Zaten açık biriydim bi süre kendi isteğimle kapandım ama yapamıyorum açılmak istiyorum eşim asla olmaz öyle şey müsaade etmem buna diyor ama ben istiyorum geçen gün disari cikicaktik normal sekilde açık olan kıyafetlerimi giydim saçlarımı yaptım böyle cikicam ben kapalı yapamıyorum dedim imkanı yok seni böyle çıkarmam bu evden dedi bende çıkarım benim saçım benim vücudum felan dedim tartışmaya basladik. Gitmiyoruz o zaman bir yere evde durucaz dedi. Bende illa bir gün açılacam beni sokakta açık görürsen sasirmazsin dedim. Sustu kaldı git yanımdan kalbini kırarım dedi. Kapattı konuyu..😓
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
1 yılBu tür olaylar erkeğin cahilliğinden oluyor. Sanki sonradan kapanıp yapamayınca açılmak isteyen kadını sen artık kapandın ve açolamazsın diye öğretilmediği için bu durum böyle, bir de şöyle bir şey var, kocanız başkaları tarafından sizinle alakalı baskı söylenti yapılmasından korktuğu için ya da , açılmak istemeniz kocanızın nefsine ağır gelmesinden kaynaklı olabilir eğer siz açılmak istiyorum dediğinizde öfkeleniyorsa bu nefsine ağır gelmesinden kaynaklı olduğu bariz belli oluyor. Kocanızın ne his ettiğini sorun neden istemediğini sakince sessizce, siz nasıl yaklaşırsan o da aynı şekilde yaklaşır.
02 Yorumla
Soran1 yılNeden istemiyorsun diyorum benden başkası neden senin vücudunu, saçlarını görsün ben kıskanırım eşimi felan diyor
- 1 yıl
Haklı bir sebep fakat daha önceden açıkmış sınız zaten neden sorun yapıyor ki, demek ki demekki çoktan beri kapanmanızı istiyor, sizin açık halinizi kabullenmiş taaki siz kapanana kadar siz de kapanınca bir daha açılmanızı istemiyor, mecbur siz de bu durumu kabul edicekseniz ya da tartışmadan sakince anlaşmaya yapıp bi şekilde açılmaya ikna edicekseniz
En İyi Cevaplar
Aşk İlişkileri konusunda 1,3b cevap paylaştı. bu böyle olmaz vucudun sana ait, onu tüm internete açman lazım, wanda nara gibi olmak senin hakkın, bunu hiç tartışma bile kabul ediyorsa ediyor, etmiyorsa kapıyı göster. bu ne yaw, kadın icardi nin karısı kadar olamıyacakmı, kadınlara özgürlüükkkkkk
04 Yorumla
Soran1 yılTüm İnternete açayım gibi bisey mi dedim ben?
- 1 yıl
sen ne istiyon peki? o kadar açılınca kocanın dışında erkekler oto seks yapmaya başlıcan bunu biliyosun dimi? zaten senin libidon yani daha temelde başka erkeklerden "sprem" türkçesi "döl" almak istediğin için bunu yaptığın psikologların evrimcilerin şunun bunun bildiği bir şey, sen farkındasın ama bilmiyorsun.
Soran1 yılYa bi git kardeşim. Ne saçmalıyorsun..
Yapay Zeka Cevapladı
Fenomen
1 yıl
Bu tür bir durum gerçekten zorlayıcı olabilir. Önemli olan, kendi bedenin ve giyimin konusunda kendi kararlarını alabilmendir. İlişkide karşılıklı saygı ve anlayış esastır. Eşine, duygularını ve düşüncelerini açıkça ifade etmen önemli. Neden açılmak istediğini, bu değişikliğin senin için ne anlama geldiğini anlatmaya çalış. Belki bu sayede empati kurmasına yardımcı olabilirsin. Ortak bir noktada buluşmak için açık ve anlayışlı bir iletişim yolunu denemekte fayda var. Kendi değerlerini, hislerini ve kararlarını önemse; ancak ilişkinizdeki dengeleri de gözetmeye çalış. Kalbinin sesini dinlemelisin. Unutma, herkesin en doğal hakkı kendini dilediği gibi ifade etmektir. 💖
00 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
4
Cevap
8Cevap
- Aşk İlişkileri konusunda 335 cevap paylaştı.
1 yıldışarı çıkmadan önce bir oturup kendini açıklasaydın ve daha bunu devam ettiremeyeceğini senin için ne kadar yorucu bir şey olduğunu her konuda olduğu gibi (şüpheli) bu konuda da arkanda durmasını isteseydin. eğer gerçekten laftan anlamayan bir insansa yol yakınken ayrılmalısın. bir ömür sana karışan biriyle devam ettirilmez çünkü. eş dediğin böyle olmamalı.
10 Yorumla - Aşk İlişkileri konusunda 1,6b cevap paylaştı.
1 yılböyle koca baskısı açılma isteğini daha ısrarcı hale getiriyor işte
kapalı olmak saç telini gizlemek değil giyim önemli bence
02 Yorumla
Soran1 yılAynen öyle
- 1 yıl
garantisi yok mu değiştir adamı :D
1 yılKeşke başta kapanmasaydin şimdi bu durumda olmazdin
02 Yorumla
Soran1 yılBi anlik heves..
- 1 yıl
Bunun hevesi olmazki ama bir bakıma eşin haklı şuanda ama açılma olayını zamanla yavaş yavaş yap birden açılma
Aşk İlişkileri konusunda 1,1b cevap paylaştı. Bu konuya fikir vermek fazlasıyla bizi aşıyor aslında
00 Yorumla
1 yılAllahım benden bi tane daha 🤣
20 Yorumla
1 yılOnun zoruyla mı kapanmıştın
047 Yorumla
Soran1 yılHayir teşvik etmişti sadece bende heves ettim kısa süreliğine kapandım ama sonra yapamadigimi anladım açılmaya karar verdim
- 1 yıl
Evlenirken seni açık almıştı değil mi? Bu arada namazların vs. nasıl?
Soran1 yılEvlenirken acıktım evet. Namaz kılmiyorum henüz
- 1 yıl
Kaç yıllık evlisiniz çocugunuz falan var mı
Soran1 yıl2 yıllık evliyiz çocuğumuz yok
- 1 yıl
O zorlayınca içten içe dinden soğuyormuş hissediyor musun peki
Soran1 yılYa soğuyormus gibi değil ama çok sorguluyorum hatta bazen Allah affetsin ama kapanmayi saçma bulmaya bile başladım..
- 1 yıl
Başka imani şeylerden de sorguladığın var mı lütfen dürüst ol
Soran1 yılYa ben dinin bazı konularda kadınlar üzerine kısıtlayıcı olduğunu düşünüyorum. Mesela kadın başı açık gezemez kisa kol bile giyse günah. Başka bi erkek tarafından sesi duyulsa yani şarkı söyleyip sesi duyulsa günah vs vs toplum içinde de çoğu kişi herseyi kadinaymis gibi görünüyor. Mesela özellikle sadece namus sanki kadında var erkekte yokmuş gibi görünüyor...
- 1 yıl
Twitterın varsa sohbete ordan devam edelim mi? Şundan dolayı diyorum ben Twitter hesabımı genelde insanların böyle dinde aklına yatmayan şeyleri cevaplamak için kullanıyorum hatta profil linkimi gönderebilirim kendin de görebilirsin öyle konuşmalarımı. Gizlilik endişen varsa telegram da olabilir
Soran1 yılTelegramimda yok Twitterimda yokmuş acikcasi bana bunların cevabını çoğu kişi verdi ama fikirim hala aynı yönde özellikle kapalilik konusunda. İsterseniz dm den yazayım öyle konuşalım çünkü Twitter felan kullanmıyorum
- 1 yıl
Dm den de bana bildirim gelmiyor burdan devam edelim en iyisi. Peki açılsan sadece başını mı açarsın yoksa genel olarak mı açık giyinmek istersin hangisi
Soran1 yılYa ben zaten açık olduğum zamanlarda da açık giyinen biriydim yine eskisi gibi olmak isterim
- 1 yıl
Peki açık giyinmekteki motivasyonun daha rahat olması mı yoksa güzelliğini göstermek mi
Soran1 yılBirincisi rahat olması. Özellikle yaz aylarında açık olmak çok daha rahat. Yazın o sıcağında kapanmak cidden zor. İkincisi de kendime, fizigime çok yakıştırıyorum kendimi öyle daha güzel buluyorum
- 1 yıl
Tesettür değil ama (çünkü meseleye mantıksal değil duygusal bakıyorsun) dinde kadınlarla ilgili diğer şeylerin kendimce mantığını anlatsam okur musun
Soran1 yılAçıkçası benim aklımı kurcalagan en baştaki etmen tesettür. Yani ben neden kapanmak zorundayım neden bi saç telimi bile bi erkekten korumak zorundayım? Erkekler rahat rahat gezerken gunah degilde ( bazi bölgeleri dışında), neden kadınlara bu günah ve neden vücudumu tamamen kapatmak zorundayım?
- 1 yıl
Pekala müsait olduğum zaman bu meselede muhtemelen internette bile rastgelmediğin şeyler barındıran uzun bir açıklama yazacağım ama senden tek ricam duygularını bir kenara koyarak tamamen aklınla düşünmen
Soran1 yılTamamdirr bekliyor olucam açıklamanıı
- 1 yıl
- Güç olarak kadın erkekten zayıftır. Dolayısıyla güçlü olanın güçsüz olana asılabilitesi daha olağan olduğu için güçsüz olanın daha fazla örtünmesi daha mantıklı olandır. Bir kadının saçlarının açık veya kapalı olması da güzelliği açısından gerçekten farkediyor, bunu bir erkek olarak söylüyorum.
- Bir kere tesettür, kadına bakılmasını sıfırlamaz, bakışları minimuma indirir. En ileri noktada ise erkeğe, bakmama sorumluluğu veriyor Kur'an. Bunu kendi kafamdan uydurmuyorum. Kur'an indirilirken, erkeklere harama bakmama ayeti, kadınlara tesettür ayetinden önce inmiştir. Yani Kur'an erkeklere diyor ki "Karşındaki kadın nasıl giyinirse giyinsin sen bakarsan bundan sorumlusun"
- Tesettür bi kere birincil olarak erkeği harama sokmamak için inmedi, gerçekten kadını kötü bakışlardan korumak için indi. Tesettürü de sadece baş kapamaktan ibaret görmeyin, genel olarak bir kadın ne kadar açık giyinirse o kadar pis bakışlar ona yöneliyor bu bir gerçek. Eğer peygamber tövbe estağfurullah kadınlara daha şehvetle bakan biri olsaydı tam tersine daha açık giyinmelerini teşvik ederdi. Hatta tövbe estağfurullah kadın düşmanı olsaydı mesela kadınların 0 olan miras hakkını 3te 1'e çıkarmazdı, veya bir erkeğin evlenebileceği kadın sayısını 8-9'dan 4'e indirmek yerine mesela 15'e çıkarırdı. Örnekleri çoğaltabiliriz.
Soran1 yılBence bizim kapanmamiz değil erkeğin zihniyetinin değişmesi gerekiyor. Tamam Allah kadınları erkekten korumak için kapanın diye ayet indirdi güç olarak bizi erkege göre daha narin daha zayıf yarattı ama günümüzde taciz tecavüz olayları icin kapalı açık farketmiyor artik. Mesela ben kapalı giydiğim zamanlarda oluyordu sadece başım açık vücudum kapalı ona rağmen ne yazik ki tacize uğramıştım yani artik kendimizi korumamız kapalilikla da olmuyor maalesef. Yine de açıklama için teşekkür ederimm.
- 1 yıl
Zaten dikkat ettiyseniz kapalı giyinmek pis bakışları yüzde yüz bitirir demedim, minimuma indirir dedim kadın açısından. Temelde zaten erkeğin zihniyetinin değişmesi gerekiyor. Allah da bunu bildiği için harama bakmama ayetini tesettür ayetinden önce indirdi.
- 1 yıl
Başka aklınıza takılan ne var özel değilse? Mirasta kadının 2'ye 1 pay alması mesela?
Soran1 yılAnladimm
Evet mesela mirasta neden kadın 2 ye 1 pay alıyor?
Ve bi erkegin Müslüman olmayan bi kadinla evlenmesi günah değil ama bi kadının Müslüman bir erkekle evlenmesi günahtır ifadesi doğru mu? Doğruysa neden?- 1 yıl
Mirasta erkek kadının 2 katı pay alır ama erkeğin evi geçindirmek, eşinin ve çocuklarının hatta muhtaç duruma düşerlerse kızkardeşlerinin ihtiyaçlarını karşılamak gibi sorumlulukları vardır. Ama kadına düşen pay direkt kadınındır, istediği gibi yer hiçbir sorumluluğu yoktur. Kadın mesela bir yerde çalışıyorsa o parayı da çocuğu dahil hiç kimse için harcamak zorunda değildir. Sorumluluğu daha çok olanın hakkı da daha çok olmalıdır doğal olarak.
Ha deseler ki; "kadınla erkeğin miras hakkı da sorumluluğu da eşit olsaydı daha iyi olmaz mıydı?" Hayır. Çünkü yüzyıllar boyunca erkek hep kadından daha ağır işleri yapmıştır. Mesela yüz sene öncesine kadar bile erkekler ağaç kesiyordu, tarlada çift sürüyordu, çok ağır yükler taşıyordu, bunları kadın bedeni kaldıramaz. Yüz sene öncesiyle kıyasladım ama bugün fabrikalarda bile kadınların yapamadığı işler var hatta İş Kanunu'nda bile kadınların yapamayacağı işler var. Kadınla erkeğe aynı hakları verip aynı sorumluluğu beklemek kadına zulüm olurdu o yüzden
Erkeklerin Müslüman olmayan kadınla evlenmesi de aslında sadece Hristiyan ve Yahudi kadınlarla sınırlıdır ve 4 mezhepten sadece Hanefî mezhebinde geçerli. Erkeklere kısıtlı da olsa izin varken kadın için bu caiz değil çünkü kadınların da yüzyıllardır evlilik içinde genelde erkeğe ve ailesine uyumlandığı adeta evrensel bir gerçek. (Sizin evliliğiniz bile böyle değil mi? Yanlış anlamayın eşinizin yaptığını savunmuyorum bu arada.) Erkeğe uyum sağlamasını geçtim, erkek bedensel olarak daha güçlü olduğu için kadını kendi dininden döndürmeye bile zorlayabilir. Bu yüzden kadınlara bu meselede caizlik yok.
Cevaplarım sizi tatmin etmediyse söyleyin lütfen başka doneler de düşüneyim, ettiyse de başka bir soru sorun lütfen memnun olurum
Soran1 yılBaşka bi sorumda şu olacak. Maalesef ülkemizde bi sürü kadın cinayetleri yaşanıyor. Özellikle en son yaşanan cinayet tam bi vahşet. O gencecik kız parçalara ayrılırken Allah görüyor bunları ve neden müdahale etmiyor. O kız o kadar acıyla ölürken hiç bir müdahale olmaması insanı sorgulatiyor. O kızın bedeni ve ayni günde diger baska bi kiz canice öldürülmesini parçalara ayrılmasını Allah görüyor ama müdahale etmiyor? Neden?
- 1 yıl
Dünyada iyilik de olacak, kötülük de olacak. İkisinden de bağımsız bir dünya zaten düşünülemezdi. Kaldı ki iki zıt şey (iyilik ve kötülük) de birbirlerine göre değer alır.
Allah'ın normal insanlara yapılan kötülükleri engellemesi gerektiğini savunursak, cevaplanması gereken şöyle sorular ortaya çıkar:
1) Allah hangi kötülükleri engellemelidir?
2) Allah her bir kötülüğün hangi seviyesinden sonra onu engellemelidir?
3) ...
Bu sorulara her insanın vereceği yanıt farklı olur. Evrensel olarak üzerinde uzlaşılacak bir noktayı bile geçtim, birkaç kişi bile aynı noktada buluşamaz.
Kaldı ki, dünyada kötülüğün olacağı böyle bir dönemden Peygamber efendimiz aleyhissalâtü vesselâm da bahsetmiş ve buna Ahirzaman demiş, belirtilerini sıralamış ve o belirtiler de şu an çıkmakta. Yani böyle şeylerin çıkmasını zaten dünyanın ve insanlığın sonunun gelmesine bir öncü olarak göstermiş. Bu bile onun bir mucizesidir - 1 yıl
Yukarıdaki emoji yerine sayıyla üç yazmıştım ama sayı çıkmamış. Bu yazdığıma da geri dönütünüzü bekliyorum
Soran1 yılEvet bu dünyada elbette iyilikte olacak kötülükte. İyilik ve kötülük olmasaydı iyi ve kötü insan nasıl ayırt edilecekti dimi ama o kızın bedeni parçalara ayrılarak, annesinin önüne kafası atılacak kadar mı olmalı bu kötülük. Anlamış değilim. Yani Allah merhamet sahibi biri ama neden bunları görüp bu kadarina izin veriyor o kizlarin o an ki cektigi aciyi dusunemiyorum bile. Ya da ben bu olaylardan cok etkilendim onun etkisiyle yanlis mi düşünüyorum bilmiyorum..😔
- 1 yıl
Bi kere aklınızın değil duygularınızın ağır bastığı şuradan belli; insanlık tarihinde şimdiye kadar bundan çok daha büyük kötülükler işlenmesine rağmen, muhtemelen bu kötülük meselesini aklî yönden pek sorgulamadınız ama bu olay duygularınıza hitap ettiği için şimdi sorguluyorsunuz. Sizi eleştirmiyorum yanlış anlamayın, ama kendi duygu-akıl meseleniz hakkında farkındalığınızı artırmaya çalışıyorum.
İkincisi, Allah normal insanlara müdahale edeceği kötülüklere bir sınır çekseydi direkt Allah'ın varlığı herkese belli olurdu, ortada bir imtihan kalmazdı.
Üçüncüsü, ben size sorayım öyleyse Allah'ın müdahale edeceği kötülüğün sınırı nereden çekilecektir? Buna net bir cevap verilemez, çünkü insanların kötülük algıları da özneldir. Öznel olduğu için, bunun üzerine nesnel bir adalet perspektifi de inşa edilemez.
Dördüncüsü, insanlık tarihinde peygamberlere evliyalara vs. de çok büyük işkenceler yapılmıştır ve öldürülmüştür belki bundan daha da büyük işkenceler. Allah eğer bu işkenceleri "engellememesine" rağmen mesela o kıza yapılanı engelleseydi bu sefer kendi içinde bir çelişki oluşacaktı.
Soran1 yılEvet haklısınız. Bu konu üzerinde duygularım daha ağır bastığı için bu yönden düşünmemiştim. Açıklamalarınız gayet güzel ve aklımdaki sorulara tam olarak cevap bulacak nitelikteydi. Teşekkür ederim 🙏
- 1 yıl
O zaman kafanıza takılan başka bir şey var mı?
Soran1 yılKafama takılan daha başka bisey yok
- 1 yıl
Aslında mesela bir erkeğin dört kadınla evlenebilmesi gibi meseleleri de düşünüyorsunuzdur diye düşünüyordum ama öyle diyorsanız...
Başınızı açma isteğiniz azaldı mı bu arada
Soran1 yılAslında bakarsanız o konuda var ama sizi çok meşgul etmemek için sormamistim. Bi erkeğe neden 4 kadınla evlenme hakkı var?
Başımı acma isteğim azalmadı. Eşim ne derse desin açılacagim. Kendimi böyle daha iyi hissediyorum...- 1 yıl
Bu arada yanlış anlamayın amacım sizi başınızı açmaktan vazgeçirmek değil genel olarak imanınızın kuvvetlenmesini sağlamak.
Dünya tarihinde hep erkeklerin sayısı kadınlardan az olmuştur. Çünkü erkekler savaşlarda ağır işlerde kırılan taraftır, ayriyeten bir erkeğin ortalama ömrü de kadınınkinden kısa olmuştur hep. Bu durumda da evlenemeyecek kadınların tarihte hep olacağını anlıyoruz. Ve yanlış anlamayın ama o kadınların da evlenmezse şehveti olacak.
Ama erkeklere bunu uygulamaları durumunda şartlar da var.
Bunun yanında bir kadın evlenirken kocasının ikinci bir kadınla evlenmesini istemiyorsa evlenirken bunu şart koşabilir.
Bununla beraber yanlış anlamayın kadının cinsel ilişkiye giremediği zamanlar oluyor eğer adamın libidosu yüksekse gidip de fuhuş yapabilir o daha kötü olur. Bu da bir sebep.
"Kadının niye çok eşliliği yok" derseniz de kadının fıtratında bir kişiye bağlanmak var, mesela cuckold ilişki yaşayan kadınlarda kocasına bağlılık bitiyor genelde. Ayriyeten kadın çok kocalı olursa doğacak çocuğun babası belli olmaz.
Bu meselede dinsizler Peygamber Efendimize çok vuruyorlar tövbe tövbe kadın düşmanı diye. Halbuki Peygamberimizden önce bir erkeğin evlenebileceği kadın sayısı çok daha fazlaydı, eğer kadın düşmanı olsaydı o sayıyı düşürmek yerine artırırdı.
Mantığınıza daha yatkın hale geldiyse (gelmediyse söyleyin başka doneler düşüneyim) mesela kader mevzuundan devam edelim mi, siz sormaktan çekiniyorsunuz diye diyorum
Soran1 yılBen ne olursa olsun erkeğin 4 kadin hakkı olmasini uygun görmüyorum. Bir erkeğin bi eşi olur ve ömrü boyunca da o kadına sadık olur. Mantık olarakta düşünsem ne yazık ki zaten günümüzde çoğu kişi artık evlenmeden cinsellik yapıyor yani bunlara gerek bile yok. O yüzden cinsellik ya da kadının evlenip evlenmemesi, erkeğin 4 kadin hakkı olmasına gerekce göstermiyor bence. Bunlar aile içinde kopukluga huzursuzluga vs hep yol açacak şeyler..
- 1 yıl
Bence yine biraz duygusal ve kendi eşinizin ikinci evlilik yaptığını hayal ederek baktığınızdan böyle düşünüyorsunuz. Kadın bunu önemsiyorsa zaten ilk evlenirken ikinci eş olmamasını şart koşabilir. Önemsemiyorsa da zaten aileye bir zararı olmaz. Yani onlar bile önemsemiyorsa bize garip gelmesi biraz saçma olur bence yanlış anlamayın. Önemsememesi de çok ütopik bir durum değil bu dünyada onun çok daha uç noktaları bile var.
Soran1 yılPeki aklıma bi soru daha geldi. Kadınlar neden fiziksel olarak erkeklere göre daha güçsüz, narin yaratilmistir. Eğer bizde de bi erkek kadar güç olsaydı belki dışarıdan gelebilecek zararlara karşı kendimizi koruyabilirdik..
- 1 yıl
Dünyada hemen hemen her şeyde iki tür vardır, erkek ve dişi. Ve Allah bize, şehvetle de imtihan etmek için bizi de "iki tür"lü yaratmış. Ve buna rağmen, yani işin ucunda şehvet lezzeti olmasına rağmen neslimizi zor devam ettiriyoruz insanlar olarak. Çünkü diğer canlılardaki gibi içgüdüsel olarak hareket edip üreme yok bizde. Yani mesela "iki tür"lü değil de bakteri gibi bölünerek çoğalan bir yapıda olsaydık muhtemelen hiç üremezdik bile. "İki tür" olduğu için de, ikisinin birbirinden farklı özelliklere (güç dahil) sahip olması da kaçınılmaz. Yoksa zaten ikisi aynı tür olurdu, tek bir tür olurdu.
- 1 yıl
Cevap yazmamanın sebebi son dediğimin mantıksız gelmesi mi yoksa?
Soran1 yılDün işlerim vardı siteye girecek vaktim yoktu yeni bakabildim cevabına.
Açıkçası pek mantıklı gelmedi. Yani kadın ve erkeğin sadece güç açısından eşit olması tek tür olacağını göstermez ki. İkisi de farklı cinsiyet sonuçta zaten tek tür olması mümkün değil ama güç açısından kadinlarda bi erkek kadar güçlü olsaydı kendini koruyabilirdi.- 1 yıl
Şöyle bi benzetme yapacağım ama yanlış anlamayacağınızı bilerek yapıyorum. Mesela görme engelli olan birinin zamanla işitme duyusu daha da güçleniyor, veya başka bir duyusu eksik olan birinin diğer bir duyusu daha güçleniyor, çünkü ona daha çok muhtaç oluyor ve ister istemez gelişiyor bu yüzden.
Kadınların da bedensel gücü daha az olduğu için zekalarına daha çok muhtaç oluyorlar ve özellikle duygusal zekaları daha çok gelişiyor. Hatta sırf duygusal zekalarıyla kocalarını yöneten kadınlar, sırf bedensel gücleriyle eşlerini yöneten erkeklerden daha fazla bile olabilir. İkisinin de olması yanlış bence bu arada ama kafanda daha iyi netleşmesi için söyluyorum. Kadınlarla erkekler aynı güçte olsaydı, kadınların "güçsüz" oldukları için, diğer insanlara galip gelme taktikleri asla böyle gelişemezdi ve aslında erkeklere karşı bunlardan başka şu an aklıma gelmeyen üstünlükleri de bu kadar ortaya çıkıp gelişemezdi bence.
Ha bu arada şu da var unutmadan... Erkeğiyle dişisi arasında en fazla bedensel güç farkı olan canlı İNSANdır. Afedersin erkek eşekle dişi eşeğe yük yüklesen ikisi hemen hemen aynı yükü taşır. İnsanın diğer hayvanlardan bu farkı da kültüreldir aslında. İnsanlık tarihinde hep bir işbölümü olduğundan erkekler hep daha güç gerektiren işleri üstlendiğinden güçlerini muhafaza etmişler ama kadınlar edememişler.
Düşündükçe aklıma geliyor. Modernleşme de aslında kadınların bedensel gücünü azalttı. Çünkü yapılan işler her açıdan daha kolaylaştı. Eğer köylü kökenliysen senin ninen muhtemelen köyde senden daha ağır işler yapıyordu ve muhtemelen senin şu anki yaşındayken senden bedensel olarak daha güçlüydü.
Bir sebep yazacağım diye başladım aklıma bir sürü şey geldi. İnşallah zihninde bir nebze bile olsa oturmuştur
Soran1 yılAnladım çok teşekkür ederim 🙏☺️
- 1 yıl
Kafanıza soru işareti olan başka şey varsa LÜTFEN sorun. Çekiniyorsun diye özellikle söylüyorum bunu. Ben bir kişinin imanının kuvvetlenmesine vesile oluyorum diye bundan manevi zevk bile alıyorum.
Soran1 yılKafama takılan başka bisey kalmadı. Cevaplarınız yeterliydi benim için. Tekrardan teşekkür ederim😊
- 1 yıl
Rica ederim
Aşk İlişkileri konusunda 4,7b cevap paylaştı. Kaçamak yap o zaman
04 Yorumla
Soran1 yılÖyle olmuyor işte gizli saklı stresli bir şekilde olacaksa hiç olmasın ama acilicam o da alışacak yapacak bisey yok
Soran1 yılEvet kapalı yapamadım ben..
Sen haklısın.
10 Yorumla
1 yılBence kapandıysan o şekilde kal çünkü günahı büyük
00 Yorumla
1 yılAcil
02 Yorumla
Soran1 yılBende istiyorum..
- 1 yıl
Bende esimle ilgili bosiy sorcam. sana ozelden yazar. misin bi
1 yılSen kapan o zaman de
10 Yorumla
Gizli Üye(45 üstü)1 yılEşin haklı
08 Yorumla
Soran1 yılNeden haklı?
Cevap sahibi1 yılIstemiyurjm dese ne yapacaksın
İtaat etmek zorundasin
Cevap sahibi1 yılBana sorarsan ciddi bir mesele
Şahsen en olsam kabul etmem
Ucu nereye gitse gitsin
Cevap sahibi1 yılBen nasıl güzel görmek istiyursam öyle olacak
Soran1 yılPardon da kimseye itaat etmek zorunda değilim. Sen nasıl istiyorsan öyle olmuyor kadının kararı değil mi kadın nasıl isterse öyle olur
Cevap sahibi1 yılYok öyle bir dünya güzel im
Soran1 yılNiye yok pardon?
Cevap sahibi1 yılBu konuyu özel konuşsak olur mu
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Aşk İlişkileri > Sorular > Açılmak istiyorum ama eşim müsaade etmiyor tartışıyoruz kim haklı?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer