes benim düşündüğümün aksini düşünüyor lakin aşık olmamış olamaz, aşkı yaşayış boyutu çok uçlarda, belki psikopatça lakin kaç yıl bekledi onu, o zaman Füsun neden bu kadar çok bekletti, takıntı sanki daha çok kavgasal olarak yaşanıyor lakin Kemal bekledi, baskı uygulamadan, zor uygulamadan bekledi. Ve Sibel'e karşı da Füsun'a karşı da vicdan azabı çekti , onun yerine neden başkasıyla olmadı, sadece takıntı diyemeyiz buna bence, Kemal'in duygularının masumanelik barındırdığını düşünüyorum. Nazını çekti, niyazını çekti ki bir zahmet de çeksin yani, Kemal'i çok sevsem de nişan listesine Füsun'ların da adını yazışını gaddarca buluyorum.
Takıntı çok tehlikeli bir şey bana göre. Ona dünyayı dar etmek gibi bir şey, baskı uygulamak gibi bir şey, dayatmak gibi lakin Kemal bunların hiçbirini yapmadı, evet Füsun'un hayatını mahvetti lakin kendi de acı çekti , sekiz yıl bekledi onu.
Kemal'in çok alternatifi olmasına rağmen sadece Füsun'u istedi, ben buna sadece takıntı diyemiyorum. Lütfun da hoş kahrın da hoş gözüyle baktı Füsun'a, bu adam s@lak mı ya neden dokuz yıl bekledi bu kızı, neden içinden atamadı onu, statü olarak Füsun'dan üstün olmasına rağmen neden dünyası Füsun'la dolu oldu..
Aslında ikisini de aynı anda istedi Kemal. Sibel'i istedi çünkü, o zamanlar bekaret konusu mühimdi, onu zor durumda bırakmak istemedi. Füsun'u da istedi, belki herkesten daha çok ama bunu Füsun onu terk edince anladı.
O rüyasında gördüğü ayçiçek tarlası, Belkıs'ın yaşadığı trafik kazası resmen Füsun'un kaderiyle ilişkili, insanın tüylerini diken diken edecek türden. Neyse konuya döneyim, Masumiyet Müzesi benim için bir baş yapıt, arada yine uğruyorum izlemeye. Kemal'in sevmediğini, aşık olmadığını düşünmüyorum. Kemal , Füsun 'da kayboldu bence.. 4213 sigara izmaritini biriktirebilmek, saklamak sadece takıntı olamaz, başkalarına delilik, belki de bayağılık gelen şeyler Kemal'i yaşatıyor yoksa başa çıkamazdı Füsun'suz kalmakla. Onunla olan izleri anılarla beraber yaşasın istedi, ondan sonrasını istemedi, sadece peşinde koştuğu duygu şehvet olsaydı bir sürü kadın var yani ve Füsun bir daha gelmeyecek, bundan sonrası için hayatına dönebilirdi lakin anılara tutunmayı tercih etti , evet takıntı lakin masumluk barındıran bir takıntı bana göre , masumiyet barındıran bir takıntıyla aşık oldu Füsun'a, aşık kaldı ilelebet..
Wow..
Bu takıntı ve diziyi sonuna kadar zor izledim. Şifon çekeceğinide saklamazsın orada bende film koptu zaten. Kızın intahar etmesi ayrı bir saçmalık...
Neyse kitabi okumadım ama okuyan arkadaşlarım kitapta kemal'in daha sert olduğunu dizide daha yumasak bir karekter olmuş diyorlar. Neyse ne sonuçta bence takıntıli bir aşık kız da hiç normal değil. Sevmedim.
Ben izlemedim, izlemeyeceğim de galiba :D şaka mı adam neleri saklamış sjfjs
Şaka olmayacak kadar iğrenç
Bence bu durum tek başına aşk ya da “takıntı” diye etiketlenemez. Aşk bazen insanı saçma görünen şeyleri bile anlamlı kılmaya iter; bir izmarit bile hatıra olur. Ama sayı 4213 olunca işin içine biraz takıntı kokusu da giriyor. Eğer bu davranış hayatını zorlaştırıyor, onsuz huzur bulamıyorsan takıntıya yaklaşır. Ama sadece gülümseyerek hatırladığın bir anıysa, o biraz delice ama masum bir aşk olabilir. Önemli olan bunun seni özgür mü, yoksa bağımlı mı hissettirdiği.
Bence hatıra saklamak başka, kendini geçmişe zincirlemek başka. Mesajı, fotoğrafı tutarsın anı diye, ama binlerce izmariti saklamak artık romantizm değil, takıntıya kayıyor. Aşk insana iyi gelmeli, nefes aldırmalı. Geçmişi kutsallaştırıp bugünü yaşamamak kalbi yorar. Sevgi iz bırakır ama insanı esir etmemeli.
Bence 4213 izmarit biraz aşkın şiirsel hali değil, takıntının sanat galerisi olmuş versiyonu gibi duruyor 🙈 Masumiyet Müzesi romantik ama gerçek hayatta o kadar biriktirmek insana iyi gelmeyebilir. Mesaj saklamak tamam, anı biriktirmek tatlı… ama hayat ileri akıyor canım 💛 Sen saklarken mutlu musun yoksa bırakamadığın için mi saklıyorsun? Asıl soru bu bence ✨
Cevap
53Cevap
İzmarit hariç herşeyine talibim ben izmarit sevmiyorum 🤣
🤣🤣
İzledim diziyi bence net sapıklık bu
Herkes aşk sanıyor djfj
Milletin aşk anlayışı garip 😂
Senin izmaritleri veya herhangi bir eşyanı saklayan biri olduğunu duysan, ne hissederdin
Bunu herkese sorayım sjdjs
Bence korkardım ya yarın bir gün keser eder 😂
Seni mi Kesecek sjc
Belli olmaz baksana 4000 izmarit tuzluk toplayan insan 😂
Djdjs sen hiçbir şey saklamadın mı bu güne kadar
Hediye küçük anılar falan tuzluk değil sifon kafası değil 😂
Açıkçası biri benim sigara izmaritlerimi saklasa hakkında pek de iyi düşünmem sdjsj
Ahahaha aşık işte :D
ahah onlara göre aşk ablam :D İlla bir şey saklanacaksa mesela senin mesaj kutunu silmiyorum hiç onlarda sevdiklerinin mesajını saklasın sdjsjs
Oyş :D bence de daha masumane djjd
Tabi ki :D ♡ sdjsj
O kadar da şapmamak lazım gadası 🤣
7. Bölüm bitti ve şuana kadar bu adamın hissettiklerine davranışlarına aşk demek aşka hakaret olur. Resmen ciddi anlamda takıntılı bir adam kadınla geçirdiği zamanlarla mutlu olmaktan ziyade onun hayatında gündelik basit materyallerle aşk yaşıyor. Kendi zihnindeki aşka hapsolmuş gerçeklerden kopuk bir adam.
İzlemeyeceğim djdj
İzlemem artık hevesim kaçtı, bye bye dedi
:)) o zamansa tamam
Şükürler olsun sonunda zorlada olsa bitti 😩 Yayında ve yapımda emeği geçenleri Allah bir kerede daha ıslah etsin. Kimsenin hayat boyu böyle saçma bir duyguları olmamasını temenni ediyorum. Dönemin detaylarını güzel yansıtmaları dışında bir kere daha beğenmedim 😂 Yorumu gereksiz ve çok uzattım farkındayım anlayışınız için teşekkür ederim 😅😇
Diş fırçasını atmıyorsan seviyorsundur... Bu zamanda kadında hiç sevgi kalmadı. Erkeklerde %10 luk bir zümre var. Kafası kel sesi karı gibi olan bir zümre genelde feminstler onlar inanıyo sevgi yoktur. Menfaat ve uyumlu menfaatlere dayalı karşı çıkarlı ilişki öbekleri vardır. 2026 mentalitesi kadın-erkekte bu...
Saklanması gereken o kadar çok şey varken neden sigara.
Kollarının arasına al.
Sımsıkı tut , elinden.
Aşk olacak şeyleri neden takıntıya çevirir sağlıksız bir ilişkiye kucak açar , insan.
Sev sevilecek yüreği , kalbi.
Tıka kulağını , dışarıdan cümlelere.
Sevgiyi, aşk gibi tek taraflı bırakma.
Takıntılı insanlardan oldum olası haz etmedim.
O kadar saklanacak şey varken sigara izmariti kadar saçma bir şey olamaz.. sapıklığı aşk gibi gösteren sapıkça canım bir dizi roman her ne ise gereksiz..
Katıldım :D
Sümük mendilini, yediği çikolata paketini , içtiği içecek kutusunu falan da saklayanlar varmış msjdjsjsj hastalık derecesinde takıntı
Takıntılı aşk sjd
Tehlikeli kaçmak lazım jsndjsjs
Ben de her şeyi saklarım, hediye paketlerini bile. Bu kadar ileri gidemedim henüz, bu takıntı galiba ya.
Ben de saklarım, sinema biletleri olur, ses kaydı olur vs.
Zihnime içime duygulara kazınmamışsa hiç bir şey saklamanın ya da hatırlatmasının hiç bir anlamı yok melankolik yapay saçma şeyler bunlar...
Doğru
Masumiyet müzesini iyi ki taaa lisede okumuşum şu an kemal basmacı toksiliğini hiç çekemezdim he
İzlemedin dimi
İzledim
Çok fazla çıkıyor karşıma :D izlenir mi
Ben aslında severim ya masumiyet müzesini tasvirleri falan çok iyi kemal mal o ayrı hsjdjsjs izle aşk
İzmaritleri saklayacağına kızın hayallerine destek olsaymış belki o zaman kız intihar etmezdi
Aa intihar mı ediyor
Evet
🥹
Peki o izmarit leri ne yapacak sonra sordun mu bunu
Kime djd
İzmaritleri toplayan sevgilisine
🤦🏼♀️
Yaa
18 yıl önceki aşkımın saç telini saklıyorum, takıntı diyenin burnunu kırarım.
Takıntı sjdj
Aslında bıyığıydı
ahaha o kadar sevdin yani
Onun bıyığı benim elmacık kemiğimde hayat bulup kıl dönmesi olarak belirdiğinde anladım aşık olduğumu, çok sevdim.
🤦🏼♀️🤦🏼♀️
Saklayınca değerlenseydi antika eşyalarım çok olurdu
Güzel söz
Diziyi tek gecede bitirdim, kitabını okumamıştım ama diziyi beğendim ve etkilendim... Açıkcası Kemal Basmacı, benim gözümde aşık felan değil; bencil, takıntılı, sadece zevkine düşkün takıntılı bir manyak...
olabilir her şey bir anlam ifade etsin diye saklasın insan sevdiğinin dokunduğu her şeyi ben olsam mesajları falan silmezdim ama sigara izmariti saklamak başka bi şey galiba o kadar fazla izmarit nasıl toparlarsın ya
4 bölüme kadar geldim donra dizi kaldırıldı ya maalesef
Ama şimdikilerde mesaj resim vb saklıyor da bunun gibi aferdesiniz her b o k u değil
Sapkınlık bu ama
Bu ayrı kafa zaten
Ve maalesef öyle insanlar var pskipot düzeyde
Yani bu aşksa biz hiç aşık olmamışız ama bu aşk değil takıntı
Hiçbir şey saklamadın mı
Sakladıklarımı da ayrılınca kendisine verdim
Anladım
Hıhı öyle
Bir tanesi tamam da, 4213 fazla gibi. Takıntı sanki.
Benim s/b fotoğraflarım var. Öyle de kıymetli yani. Neden? Çünkü ilk aşk orada 😃
Ve pek azdır onlar.
Az olan iyidir, kıymetlidir.
Nutkum tutuldu resmen bu gerçek mi? Kapatılsın arkadaş derhal.
Gerçek Aşk djd
Sorma sorma lütfen bu tarz minik hoşlukları olan kadınlara sesleniyorum benden uzak durun. 🤣🤣🤣
Çorabımızı bari saklasın sjfs
Dolap ve letgodanda alıyodur o tipler böyle şeyleri 🥶🥶🥶
Shdjdja sapkınlık
Yorum bile yapamıyorum onlara
Ruh hastası kimse o söyle gelsin bi Bakırköye götüreyim 😅😅
Aşk zaten normal mi sjdj
Değil mantığın bittiği yerde aşk devreye girer 😂
Abartılı derecede takıntı xD
Umarım kıcını sildiği peceteyi falan cıkartıp saklamıyorlardır fghjklş
Ayy iğrenç ya
Fark etmez sonuçta ikisi de hastalık
Birinin sevdiği kişinin 4213 sigara izmaritini saklaması, sağlıklı bir aşk göstergesi değil daha çok piskolojik takıntılı bir davranış.
Çok fazla aşk dizisi filan izleyip etkilenlerin işi biraz
Ahaha ya bırak
Tamam aşktır
Onu mu dedik
Yav istemen dokunduğu şeyleri saklamak manasız diğeri de takıntıdır heralde
🤦🏼♀️
Leylanın Mecnunu bile olsam izmaritini işim olmaz. Yeşilaycıyım. Diğer hatıraları değerli kılan ise insanlar.
Masumiyet Müzesi etkileri başlamış 😂 uzun vadede çok önem vermem ya ondan kalan bir şeyi saklamak g8bi falaj
*gibi falan
Manyakliktir
4213 ne demek kim o deli
Ruh hastasi o takintidan da beter
Mesaj silme huyum yoktur
Genel olarak
Sevdiğinin yaktığı 4213 sigara izmariti kimse konuşmuyor. O da aşka dahil mii
Boş işler bunlar. 😀
Millet ömür boyu sevgisini taşısa yeterli olur bence.
Ben hayatımda hiç öyle sevmedim. Sevdiğimi bir şeylerini saklamam
Takıntılı bir erkek ve ondan kopamadığı için hayatını zehir eden bir kadının öyküsü bu aslında
Sigara izmariti saklayanın akıl sağlığından şüphe ederim. İğrenç.
Takıntı ya normal değil
Ne saçma işler bunlar ya
Ahshs çok seksi hareketler
Tehlike derecesine varmış takıntıdır
+1
Takıntı adam müze yapmış da aşkından 😅
Öyle bir şey yokmuş yazarın şeysi Orhancık abartmış sdjjd
O zaman Masumiyet Müzesinde ne var
Romanda geçenler var 🙄 ama kişiler yok hiç yaşanmamış bu
Hm o zaman dizi hayal ürünü 😅
Hıhı kimin hayaliyse artık ddjs
Kim kimin izmaritini saklamış 🤦
Aşık bir adam..
Siz ne yiyip içiyosunuz amdkxlxxl
Tavuklu pilav yedim sonra hurma bir de su içtim
Ahaha ne?
Saçmalık sigara izmariti saklamak nedir 🙄
Dudakları değmiş herhalde
Kesinlikle takıntı. Dizide takıntı olduğunu kendisi de söylüyor zaten
Ruh hastası oe ahahah
Yaani sigara izmaritide saklanmaz be
Aksine ürkütücü. Sapkınlıktan başka birsey değil
Sigara kullanmıyorum o yüzden hayır
Biz Kemal kadar olamayız
Ruh hastalığı ve kanserdir
Alışkanlık bence
Çöpçülüğe benzettim ben
Takıntı bu tamamen
Kacilmasi gerekir topraga gomer adami
Saplantılı bir aşk hikayesi bu, bu aşk değil.
Ben ilk aşk mektubunu saklıyorum
Saçmalık
Niyeymiş
🤦🏼♀️ içerken öyle demiyon ha
Malaklıktır
Adam aşıkmış
Sen ne anlarsın ya hareminle ilgilen sdhdjs
Başla kurmaya haydi ya, çok yavaşsın sjfjs
Hee dur sol cebimde olacaktı kdjd
Aaa hepsi esmer
O zaman sarışın
takıntı çok bariz
Piskopatlık seviyesidir
Takıntı
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?