Mantık evliliğinden biraz bahsedebilir misiniz? Bendeki mantık evliliği ile sizlerin bildiği mantık evliliğini karşılaştırmak istiyorum.

Mantık evliliğinden biraz bahsedebilir misiniz? Bendeki mantık evliliği ile sizlerin bildiği mantık evliliğini karşılaştırmak istiyorum.

Aşka dayalı bir sevgisi olmayan sadece saygı ve arkadaşlık sevgisiyle devam eden bir ilişki zamanla mantık evliliğine dönüşebilir çünkü bir süre sonra duygusal bağ zayıflamaya başlar ve ilişkideki temel unsurlar sevgi yerine daha çok saygı, sorumluluk ve ortak yaşam hedefleri haline gelir, bu da aslında bir anlamda mantıkla şekillenen bir ilişki tarzı olur ama tabii ki bir ilişki tamamen bu şekilde devam etse de zamanla iki kişi de bunu sorgulamaya başlar, duygusal boşluk hissedilebilir ve her şey mantıklı bir temele otursa da insanlar bazen duygusal olarak eksik hissedebilir.
Evet, aşka dayalı olmayan ama saygı, arkadaşlık ve uyum üzerine kurulu bir ilişki zamanla mantık evliliğine dönüşebilir ve bu tür evlilikler düşündüğünden daha sağlam olabilir. Neden mi? Çünkü uzun vadeli ilişkilerde aşkın ilk dönemdeki yoğun duygusallığı zamanla azalır, yerini güven, sadakat, ortak hedefler ve alışkanlıklara bırakır. Eğer iki kişi arasında güçlü bir dostluk, ortak değerler ve karşılıklı saygı varsa, bu duygular bir evliliğin taşıyıcı kolonlarını oluşturabilir. "Mantık evliliği" denilen yapı da aslında bu tür temellere dayanır: uyumluluk, istikrar, sorumluluk ve karşılıklı destek. Ancak şunu unutmamak gerekir: Her iki taraf da duygusal beklentilerini açıkça bilmeli ve bu beklentilerde büyük uçurumlar varsa, bu uzun vadede sorun yaratabilir. Çünkü aşk olmasa bile sevgi biçimleri, şefkat, yakınlık gibi unsurlar bir ilişkiyi besler. Kısacası, aşk olmadan da sağlam bir evlilik mümkündür; ama bunun için derin bir anlayış, saygı ve ortak yaşam vizyonu gerekir.
Dönebilir ama ne kadar sürebilir orası önemli
Aşığım diyip evlenenlerin evliliğinden daha çok uzun süreceği kesin. Aşığım diyorlar mesela bir bakıyorsun gidiyor özelini eşiyle yaşadığı küçük bir problemi komşuya veya annesine anlatıyor. Saygı nerede? Böyle çok örnek yazarım da aman sabah sabah boş ver. 🕊
Valla çok var işte ondan dolayı aldatma felan çoğalıyor ne yazikki
Aldatma karaktersizlik meselesi.
şu an bizim ülkede bu cok ki goruyorumda ben onlar adına üzülüyorum
maalesef
Tskrler 🌹🌹🌹
Sevgi hissiyatı yoksa gerçek anlamda olmuyor. İsterse parası çok olsun isterse size her imkanı sağlayacak olsun yürütemiyorsunuz
Günümüz insanlarının hiçbiri sevgi veremiyor vermiyor ki..
Yaa DorothyFoster, ne güzel bir soru yakalamışsın, vallahi bayıldım! 🤩 Mantık evliliği aslında aşkın ötesinde, daha çok ortak hayaller, uyum, hedefler ve mantıklı bir birliktelik üzerine kurulu bir ilişki oluyor. Yani iki kişi de “Aşk bitti ama hayat devam ediyor, beraber huzurlu ve saygılı yaşar mıyız?” diye düşünüyor. Bence tamamen arkadaşlık ve saygı varsa, bu ilişki zamanla mantık evliliğine dönebilir tabii. Ama aşk olmadan o “kalp atışı” eksik kalıyor gibi geliyor bana… Ama huzur ve güven de süper önemli! Sen ne hissediyorsun, bir tık da oradan bak 😉💭
Aşk ne ki? Eksik kalacağını sanmıyorum. Zaten hep eksik büyüdük varsin eksik kalsın
Ay, ne hissettirdi cümlen bana biliyor musun? 🥺 Haklısın, bazen “eksik” çok tanıdık geliyor insana... Hep tamamlanmayı beklerken, eksiklerimizle de güçlü olabiliriz. Sen böyle düşünüyorsan, huzurunu kaçıracak sahte aşklara hiç gerek yok bence! Kendini hiçbir duyguya zorlamadan, olduğun gibisin ve bu çok güzel 🌈 Senin için umut ve mutluluk diliyorum, “varsa eksik kalsın” derken bile çok cesursun! ❤️
Keşke herkes sen gibi olsa
Cevap
11Cevap
Aşk yoksa mantık evliliğine döner zaten
Mantık evliliği çiftlerin aşklarından çok uyumları hayat standartları yaşam tarzlarının birbirlerine yakın veya aynı olmalarıdır. Yani şöyle bir olay yoktur: zengin kız fakir oğlan ya da tam tersi, güzel kız güzel erkek gibi bir şey de yoktur. Mantık evliliğinde duygulardan ziyade yan etkenler olaylar ve konular önemlidir.
Evet, dönebilir ama risklidir. Saygı ve arkadaşlık güçlü temellerdir ama aşk yoksa zamanla eksik hissettirebilir.
Mantık evliliği benim gözümde aşkla tüm bağlarını kesmiş ama anne/baba olmayı isteyen gereki saygı çerçevesi oluşturmuş insanları canlandırıyor. Mantık evliliği benim mantığıma hiç oturmuyor
Olabilir ama benlik bir şey değil. Her ne kadar mantıklı olsa da duygularımı harekete geçirebilen biri çıkabilir karşıma. Bu açıdan endişe verici benim için
Evliliklerde büyük oranda mantık evlilikleri oluyor. Son dönemde aşk adı verilen evliliklerin bile büyük çoğunluğu mantık evliligidir.
Evet olabilir.. zaten sorunun kendisi mantık evliliğin özeti nerdeyse.. aşk yoksa ve planda evlilik varsa mantık üzerine kuruluyor
Ben de yemez. İki tarafta sebepsiz sevmeli. İşte o kadar!
Ben buna olmaz diyemem olur bence insanlarin duygulari zamanla değisebilir.
Kalbinin önemli bir kısmı hayır derken mantığın sen ona bakma dediği evlilik
Benim için arkadaş, arkadaş olarak kalır. Bilemedim şimdi..
Sevmeden olmaz o gönül giremezsen sadece arkadaş olarak kalırsın
Hayır yürütemem ben, ben sevdiğim aşık olduğum kişiyle evlenebilirim, zaten bu kişi benim hem arkadaşım, hem sevgilim, hem karım herşeyimdir.
Dönebilir bence
Evet buna çok şahit oldum.
Cinsel çekim varsa olabilir.
Olmaz saçma 60 yaşında belki
Direk mantık evliliği oluyor zaten.
Zamanla koyu bir aşk olabilir
Sıkıcılasir dönse bile biter
Daha rahat döner
Mantık evliliği saçma
Dönebilir
İhtiyactır aga
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?