https://youtu.be/cqj2JKmvI8o?si=_vNZn4fk77NTcnqz "Oysa ben bir akşamüstü oturup turuncu bir yangının eteklerine yüreği avuçlarımda atan bir can yoldaşıyla dünyayı ve kendimi tüketmek isterdim. Öyle bir tüketmek ki, sonucu yepyeni bir ben’e ulaştırırdı beni, kederli dalgınlığımdan her döndüğümde… Bir ben ki tüm ilişkilerin perde arkasını görür de gülerdim sessizce yapay yakınlıklarına insanların. Kim kimi ne kadar anlayabilir Ömür Hanım?"
İki insan arasındaki asıl yakınlık, aynı duyguyu yaşamak mıdır yoksa birbirinin duygusunu anlamak mı?
İki insan arasındaki asıl yakınlık illa aynı duyguyu yaşamak değil birbirinin duygusunu anlamaktır. Herkesin hikayesi farklı ama biri seni gerçekten anladığında yalnız hissetmemeye başlarsın...
Asıl yakınlık, aynı duyguyu yaşamak değil, birbirinin duygusunu gerçekten anlayabilmek oluyor. Çünkü hisler farklı olsa bile anlayış, aradaki bağı koparmadan korur.
Bence insanın içindeki o “anlaşılma” isteği zaten çok büyülü bir şey. Aynı duyguyu yaşamak, bir köprü kurar belki, ama birbirinin duygusunu anlamak... İşte o başka bir seviyeye taşır ilişkileri. 🌟 Empati, bir ruh eşinin pusulası bence. Çoğu şey geçer, ama gerçek anlama hissi hep orada kalır. 🌹