"Engel mi mesafeler aşk yoluna meşk yoluna Değer mi sebepsizken ayrılığa Baş koydum ben seninle mutlu Aşk yoluna meşk yoluna Bulurum Kaf dağına kaçsan da"
Mesafeler aşka engel değil midir gerçekten? Yoksa bir klişeden mi ibarettir? 🦋
Ne düşünüyorsunuz? 👇
"Mesafeler, aşka engel değildir." Sözü doğruluğuna inanılmak istenen bir klişe midir? Yoksa zaten doğru mudur?
Mesafeler aşka engel değildir bence. Hatta bence mesafeler olmasına rağmen sevebilen insanların aşkı daha gerçektir. Ancak gerçekten sevilip sevilmediğin konusu biraz sıkıntı. Seninle konuşurken başkasıyla da konuşup konuşmadığını hiçbir şekilde bilemezsin. Sözle herkes seviyorum der. Ancak bunun gerçekliği tartışılır. Yani güven konusu uzak mesafe ilişkilerinde biraz sıkıntı ama bunun da aşılabileceğini düşünüyorum. Çünkü yakın mesafe ilişkilerinde bile aldatmak isteyen aldatıyor... Ayrıca mesafeleri aşmak isteyen her türlü aşar. Uçakla Türkiye'nin her şehri 1-2 saat mesafede. Ayarlanıp gidilebilir. Mesela ben böyle bir durumda olsam ayda bir bunu yapabilirim... Kısacası sevgi ve uyum olduktan sonra ben mesafelerin aşka engel olacağını düşünmüyorum.
Dediklerine katılmakla birlikte gerçekten zor bir durum olduğunu düşünüyorum. Gerçek sevgi ve uyumun önünde mesafeler zaten azalacaktır illa ki ancak araya giren mesafenin ne kadar uzunlukta olacağı da çok önemli. Bir taraf diğer tarafın yanına muhakkak gidecek, onun şehrinde yaşamaya başlayacak ve reele taşınacaksa sabredilir ama işte o süreçte de sabrın yüksek olması gerekiyor. Her istediğin zaman görememek, onun varlığını yanında hissedememek, sadece uzakta olduğunu bilmek bana çok zor ve yorucu geliyor.
Çok zor ve yorucu olduğu konusunda yüzde yüz haklısın. Ancak Haluk Levent'in Zor Aşk adlı şarkısında da dediği gibi "en güzel aşk zor olanmış". Yani güzelliği ve gerçekliği zor olmasından geliyor. Dediğin gibi ileride bir taraf taşınacaksa, hikayenin sonu reele bağlanabilecekse gerçekten seven insan sabredecektir. Teknoloji çağında yaşıyoruz sonuçta. Görmek isteyen görüntülü arar, sesini duymak isteyen arar konuşurlar. Eskiden tanışıp daha sonra aralarına mesafe girmek zorunda kalan insanlar sadece mektupla iletişim kuruyormuş. Eskiden iletişim ekstra zor olsa da insanlar sabrediyormuş. Çünkü sonunda kavuşmak var, biliyorlar.. Şimdi de sabredilir bence. Araya giren mesafenin kilometre olarak uzunluğu hiç önemli değil, her şehre birkaç saat uzaklıktayız. İstediğin her an olmasa da belli günlerde ayarlanıp uçakla gidilebilir. Aradaki mesafe bu şekilde kısılabilir. Yani yaşadığımız çağda bu zorluğu en aza indirecek bir sürü imkan var. Zor ve yorucu doğru, ama bu hayatta kolay kazanılan hiçbir şeyin değeri de olmuyor...
Aslında kişiler kendine göre yorumlarlar. Kendisinin uzak mesafe ilişkisi yapamayacağını düşünen kişiler buna karşıdır. Gerçi durumda özneldir aslında. Maddi durumu yeterli, görüşmek içinde vakti olan çiftler bir şekilde idare edebilirler. Ama bunlara sahip olamayanlar yapamaz. Birazda etkilenmenin ve sevginin gücüde devreye giriyor. Sıradan bir hoşlantı ile yürümez. Bir de önceden yakınlık var ve sonra mesafe oluşmuşsa o ilişkiye bir zarar gelmez.
Ben genek olarak konuşmayı doğru bulmuyorum açıkçası, engeller aşılmak istenirse aşılır fakat hiç buluşmadan, etmeden de olmaz ki, yanında onun sesini duymak istersin, ona sarılmak istersin, bundan doğal bir şey yok. Reele taşınması gerekiyor, hatta sürekli reel olunması gerektiğini düşünüyorum, onun yaşadığı yerde, yaşamak mı olur bilmiyorum ama ara ara çok yıpratır, özlem duygusunu herkes yaşayamaz.
Aşk varsa tüm mesafelere galip gelinir, aşk ve ten uyumu azalmışsa dibdibe iken herkesin en çok görüştüğü kişi boşanma avukatları olur bu kadar acı, net! Herkese nasip olmuyor tutkulu muazzam aşklar..🍀🍀
Öyle maalesef. Yaradan istese aslında mükemmel aşklar yaşayan mükemmel çiftler dünyayı kaplardı fakat aşkın özellikle gizlendiğini düşünüyorum ben, çok garip..
Bence gerçektir üstelik mesafe olması için aranızda kilometreler olmasına gerek yok aynı sokakta oturduğunuz hâlde biri ile aranıza mesafe olduğunu hissedebiliriz aynı şekilde dünyanın öbür ucunda da olsa o kişi ile aranıza hiç bir mesafe giremez mesafe kelimesi sadece gözle görülür bir anlam taşıyabilir
İnsan gerçekten istedikten sonra mesafeler hiçbir şeye engel olamaz. Yeter ki ortada gerçekten bir aşk ve sevgi olsun. Bunun yeryüzünde binlerce örneği var zaten. Sevenler mutlaka bir gün kavuşuyor. İnsanın önce inanması gerekiyor.
Engeldirrrr. Ya uzak mesafe ilişkisi bu ya. Yürümez🤦♀️Hala anlamıyorum uzak mesafe ilişkisiyle nasıl sevgili olunur ki? Bu sevgililik değil bana göre. Her ay karşı tarafdan biri bilet alıyor ve yanına gidiyor. İnsan bıkar ya valla
Bence burada mesafenin uzaklığı önemli. Birkaç saatlik mesafelerin engel olacağını düşünmüyorum. Bir taraf Edirne'de bir taraf Kars'ta yaşıyorsa mutlaka sıkıntılar çıkacaktır. İnsan uzaktan da sever ama yanında hissetmek başka bir şey 🥺
Aslında benim de düşüncem biraz bu yönde. Evet, mesafeler duygunun önünde hiçbir şeydir. Ama araya çok uzak kilometreler giriyorsa devam ettirilmesi çok zor gibi geliyor bana da.
insanlar o kadar sadık değiller bırak mesafeyi 2 sokak aşağıda olsan yine gözü başkasına takılır o derece ruhsuz insanlar türedi ne iffet kaldı ne ahlak ne onur ne şeref erkekler desen pislik içinde kalmış bu çağ aşk için fazlasıyla kotu
Asiri buyük bir yalan 😂 uzaktan uzağa yaşanılan hic bir sey bana samimi gelmiyor açıkcası telefonla goruserek iliski mi yasanir ya da sene de 3-5 kez goruserek
Ahahah 😂😂 Yaşayanlar olduğu için sordum aslında. Bana da işte oldukça cesaret gerektiren bir iş gibi geliyor. Senede 3 5 kez görüşmek falan ne bileyim... Gerçekten çok aşık ve kısa sürede reele taşınması gereken ilişki varsa anca mantıklı. Diğer türlü zor ya.
Değildir efenim, tecrübe konuşuyor. Görmeden de sevebilir insan, dokunmadan da sevebilir yeter ki kalpler bir olsun. Ruhu, kalbi sevebilene mesafe engel değildir. ☺
Ben azerbaycanlıyım 18 yaşəndayım ve sevdiğim ankaralı 21 yaşında ilişkimizi her ikimizin ailesi biliyor fakat benim babam olmadiği için annem baskici bazen telefon bile giremiyorum ve onunda annesi rahatsiz neyse işte bu yuzden iliskimize ara verelim dedi sebeni sorduğumda uzağiz hiç görüşemiyeceğiz sen beni bırakıcaksın herkes gitmem diyip gidiyor sana bağlanirsam yarim birakicaksin diyor bide benim maddi durumum var kendi işim yok hadi diyelim sen gelemedin ben gelemedim ne zamana kadar böyle olacak diyor :) ama ben onu anneme anlattim ve kadin sen seviyosan mutluysan evine kadar gidicem kontrol edicem yerini yurdunu sonra evlenirsiniz diyor ki bi kere gelip isder iki gün kalir nişan yapariz bi kaç ayada evleniriz hiç bir sıkıntı yok büyütmesini anliyamiyorum:)) ama beni iyi ediyor kafa dengim çok anlaşiyoruzz çok anlayişli beyfendi❤🥺
Mesafeler engel değil aşk yoluna yeterki insan sevmesini beklemesini bilsin sabır ile sadakat ile,4yıl boyunca bekledim zamanında hiç değmeyen haketmeğen birini işte seven sevilen gerçekten varsa sevgi saygı sadakat inan hiç sorun olmaz uzak mesafe.
Uzak mesafe ilişkisi yürütmek gerçekten çok zor. Biz 2 yıl yürüttük. Çok zor ve yıpratıcı. Ama aşka engel değil kesinlikle. Becerebilen yapabilen gerçekten seven için mesafeler engel olmuyor
birbirimizi cok seviyorduk ama onun problemleri vardi ve anlattiramiyordum anlatamiyordu ve bana kotu davranmaya basladi yaninda olsaydim bir sekilde ona destek cikabilirdim... simdi ayrildik o benim ilk askimdi ve su an onu unutamiyorum o da beni unutmak icin bir kizi kullaniyor bu durum da igrwnc yaninda olsaydim her seyini ogrenirdim