Erkekler gözlem gücünüze dayanarak neler söyleyebilirsiniz? Mesela ben liseli yıllarımdayken hep narsist kişilerle arkadaşlık kurdum çünkü insan 18 yaşından küçükken reşit değilken o anki çocuksulukla bir şeyleri fark edemiyor manipüle edildiğini filan olgunlaştıkca çözebiliyor
Güncellemeler
1 yıl
Guncel
Hiç narsist bir erkeğe denk geldiğiniz mi sizce narsist erkek belirtileri nelerdir?
Bunun erkeği kadını yok. Narsist insan genelde bencil , sadece kendini düşünen , kendini çıkar ve menfaatine bakan, kendinden başka kimseye değer vermeyen , her şeyde kendini ön plana çıkaran ve ne olursa olsun varsa yoksa ben diyen bir kişilik abidesidir. Ve böyle insandan eş de olmaz , sevgili de olmaz , arkadaşta da olmaz hatta tanımak bile kendimize yaptığımız bir hata ve kusurdur.
Öyle. Arkadaşlık sevgili veya eş durumların da ben yoktur biz vardır. Kavramı ben olan oluyorsa zaten hiçbir şeyimiz olmalı. Eğer ki hayatımız da tutarsak daima mutsuz oluruz. O yüzden ben zaten fark ettiğim an iletişimi kesiyorum öyle kişilerle.
Narsist bir erkek, genellikle aşırı özsevgi ve ilgi arayışıyla tanınır. Kendini beğenmiş, kibirli ve başkalarını küçümseyen bir tutum sergileyebilir. Başkalarının duygularına veya ihtiyaçlarına duyarsız olma eğiliminde olup, ilişkilerinde manipülatif davranışlar sergileyebilir
Kendi yetenek ve başarılarını abartıp, üstün görür.
Sürekli haklı çıkacağı ortamları yaratıp onaylanmak ister
Sürekli övgü bekler ve bunun için baskı ortamı kurar
Diğer insanları kendinden daha yeteneksiz, daha başarısız, daha az zeki ve daha az güzel bulur.
İnsanların kendine hizmet etme durumunda olduklarını varsayar.
Kendisini toplumun parçası olarak görse de bu toplumun içerisinde özel muameleyi hak ettiğini düşünüp, o toplumun en üstündeki kişi olduğunu iddia eder
Başkaları üzerinden var olur.
Genellikle bu bozukluğun temelinde çocuklukta yaşanılan değersizlik ve sevgisizlik gibi kavramlar vardır.
Ne kadar dışarıya özgüven sahibi gözükse de, içinde kendine güven kavramı kırılgandır ve bunu göstermek en büyük korkusudur
Evet, narsist birine denk geldim ve gerçekten insanın enerjisini tüketen bir yapıları var. Narsist erkekler genelde kendilerini merkeze koyarlar ve her şeyin kendi etraflarında dönmesini isterler. Dışarıdan özgüvenli ve karizmatik görünebilirler ama aslında içten içe hep bir onay ve hayranlık beklerler. Empati kurmak onlar için zordur, çünkü başkalarının hisleri ya da düşünceleri pek umurunda olmaz. Manipülatif olabilirler, hata yaptıklarında suçu karşı tarafa yıkmaya meyillidirler ve genelde mükemmel olduklarını düşünürler. Seni sürekli suçlu ya da eksik hissettiren, sadece kendi çıkarlarını düşünen biri varsa büyük ihtimalle narsisttir. Bu tip insanlardan uzak durmak en iyisi, çünkü bir şekilde seni kullanır ama asla gerçekten değer vermez.
Hem duygusal ilişkilerde hem de arkadaşlık ilişkilerimde narsist kişiliğe sahip insanlara denk geldim kimisi bu tavrını arkadaşlık veya ilişki sırasında kenara bırakmayı tercih eder çünkü karşısındaki insana değer veriyordur kimisi de bu hayatta sadece kendisini sevebiliyordur işte onlar itici ve karşıdakine zarar veren insanlardır