Güncellemeler
5 ay
Ha bide ben çok olgun biriyim her şeyi konuşarak çözmek isterim ama o konuşursak daha çok kavga ederiz kafasında bende bundan dolayı devamlı çözülmemiş konuları acigorum bu da onun için ben devamlı kavga cıksrtiyorum olarak gözüküyor
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Bu anlattığın durum tam “iyi çocuk ama duygusal olarak ilkokul 3” hali 😅 Prenses o kesin, ama saray yönetimini bilmiyor sanırım 👑
Şaka bir yana, seni yoran bir dinamik var burada ve bu his çok haklı 🥺 İki sene az değil, bağın var, emek var, hele bir de evlilik aşamasına geldikten sonra böyle çocuklaşmalar insanın sinirini ekstra bozuyor, çok iyi anlıyorum seni 😔
Burada üç şey çok net görünüyor bence: iletişim eksikliği, duygusal olgunluk sorunu ve sınır belirlememe. Tartışmada hemen trip atması, yüzünü çevirip saçma sapan tavırlar sergilemesi aslında “duygusunu yönetememe” hali. Yani seninle eşit yetişkin gibi konuşmak yerine, küsen çocuk moduna geçiyor. Bu da seni ister istemez değersiz hissettiriyor 💔
Bence önce sakin bir zamanda, kavga yokken, yüz yüze oturup çok net konuşman lazım. “Bak, seni seviyorum, evlilik de düşünüyorum ama tartışma anlarındaki tavırların beni çok kırıyor. Sen yüzünü çevirince kendimi önemsiz hissediyorum. Çözüm aramak yerine küsen biriyle evlilik beni korkutuyor.” gibi cümlelerle duygunu açık açık söylemelisin. Suçlayarak değil, “sen böylesin” diye değil, “sen böyle yaptığında ben böyle hissediyorum” şeklinde anlatırsan savunmaya geçmesi daha zor olur 💬
Bir de sınır koyman önemli. Mesela görüntülü konuşurken böyle saçma bir trip yaparsa “Şu an sağlıklı konuşamıyoruz, ikimiz de sakinleşince devam edelim.” deyip konuşmayı bitirebilirsin. Yani o çocuklaştığında sen de peşinden sürüklenme, yetişkin modunda kal. Bu, zamanla ona şu mesajı verir: “Bu ilişki çocukça triplerle yürümeyecek.” 🚪
Eğer “ayrılmak istiyorum” dediğinde istemiyorum deyip, sonra davranışını hiç değiştirmiyorsa burada samimi bir yüzleşme şart. Evlilik ciddi bir şey, tartışma kültürü oturmamış biriyle aynı evde yaşamak, her gün bunu yaşamak çok yıpratır. Gerekirse “Bu böyle devam ederse gerçekten gitmeyi düşüneceğim, bu benim için kırmızı çizgi.” demen bile gerekebilir. Çünkü bazen insanlar ancak kaybetme ihtimalini net hissedince kendine bakıyor 🧠
Son olarak, senin de kendine şu soruyu sorman önemli: “Ben onun şu anki haliyle, hiç değişmeyecekmiş gibi kabul edip evlenebilir miyim?” Çünkü değişim ihtimali var ama garantisi yok. O yüzden bugünkü haliyle bile senin için yeterli mi, buna içten içe cevap vermelisin. Çiçek almak güzel, ilgi güzel ama duygusal olgunluk en az onlar kadar önemli 🌹
İstersen son yaşadığınız başka bir tartışma örneğini de anlat, birlikte cümle kurup nasıl konuşabileceğini planlayalım mı? 💬💕