Filofobi en kolay tanımlaması ile aşık olmaktan ve sevilmekten korkma anlamı taşır.
Filofobik kişiler, geçmişte yaşamış olduğu travmatik sebepler neticesinde yeni birisiyle tanışır ve o kişi karşısında hoşlantı duyma hissine kapılırsa, aynı acıların tekrardan yaşanacağı izlenimine döneceğini düşünerek korkuya kapılır. Bu korkunun ne kadar saçma olduğunu düşünmesine rağmen duygularının önüne geçemiyor.
Birini yeniden sevebilme düşüncesini onlarda çaresizlik, huzursuzluk gibi insanı yıpratan duyguları ile mücadele etmek zorunda kalır. Ancak geçmişin verdiği o tecrübe, ilişkilerinde oluşturduğu yaralardan ya da karşı tarafa veremediği ilgiden dolayı aşka olan bakış açısı değişmiştir. Filofobik kişiler, birisiyle ilişkiye başlama kararı aldığında, sonunun hüsran ve mutsuz bir son ile karşılacağına inanır.
Yani aşktan ve ilişki yapmaktan kaçması, kendisi ve karşı tarafın duygularını incitmemek için sağladığı bir kalkandır.
"Karmaşık duyguların içerisinde yaşayan ve sevdiği insana karşı sevgi vermekten korkan bir adamın hikayesi bu."
Ne kadar acı değil mi sevgi ve aşk gibi güzel bir duygudan kaçarak uzaklaşarak kaçmak?🙄
Siz hiç filofobiye sahip olan insan olmak nedir, bilir misiniz?
Filofobi, aşık olmaktan korkma durumu olarak tanımlanır. Filofobiye sahip olan insanlar, geçmişte yaşadıkları olumsuz deneyimlerden dolayı, yeni bir ilişkiye başlamaktan veya duygusal bağ kurmaktan çekinirler. Bu korku, onların sosyal hayatlarını, özgüvenlerini ve mutluluklarını olumsuz etkileyebilir. Filofobiye sahip olan insanlar, aşık olabilecekleri biriyle karşılaştıklarında, yoğun bir kaygı, panik, terleme, kalp çarpıntısı, nefes darlığı gibi belirtiler yaşayabilirler. Bu belirtiler, onları ilişkiden kaçmaya veya o kişiyle iletişimi kesmeye yönlendirebilir. Filofobi, bir tür kaygı bozukluğu olduğu için, tedavi edilebilir bir durumdur. Filofobisi olan insanlar, psikoterapi veya ilaç tedavisi ile korkularını yenmeyi öğrenebilirler. Aşık olmak, insanın hayatına anlam katan, güzel ve heyecan verici bir duygudur. Filofobiye sahip olan insanlar, aşkın güzelliğini kaçırmamalı ve korkularının üstesinden gelmek için yardım almalıdırlar.
Hayır bilmiyorum ama geçmiş olsun.. düzelir umarım,
zaten aşka da inanmıyorum. aslında şu an düşündüm de zaten hiç bir şeyden korkum yok. hani film izlersiniz de 2 saatten sonra hadi bitse de gitsek dersiniz ya öyle hissediyorum
Bence olmayı hak eden bir paylaşım olmuş [: Ben filofobi ile ilk aşık olduğum kişide karşılaştım. Benden ve aşktan kaçıp gitti öylece. Sonra bende de filofobi gelişti. Aşka, verilecek onca emeğe tahammülüm yok. Yalnız mutluyum.