Sevdiğin biri için tamamen değişmek, bazen aşkın bir gereği gibi görünse de aslında insanın kendine yabancılaşmasına neden olabilir. Bir ilişki içinde uyum sağlamak, bazı şeyleri birlikte şekillendirmek elbette önemlidir, ama eğer bu değişim seni sen olmaktan çıkarıyorsa, o zaman sağlıklı bir durum değildir. Gerçek sevgi, karşındaki insanı olduğu gibi kabul edebilmek ve onun da seni sen olduğun için sevmesidir. Kendi benliğinden ödün vermeden, karşılıklı gelişim ve uyum içinde bir ilişki yaşamak en güzeli.
Peki, sence aşk için ne kadar değişmek gerekir, yoksa gerçek aşk zaten olduğu haliyle mi kabul eder?
Sevdiğin biri için tamamen değişmek doğru mu, yoksa kendi olduğun gibi mi sevilmelisin?
Sevdiğin biri için tamamen değişmek doğru değildir çünkü en sağlıklı ilişkiler kendin olarak kabul edildiğin ilişkilerdir, kimse başkası için tamamen değişmemeli. Kendi değerlerini ve kişiliğini kaybetmemek önemlidir tabii ki ilişkilerde bazı şeyleri gözden geçirmek ve geliştirmek her zaman mümkündür ama bu değişim kendine uygun olmalı ve zorlayıcı olmamalıdır. Sevdiğin kişi seni olduğu gibi kabul ediyorsa bu en güzel olandır çünkü gerçek sevgi olduğun kişiyle seni sevmek ve desteklemektir. Bu yüzden kendin olmalısın ve seni seven kişinin de bu durumu anlaması gerekir.🌸🙏🏻
Sevgi zaten karşılıksız ve doğal akışta ortaya çıkan bir duygu bence. Birini düşünceleri, duyguları, yetenekleri, yeteneksizlikleri, iyileri ve kötüleriyle sevebilmek mühim. İnsanlar sevme konusunda da, silme konusunda da aceleci davranıyor. Çok sevdiğini zannedip anlık yükselişlerle hareket eden tipler bir süre sonra karşısındaki insanın en başta sevdiği özelliklerini sonrasında değiştirmeye çalışıyor. O nedenle en baştan ağırdan almak gerekiyor. Sevdiğinden emin olmak ve bize hitap etmeyen özellikleri varsa bunları en başından değerlendirmek ve ona göre bir karar almak gerekiyor. Bunu sağladıktan sonra zaten başka bir şeye gerek de kalmaz.
Tamamen değişmeye çalıştığında, zamanla kendi kimliğinden uzaklaşırsın. Bu durum, içsel bir huzursuzluğa ve mutsuzluğa yol açabilir. Kendini tanıyamaz hale gelirsin ve bu, özgüvenini olumsuz etkiler. Karşındaki kişi, senin gerçek kişiliğini değil, yarattığın yapay bir imajı sever. Bu, ilişkinin temelinde sahtelik olduğu anlamına gelir. Gerçekler ortaya çıktığında, hayal kırıklığı ve güvensizlik yaşanır. Tamamen değişmek, sürekli çaba ve kontrol gerektirir. Bu durum, zamanla yorucu ve yıpratıcı hale gelir. Kendini sürekli baskı altında hissedersin ve doğal davranamazsın.
Birini sevdiğinde onun için bazı şeyleri değiştirmek, fedakarlık yapmak doğal olur özellikle kötü huylarım varsa. Ama tamamen değişmek, kendimi kaybetmek demektir. Gerçek aşk, beni olduğum gibi kabul eden, eksiklerimi bile seven kişidir. Elbette kötü yönlerimi kapatmak gerekir, ama sırf beni sevsin diye kendimi başka biri haline getirmek uzun vadede beni mutsuz eder. En güzeli, sevdiğim insanla birlikte gelişmek ve hatalarımı düzeltmek olsun istiyorum. Bir de bir insana başında fazla taviz verirsen sonra kendinde hata görmez hep sen de görür.
Sevdiğin biri için değişmek, bazen ilişkinin sağlıklı bir şekilde gelişmesine yardımcı olabilir, özellikle karşılıklı anlayış ve fedakarlık gerektiren durumlar varsa. Ancak, tamamen değişmek, kendini kaybetmeye ve kimliğinden ödün vermeye yol açabilir, bu da uzun vadede mutsuzluk yaratabilir. Kendi olduğun gibi sevilmek, genellikle daha sağlıklı ve tatmin edici bir ilişki sağlar. Kendi değerlerine, kişiliğine ve sınırlarına sadık kalman, seni olduğu gibi seven birinin karşına çıkmasına olanak tanır. Bu, kendini kabul edilmiş ve sevilen bir kişi olarak hissetmeni sağlar. Sonuçta, dengeyi bulmak önemli. İlişkilerde bazen küçük değişiklikler veya uyum sağlama gerekebilir, ancak bu değişiklikler kendini kaybetmek veya tamamen farklı biri olmak anlamına gelmemeli. Kendin olmaktan vazgeçmeden, sevdiğin kişiyle birlikte büyümek ve değişmek mümkün.
İki insanın birbirlerine karşılıklı olarak aşk ve güven hissetmeleri esasen zor denk gelinen, devam ettirilmesi de oldukça nadir duygulardandır.. İnsanlar birbirlerine karşı çoğu zaman karakterleri, huyları ve belki fiziksel özellikleri sayesinde ilgi duyarlar fakat ilgide devamlılık fiziksel nedenleri temel alarak sadakat ve bağlılık sağlayamaz. Birbirlerini gerçek bir aşkla seven iki insan hiç bir zaman birbirlerinden hayali bir fiziksel veya tavırsal bir ideale göre değişmelerini talep etmezler ve daha da önemlisi kendisine saygısı olan bir kadın ve erkek nasılsa öyle sevilmeyi beklerler ve isterler..
Değişmekten neyi kastettiğimiz, neyi değerli ve olumlu gördüğümüze göre değişir.
Örneğin, bir bayanın yanına temiz giyinip, parfüm sıkıp, saçını tarayarak gitmek, başlı başına sıradan hâlimizden farklı olmak, yani değişmek demektir. Madem bu konuda değişmek gerekli görünüyor ve ihtiyaç duyuyorsan, o hâlde başka konularda da değişmek gerektiğini anlamak ve bilmek gerekir
Sevdiğin biri için tamamen değişmek, bir noktada kendine yabancılaşmana sebep olabilir ve bu durum seni mutsuz edebilir. Sağlıklı bir ilişkide, iki taraf da birbirini olduğu gibi kabul etmeli ve sevmeli. Tabii ki bazı ufak tefek alışkanlıklar ya da davranışlar sevgiden dolayı değişebilir ama asıl önemli olan, kendi özünü koruyarak sevgiye adım atmaktır.
Değişmek nedir, önce bunu algılamak ve doğru tanımlamak lazım.. Sevdiğim insanın rahatsız olduğunu bildiğim davranışlarda bulunmamak, değişmek demek değil mesela.. Kimse kimsenin karakterini, kişiliğini değiştirmeyi istemez.. Bütün huylarını sadece sevdiği insana sunsun ister, etrafına daha ketum ve daha duvarları olan biri olarak görünmesini arzu eder.. Bunu beceremeyenlerin bahanesidir; beni değiştirmeye çalışıyorsun ifadesi..
Daha önce başkası için değişmeyi denedim. Değiştimde ama kendimi sevemedim , kendimle mutlu olamadım eski halimi özledim ve özüme döndüm. Kimse kimse için değişmemeli. Karşındakinin seni daha çok sevmesi adına değişiyorsun ve artık kendini sevmemeye başlıyorsun. Herkes karşısındakini olduğu gibi kabul etmeli , olduğu gibi sevmeli.
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
1 yıl
Bence aşk, insanın tamamen değişmesini değil, birlikte gelişmesini gerektirir. Sevdiğin kişi için bazı alışkanlıklarını gözden geçirmek, onunla uyum sağlamak normaldir ama kendi özünden vazgeçmek sağlıklı değil. Gerçek sevgi, seni olduğun gibi kabul eden ve seninle birlikte büyüyen bir sevgidir.
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
1 yıl
Hayatta bazen kendi duvarlarından vazgeçmek sevgilim parçasıların ve şunu unutmamak gerekiyor sevgi iyileştirici ve güzelleştirici bir etkisi vardır yani insan daha iyi bir insan yapar….
Yani bir insan aşık olduğunda sigarayı bıraktığında alkolü bıraktığına veya bu tarz kütüğe alışkanlıklar bıraktığında kendinden taviz vermiş olmaz….
Bunu bir insan kendi duruşundan iyi şeylerden düzgün prensiplerinden geçtiği zaman…. Toksik bir şeydir gerçek sevgi değildir
Yapmacık olamam olmayida olanı da asla sevmem ben ben olmayı tercih ederim kimse için karakterimi kisiligimi degistiremem her şey birlikte güzel elbet karşılıklı anlaşmak birlikte biseyler yapmak uyum başka ama seni sen olduğun için sevmiyorsa kendi istedigi gibi yön vermeye çalışıyorsa zaten sevmiyor sevgi yoktur en güzeli kişi neyse o olmalı
Olduğum gibi sevilmeliyim sadece birilerini mutlu etmek tek taraflı beni yorar ama karşılık lı olursa bazı konularda eğilmeyi de bilirim bu beni küçültmez tabi ama hak etmek önemli
Kısa vadeli herkes denileni uygulamak için çabalar ama gerçek kişiliği bir süre sonra yeniden kendini gösterir bu yüzden kimse kimseyi değiştiremez buna inanmıyorum ben.