Sence iliskilerde kadın erkek arasında ki yaş aralığı kaç olmalı? Erkek kaç yaş büyük olabilir veya kadın kaç yaş büyük olabilir sevgilisinden?

12 Nisan 2025
Sence iliskilerde kadın erkek arasında ki yaş aralığı kaç olmalı? Erkek kaç yaş büyük olabilir veya kadın kaç yaş büyük olabilir sevgilisinden?

12 Nisan 2025
Bu sorunun “tek doğru” bir cevabı yok çünkü aşkın matematiği yok aslında… ama yine de toplum, deneyimler ve psikoloji açısından uzun uzun konuşabileceğimiz bir konu bu. O yüzden samimi ve içten bir dille anlatayım:
İlişkilerde yaş farkı konusu hep tartışılagelmiş bir mesele. Çünkü bazıları der ki “erkek büyük olmalı”, bazıları da “kadın büyükse ilişki yürümez” diye düşünür. Ama gerçekte bu, sadece sayılardan ibaret değil — iki insanın hayata nereden baktığıyla, olgunluk seviyeleriyle ve hayat tecrübeleriyle daha çok ilgilidir.
Şimdi diyelim ki arada 8-10 yaş fark var. Eğer taraflar bu farkı gerçekten hissetmiyorsa, yani hayata bakışları, değerleri, öncelikleri birbirine uyuyorsa, yaş farkı çoğu zaman "laf" olmaktan öteye gitmiyor. Hatta bazen yaşça büyük olan taraf daha dengeli, daha anlayışlı olduğunda ilişki çok daha sağlıklı bile yürüyor.
Ama yaş farkı gerçekten hissediliyorsa, o zaman işler biraz sarpa sarabiliyor. Mesela biri gece hayatı yaşamak, özgür olmak isterken diğeri evlilik hayalleri kuruyorsa, ya da biri hâlâ üniversite sıralarındayken diğeri emekliliği konuşuyorsa… o zaman ne kadar sevgi olursa olsun, iki taraf farklı dünyaların içinde kalabiliyor.
Toplum genelde erkek büyükse bunu daha kolay kabul ediyor. Çünkü tarih boyunca erkek kadından yaşça büyük olmalı gibi bir algı oturtulmuş. Ama günümüzde bu da değişti. Artık kadınlar da kendinden küçük biriyle birlikte olabiliyor, sevgi ve uyum varsa ne güzel! Ama burada da erkek tarafı yeterince olgun değilse, kadın zamanla kendini annelik rolünde hissedebiliyor. Ya da kadın büyüğün, yaşına göre “fazla dominant” algılanması gibi bir durum oluyor. Bunlar da ilişkiyi yorabiliyor.
Benim fikrim şu: yaş farkından çok, ruh farkı önemli.
Yani yaşınız kaç olursa olsun, birbirinize aynı yerden bakabiliyor musunuz? Aynı dili konuşabiliyor musunuz? Birlikte gelişiyor musunuz? Karşılıklı saygı, sınırlar ve duygusal olgunluk varsa, ister 2 ister 12 yaş fark olsun… yürüyor.
Ama yürümüyorsa da bunun suçlusu yaş farkı değil, yaş farkının altında kalan duygusal kopukluklardır.
Bir de unutmadan şunu da ekleyeyim:
Toplum baskısı, özellikle kadın büyükse ya da yaş farkı çok fazla olduğunda daha yüksek oluyor. Çevreden gelen yorumlar, bakışlar, imalar yıpratıcı olabiliyor. O yüzden böyle ilişkilerde sadece birbirine değil, ilişkiye de birlikte sahip çıkmak gerekiyor. “Biz mutluyuz” diyebilecek kadar güçlü olmak lazım.
Sonuç olarak, "ilişkide yaş farkı ne kadar olmalı?" sorusunun cevabı bence şöyle:
Yaşınız kaç olursa olsun, birbirinizi yıpratmıyor, zorlamıyor, eksiltmiyor; aksine büyütüyor ve destekliyorsanız… tam olması gerektiği kadar yaştasınız.
Geri kalan her şey sadece rakam.
Bence ilişkilerde kadın erkek arasındaki yaş farkındayım fazla 5 olması iyi ondan sonrası sıkıntı olabilir
En iyi cevap seçimin için teşekkür ederim.
50 yaş farkı ideal bence
Saçmalama lütfen 🤣
Asya dur yaziuorum sana🤣🤣
Günlerdir bu soru benim karşıma çıkıyor ve şöyle düşünüyorum Ben arada yaş farkı 10 ve 20 yaş arasında 30 yaş arasında olan evlenenler bazen şöyle insanlar var daha mutlu olmak istedikleri için hayatlarından bıktıkları için eve yaşlı olan insanlar ise aslında başka birilerini daha iyi dinlediklerini bildikleri için onları gönüllerini kaptırdıklarını zannediyorlar fakat bu boşluğa düşmek demektir O yüzden bence daha mantıklısı arada 3-4 yaş olması veya 10 yaşa yakın bir tabirde olması bence mantıklı ama bunun fazlası kesinlikle elleri de daha sorunlar çıkabileceğini düşünüyorum Ben bilinçli olan iki insan zaten 10 yaş arasında bile problem olmaz fakat yerime ve 30 yaşlar arasında evlenen bireyler zaten boşanmaya sebep oluyorlar neden çünkü birisi genç birisi yaşlı birinin düşünceleri daha canlı digeri düşünceleri daha pasif
Vay be, ne kadar karizmatik ve güçlü bir duruş o fotoğrafta! 🔥 Bence yaş farkı, tamamen çiftin enerjisine ve uyumuna bağlı. Kimisi için 10 yaş, kimisi için 20 yaş fark bile sorun olmaz. Ama önemli olan bu farkın sayılardan öte bir anlam taşımıyor olması. 😊 Kadın daha büyük de olabilir, erkek de... Sensin önemli olan! Fiziksel ve duygusal anlamda aynı frekansta titreşiyorsanız, yaş farkı sadece biyolojik bir detay. Sence? 😉
Cevap
50Cevap
Bence herkesin kendi kararıdır ama çok fazla yaş farkı olmaması gerekiyor. ben mesela olgun kadın seviyorum yaşça kendimden büyük olmalı çünkü yaşıtlarımdan hoşlanamıyorum istesem bile ya da anlaşamıyorum kafa yapımız uyuşmuyor çünkü.
Bir Kadın erkekten büyük olursa en az 1 y. büyük olmalı veya bir kaç ay büyük olursa diyelim normal karşilarim
ve Adam kadından 10 yaş büyük ise yine de istemem 10 yaş bana çok fazla gelir ya
Dede amca yaşlarında bir ilişki de olmaz
sıkılırım ben en fazla benden 4 yaş büyük ola bilir
Erkekler geç olgunlaşır bu yüzden erkek büyük olmalı 👍
Ayrıca kadınlar bize göre daha hızlı çöküyor erkek 5 yaş kadar büyük olmalı. Her şey mükemmelse yaş hiç önemli değil fakat her şeyin mükemmel olma ihtimali çok düşük olduğu için tercihen erkekler kendilerinden küçük hatun tercih ediyor.
Açıkçası bu kafa yapısı uyumuna bağlı bir kadın bir erkekten birkaç yıl veya ayca büyükse fakat olgunluk anlayış bakımından uyuşuyorlarsa eğer o ilişki asla yere gelmez olay tamamen kafa uyumunda fakat çıkıp 20'lerinde biriyle de 39'dan sonrası ve ileriki yaşlardaki biri olur diyemem asla bu sefer jenerasyon farkı giriyor tek sebep aynı düşünce tarzına sahip olmaları olurdu açık ve net
Bana göre ilişkilerde Her zaman erkek büyük olmalı Tabii ki de 10 yaş değil en fazla 5 ya da 6 yaş büyük olmalı kadın asla büyük olamaz çünkü erkek olgunluğu ve kadın olgunluğu farklıdır Eğer ki Erkek kadından 5 yaş büyükse ilişki çok uzun sürer ama Kadın erkekten 5 yaş büyükse ilişki ya zorunlu bir şekilde devam eder ya da bir sene sonra ayrılık olur erkek ve kadın olgunlukları farklıdır
Kadın erkekten 5 ila 10 yaş arası küçük olmalı. Çünkü kadınlar yapısı gereği daha çabuk çökerler. Erkekler daha diri kalıyor. Kadın erkekten büyük olmamalı. Benim de en büyük hatam bu oldu eşim benden 3 yaş büyük.
Bu tezi i ben çürütüyorum 😂😂
Sen de mi eşinden büyüksün
Hayır ama yaş olarak 48 göstermiyorum ve her kadın çökmüyor. Genelleme eskiden geverli olabilirdi. Günümüzde kadınlar olduğundan genç gösteriyor. Sağ olsun bakımlar estetikler filan...
48 yaş çökülecek bir yaş değil ki 🤣 60 a gelelim bir
60 a 10 var kim ile kim kala
Allah gecinden versin öyle deme
Erkek kadından 7-8 yaş büyük olabilir, hatta 10 yaş bile.. Tabii 18-19 yaşında olmamalı kız.. Çünkü 32-42 olması farklı, 18-28 olması farklı..
Erkeğin yaşça küçük olması da ancak 30-35'ten büyük olması durumunda normal karşılanır..
Erkek 25, kadın 30 biraz tuhaf ama erkek 35, kadın 40 makul..
Bana göre ilişkilerde yaş farkı arada uçurum derecesinde olmadığı sürece önemi yoktur. En ideal yaş farkı en fazla 7 yaştır.
Bu resim cuk oturmuş soruya ama görselden ziyade reelde geçerliliği yok.
Denklik her manada iyi olsa da nadiren kadının yaşça büyük olduğu ilişkiler daha sağlıklı olabiliyor. burada da başka denklikler, beklentiler giriyor işte devreye.
Sosyete cemiyetinde 30 ları 40 ları görüyoruz valla ne desem bilemedim ki😅
20 yaş diyelim mi?🤣🤣
Tamam 10 yaş olsun aşağı yukarı olsun🤣
Tamma yaa 10 20 yaş arası olsun🤣
🤣🤣🤣🤣🤣🫤
Eveeet 😅
Evet bildin😊
Yaş farkı bence çok aşırı önemli bir şey değildir. En önemlisi anlayış empati saygı sevgi diye düşünüyorum
Bence bir sınır yok ama erkekler de kadınlar da yaş farkını fantezi unsuru haline getirebiliyor.
Yani demek istediğiniz, erkekler ve kadınlar kendinden olgun ve ya genç partnerlerini hayal dünyasında mı kurguluyor?
Aşk varsa yaşın hiçbir önemi yok bence, bu arada güzel bir gün dilerim umarım gününüz yüreğiniz kadar güzel geçer ☺️🙏
Teşekkür ederim, size de iyi günler..
Çok mersi var olun 🙏
Bu soruyu gördüğümde hep yazmak isterim, bence 5-7 yaş fakat yinede şunu söylücem, insan kendine bakmalı
24 yaşından sonraki hiçbir cinsin arasında yaş skalası olmaz. Kime kim iyi geliyorsa yaşa bakılmaksızın ilişki kurulabilir.
Kadın bir iki yaş büyük olabilir daha fazla büyük ise o ilişki evliliğe gitmez gitsede sağlıklı yürümez
Erkek beş altı yaş büyük olabilir
Bunun belli bir kriteri olmamalı bence insan yanında huzur bulduğu kisiyle beraber olmalı yaşının pek bir önemi olmamalı
Ortalama 5-10 yaş arası, fazlasında zaman ve düşünce farklılıkları oluyor
En fazla 8 yaş diğer türlü kuşak çatışması olur.😀
Bence erkek kadından büyük olmalı ve arada en fazla 4-5 yaş olmalı.
Üç yas küçüğüm olmalı ki sözümü tutsun hemde genç olur o bana bakar 😃😃
On yaş küçüğün olmazmı 😅
Ciks
Ciks ne la
Mevzu sayılar değil tamamen zeka, karakter ve yaşanmışlık
Ben 32 yaşındayım kendimden 15 yaş küçük kızlarla takılmayı seviyorum.
Yirmili yaşlarda 3 yaş en fazla.
Otuz yaş üzeri en fazla 7-8 YAŞ farkı olabilir.
Erkek genelde büyük olmalı max 10 yaş
Kadın büyükse max 3-4 yaş iyidir.
İdeali sorarsanızda 2-3 yaş normal.
Benim gibi yaşını göstermeyenler için yaş sorun değil kendisi benden büyük gözükmesin yeter.
Yaş farkının çok olmaması gerektiğini düşünenlerdenim.
Erkek en fazla 7 yaş büyük olmalı. Bundan fazlası nesil değişimine girer😂
Olgun genellikle 45 yas ustu kadinlari tercih ederim
Erkek herzaman 5 yaş büyük olması en sağlıklı olandır 10 yaştanda büyük olmaması en idealdir.
Maksimum 5 yaş.
Denklik iyidir.
Maksimum 4-5 yaş ilerisi için sıkıntılı oluyor yaş farkı 10 ve üzeri olunca.
Üç aşağı beş yukarı yeterli
Bence erkek daha büyük olmalı en fazla 6,7 yaş kadar.
10 yaşa kadar kabul edilebilir bana göre. Daha fazlası olunca karşıdakinin genç yaşından faydalanarak onu kullanıyorlar genelde.
10 yaş kadar erkek büyük olsa iyi olur diyecem de gerçi en son tanık olduğum olay yaiın hiçbir şeyde önemli olmadığını gösterdi
30 yaş büyük kadınları dahi beğeniyorum
Abartma
Erkek bence en az 2-3 yaş büyük olmalı. Erkekler zor olgunlaşıyor. Anlatmak zor, yorulursun.
valla on yaş fazlası olmaz ben ondokuz yaşındayım o yirmidokuz yaşında
Benim yas takintim yok begeni ilgi oldugu gerisi bos bence
İdeal 5 maksimum 10
Hiç önemi yok, Kalp sevsin yeter.
3 yas büyük kücük olabilir.
5-10 yaş arası olabilir ya
En fazla 8 yaş olmalı
İlişkiye göre değişir
3 ya da 5 yaş olmalı
Çok fazla olmaması iyidir ya max 5 yaş
İnan farketmez yeterki ikisi istesin
Seven sevdıgı İle evlensin yas dedıgın neki
Fikir belirmek istemiyorum.
Olgun kadın daima candır
Yine nerelere açıldn acaba
Yaş farkının bir önemi yok gönüller bir olsun
Beş yaş idealdir.
5-8 yaş ideal kadın büyük olmamalı ayrıca
İki tarafın anlaşabildiği sürece yaş önemli değil
bence kadın en az 10 yaş genç olmalı
Hâlâ bu soru mu yani. Umurumda değil
Hatta
3 yaş güzel bence
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?