İnsanın bir şeyler hissedip hislerinin özelinde hiçbir şey yapmak istememesi doğal mı?

Şöyle anlatayım: Bir kız var, daha doğrusu vardı. Hala arkadaşız, hala zaman zaman bir araya geliyoruz. Kendisi şu ana kadar aşık olduğum tek insan, 4-5 sene oluyor. Artık asla o şekilde hissetmiyorum, ama ona karşı bomboş da değilim, olamam. Sanki ne yaparsam yapayım o hayatımın sonuna kadar benim için farklı bir insan olarak kalacak. Kendisine bunu hiç söylemedim, ama aptal değilse anlamıştır diye tahmin ediyorum. O zamanlarda bana karşı o şekilde bir hissi yok gibi gelmişti, o yüzden artık onunla pek fazla görüşmeme, biraz daha mesafeli durma kararı almıştım, çünkü onunla bir arada bulunmak bana çok aşılmaz ve trajik geliyordu. İşe de yaradı sayılır, çok uzun bir süredir ona beslediğim eski hislerim nüksetmiyor, nadir buluşmalarda yanında gerçekten bir arkadaş gibi davranabiliyorum. Sonra ona karşı mesafeli oluşum bu probleme bir çözüm değilmiş olsa olsa problem yokmuş gibi davranmakmış gibi geliyor. Böyle anlarda yıllar sonrasını hayal ediyorum, ona kendimi hiç açamamış oluşumdan pişman olacakmışım gibi geliyor. Ne cevap vereceği önemli değil, isterse iğrenç bir insansın desin, sanki ona hislerimi anlatsam rahatlayacakmışım gibi geliyor. Ama dediğim gibi ona hislerimi hiç belli etmedim de değil, ve bana ilgisiz olduğunu hissettim. O yüzden artık sadece boşvermek istiyorum, gerçekten bir şeylerin aynı oluşundan çok yoruldum çünkü. Ama dediğim gibi ilerde pişman olurum düşüncesi üzerime oturup kalıyor. Sizce insanın bir şeyler hissetmesi ama bunlar özelinde bir şey yapmaması, bazen sadece boşvermek istemesi anlaşılabilir ve makul mü, yoksa ileride bunu ona söylememiş oluşumdan kesin pişmanlık mı duyarım? (Bu arada şu an onunla gidip konuşsam seni seviyorum demem, seni bir zamanlar seviyordum derim, çünkü gerçek bu. Yine de derinlerde ona karşı nükseden bir his var, aşk değil başka bir şey, acaba onunla konuşursam bu histen kurtulur muyum bilemiyorum. Son olarak bana karşı arkadaşlıktan öte bir şey beslemediğine neredeyse eminim, konuşmak istememin sebebi bir ihtimal var mı diye sorgulamak değil, sadece acaba içimdekinden kurtulur muyum diye düşünmem.)

İnsanın bir şeyler hissedip hislerinin özelinde hiçbir şey yapmak istememesi doğal mı?
Cevapla