Uzun mesafe ilişkileri, iki insanın birbirine duyduğu güven, sadakat ve iletişim gücüyle ayakta kalabilir. Fiziksel mesafenin getirdiği özlem bazen ilişkiyi daha da güçlendirebilir, çünkü birlikte geçirilen zamanın kıymeti daha iyi anlaşılır. Ancak bazı çiftler için uzaklık, duygusal bağın zayıflamasına, iletişimsizlikten kaynaklı yanlış anlaşılmalara veya zamanla soğumaya neden olabilir. Sonuçta her ilişki farklı dinamiklere sahiptir ve mesafeye nasıl yaklaşıldığı, iki tarafın da ne kadar çaba gösterdiğine bağlıdır.
Peki, sence mesafe aşkı güçlendirir mi, yoksa zamanla bitmesine mi sebep olur?
Uzak mesafe ilişkisi yürür mü, yoksa mesafe aşkı öldürür mü?
sağlıklı bir şekilde yürütmeyi beceren çok nadirdir bana göre.. çünkü insanların samimiyeti gerçekten kuşku uyandırıyor.. Bir taraf mutlaka duygusal olarak sömürülüyor.. nerede nasıl ne zaman davranmak gerektiği konusunda büyük problemler var.. Bir taraf binlerce kilometre ötede olmasına rağmen kalbine en yakın hissettiği insan olarak tanımlar, diğerinin ise sadece dilinden dökülenlerle ibarettir sevgisi.. Bunu ayırt etmek çok kolay.. Allah herkesi dengiyle karşılaştırsın..
Bence değişir kişiye göre Fiziksel temasın olmaması, duygusal yakınlığı azaltabilir ve özlem duygusunu artırabilir. Zaman farkları, yoğun programlar veya teknik sorunlar, iletişimi zorlaştırabilir. Fiziksel yakınlığın olmaması, kıskançlık veya güvensizlik duygularını tetikleyebilir. Partnerin yanında olmaması, yalnızlık duygusuna yol açabilir. Buluşma planları yapmak, seyahat ayarlamak ve zaman yönetimi, zorlayıcı olabilir. Uzak mesafe ilişkileri, çiftleri daha iyi iletişim kurmaya teşvik eder. Duygusal bağ, fiziksel yakınlığın yerini alabilir. Uzak mesafe ilişkileri, bireylerin kendi başlarına daha bağımsız olmalarını sağlar. Kişisel hedeflere ve ilgi alanlarına odaklanmak için daha fazla zaman olabilir. Uzak mesafe ilişkilerini başarılı bir şekilde sürdürmek, çiftlere özgüven kazandırabilir.
"Eğri otur ama doğru konuş" sözü, sıkça duyduğumuz bir ifadedir. "Ona olan aşkım öldü...", "İçimdeki aşk öldü...", "Aşkım sarardı, soldu..." gibi sözler de mecazi anlam taşır. Ancak bu ifadelerden yola çıkarak aşkı, yaşayan, onu diri tutan, besleyen, büyüten ve ilgisizlikten sararıp solan, hatta sonunda ölen bir varlık gibi değerlendirebiliriz.
"Gözden ırak olan, gönülden de ırak olur" sözü de bu durumu destekler. Uzak kalmanın, bir çiçeğin solup ölmesine benzer bir etkisi vardır. Evimizde beslediğimiz güzel bir çiçeği düşünelim; ondan ne kadar uzun süre ayrı kalırsak, o da zamanla sararıp solar ve sonunda ölür. Bu, sadece fiziksel mesafeyle değil, ayrı kalınan sürenin uzunluğuyla da doğrudan ilişkilidir.
Ben açık konuşcam gerçeği kimse kabullenmesede uzak mesafe ilişkisi 3 ay sonra yıpranır çünkü ay da birkere buluşmak bile çok zor telefonun bozulduğunda sana nasıl ulaşacak? Onu geçtim öpüşme yok dokunmak yok sadece görüntülü konuşmak çalişiyorsun ediyorsun arkadaşlarinlan vakit geçirmekte istiyorsun ve seni sürekli darladiğini düşün gece gündüz neden yazmiyorsun etmiyorsun en azindan dişariya çikip bi temiz hava aldiğinda bile rahat yok öyle değilmi uzakta olmasaydı yaninda olurdu kim ne derse desin güven Problemide başliyor bir kaç ay sonra aşk sevgi yeter ne olacak diyenlere çok gülüyorum ben ne diyeyim yapanlara saygım var ben yürütemezdim
Uzak mesafede ilişki zor gadası çünkü free takiliyorsun kim ne yapıyor bilinmiyor ancak Nisan söz olursa ileride de evlilik olursa ilişki tamamlanmış olur
Yarattığı özlemle bazı şeylerin çok daha taze kalmasını sağlayan ilişki türüdür. evet, zordur, alışması zaman ister, ama alıştıktan sonra ve hele ki devam ettirebiliyorsanız, devamlı görüşen bi çok çiftten daha güzeldir ilişkiniz. Birinin yolunu gözlemek, onun geleceği günleri saymak kadar güzel bi şey de yoktur.
Duruma göre gayet de güzel yürüyebilir. Tamamen çiftlerin birbirine verdikleri ve birbirinden beklentilerine bağlı olarak değişir bu durum. Uyum ve anlayış varsa yanında olması şart değildir. Bazen yan yana olanlardan daha da fazla bağlılık içerebiliyor hatta bazı uzak mesafe ilişkileri. Birinin anlaması, hissetmesi ve sevmesi için illa burnunun dibinde olmasına gerek yok. He sonrasında yanında olmak istenebilir, görüşme sağlanabilir vs vs tamamen arz talep meselesi.
Uzak mesafe ilişkisi illa aşk olacak diye bir şey yok öncelikle neden akla direk o geliyo ki? Gelelim soruya yürür iki tarafda dürüst ve kendinden eminse neden olmasın ki? Ama uzun zaman gerek görüşmek ves için baya uzun 1-3 sene arası falan o zaman diliminde nasl biri olduğunu çözersin aşağı yukarı niyeti neyse çıkar ortaya elbet
Tecrübeli biri olaraktan cevap vereyim. Bu iliski yürümez. Insan sevdigi kesiyi yaninda ister. Ya da en iyi ihtimalle yanina kolayca gidebilmeyi. Eger mesafe cok uzaksa ciddi bir iliski beklemeyin. Insan yakinindakine gercek gözüyle bakiyor.
Ben uzak mesafe ilişkisi ile evlenen çok insana şahit oldum yani yürütebilen yürütüyor açıkçası tamamen besledikleri duygu ve sevgiye dayanan bir şey bence bu yakın olup da ilişki yürütemeyen onlarca insan var sonuçta.
Yürür , bizim ilişkimiz direk örneği 5 yıl uzaktan sonrası mutlu devam eden evlilik... ancak genele bakarsanız yakınken uzaklaşınca kolay bitiyor.. zaten uzak başlamışsa devam ettirmek daha kolay olabilir.. göze alıp başlanıyor o durumda..
Bedensel hâzlardan ziyade ruhu ile de seven ve dokunanlar için mesafeler engel değildir. Ama bağların kuvvetlenmesi ve daha çok tanımak adına yüz yüze iletişim de çok mühimdir..