Kadınlarda iki tane X kromozomu olduğundan birindeki hasarı diğeri giderebilir. Erkeklerde ise X ve Y kromozomu var. Dolayısıyla kadınlar kadar şanslı olamıyorlar.
Diğer neden de testosteron hormonunun hem vücudu uzun vadede yıpratmasi hem de cesaret iddia mucadele gibi duyguları erkeğe vermesi nedeniyle erkeklerin ölüm riski fazla olan şeylere daha fazla atlaması veya psikolojik sorunlarını uzmanlardan yardım almak yerine işinden çıkamayacak duruma gelene kadar durup sonra intiharla sonuçlanması gibi durumlar erkeklerin daha az yaşamasına neden oluyor.