Bence ilişkiyi yıpratan şey tartışma değil, iletişim eksikliği… doğru mu?

Bence bir ilişkide tartışmanın kendisi kötü değil; nasıl tartıştığımız önemli.

Çünkü tartışma aslında iki insanın “ben seni önemsiyorum, bu konuyu çözmek istiyorum” demesinin bir yolu.

Asıl problemi yaratan şey ise tartışmamak ya da konuşmamak değil… Susarak biriktirmek.


Çoğu ilişki tartışmadan değil,

✔ söyleyemediğimiz kırgınlıklardan,

✔ içinde büyüyen yanlış anlamalardan,

✔ “boşver” deyip içimize attığımız duygulardan,

✔ karşı tarafın aklını okumamızı beklemekten,

✔ gurur yüzünden konuşmamaktan

yıpranıyor.

Bir sorun çıktığında konuşmak yerine geri çekilmek, “Nasılsa anlar” diye düşünmek ya da “Şimdi tartışmayalım” diyerek sürekli ertelemek…

En sonunda iki kişiyi de duygusal olarak uzaklaştırıyor.


Bana göre gerçek tehlike:

Sessizlik + birikme + yanlış yorumlama = kopuş


Tartışma bazen duygusal olabilir, ses tonu yükselir, kırılmalar olur… Ama iletişim varsa, her şey toparlanabilir.

İletişim yoksa, en küçük sorun bile zamanla dağ olur.


Peki sizce?

🔸 Tartışmak mı ilişkiyi daha çok yıpratır?

🔸 Yoksa iletişimsizlik mi?

Bence ilişkiyi yıpratan şey tartışma değil, iletişim eksikliği… doğru mu?
Cevapla