Üreme kadın-erkek ortaklığı ile olurken ve okullarda biyoloji dersi verilirken neden soy erkekten devam ediliyor zannediliyor?

Üreme kadın ve erkek birlikteliği ile gerçekleşir. Biyolojideki en temel bilgilerden biridir bu.
Öyleyse soyun neden erkekten devam ettiği algısı var? Ben kendi kendine üreyebilen bir erkek görmedim hiç.
Dini yönden bakarsak da tüm siyer kaynakları peygamberimizin soyunun kızı vasıtası ve devam ettiğini açıkça söyler.
Soy denilen takıntılı kavramın neden sadece erkek ile devam ettiği yanılgısı var?
Üreme kadın-erkek ortaklığı ile olurken ve okullarda biyoloji dersi verilirken neden soy erkekten devam ediliyor zannediliyor?
Cevapla