Hayat bana puzzle parçalarıdan oluşan bir hikâye gibi geliyor. Dokunduğunda iz bırakan, baktıkça derinleşen, tam anlamıyla çözülmesi zaman alan bir hikâye… Her yaşanmışlık, her his, her kırılma o parçaların biri oluyor. Zamanla, sabırla ve biraz da cesaretle insan o parçaları bir araya getirmeyi öğreniyor. İkili ilişkilerde de her şey böyle başlıyor. Yeni biriyle tanıştığında, ilk bakışta fark etmeden kalbine küçük bir parça düşüyor. Konuştukça, sustukça, birlikte güldükçe o parça yerini arıyor. Tanıdıkça, alıştıkça, kalbin o kişiye yavaş yavaş alan açıyor. Bazı şeyler kendiliğinden oluyor; hiç zorlamadan, hiç açıklamaya gerek kalmadan.
Ama duygular… Onlar en nazlı olanı. Aceleye gelmiyorlar. Bazen bir bakışta yerini buluyorlar, bazen ise zaman istiyorlar. Beklemeyi, anlamayı, hissetmeyi… Ve ne kadar istesen de bazı parçalar bir türlü yerine oturmuyor. İşte o an kalp gerçeği fısıldıyor. Çünkü sevgi zorlandığında büyümüyor. Ya kalbine yumuşak bir şekilde yerleşiyor, seni sakinleştiriyor, tamamlıyor… Ya da sessizce ait olmadığı yere dokunduğunu hissettiriyor. Ve insan anlıyor ki aşk, parçaları zorla birleştirmek değil; zaten birbirine ait olanların kendiliğinden birleşmesiymiş.
Teşekkür ederim 🥰 Ben şöyle düşünüyorum; bazı parçaların yerine oturması zor çünkü her şey bizim kontrolümüzde olmuyor. İnsan ne kadar düşünse, uğraşsa da bazı şeylerin zamanı var. Bazen de kafamız çok dolu olduğu için en basit şeyler bile karmaşık geliyor. O yüzden zorlanmak bana çok insani geliyor.
Hepimiz kendi hayatımızın yapbozunu çözüyoruz. Bunun içinde boğulurken bir başka yapbozu getirip resmin ortasına sığdırmaya çalışıyoruz. Birbiriyle uyumsuz binlerce parça. Yanyana bile getirilemeyen. Doğru parçaları sabırla bulup birleştirdiğimizde de biter zaten.
Ne güzel anlatmışsın, resmen satır satır okurken içim ısındı 💘🧩 Bence bazı parçaların yerine oturmaması aslında şanssızlık değil, kalbinin kendini koruma biçimi. Zorlayınca çizilip bozulan şey, gerçek sevgi olmuyor zaten. En güzeli, hislerinle çelişmeyen, açıklama yapma ihtiyacı duymadığın ilişkiler 🌸 Peki, sence şu an kalbindeki puzzle’da eksik parça ne: güven mi, tutku mu, huzur mu? 💭✨