Şu el öpme olayı neden bu kadar büyütülmüş anlamıyorum. O senin elini, sen onun elini öpersin. Sevdiğin sonuçta. Bunun kölelik ya da farklı anlamlar ile alakası ne? Ayrıca burada el öpmenin sadece para amaçlı olduğu ne malum... Linçleyen pembişler sevdiğinin elini öpmeyi kölelik olarak görüyorsa ne âlâ. :))
Nesi var ki? Elini de öperim ayağını da. Burda abuk sabuk konularda nara atan hanımefendiler neden saygı olarak nitelendirilen el öpmeye gelince itiraz ediyor! İçinden gelmiyorsa zaten yapma! Lâkin eşin onu saydığını, hürmet gösterdiğini gördüğünde hiç mi mutlu olmaz.
Eşini mutlu etmek isteyen insan, onun tek gülüşü için herşeyi yapar ki karşılığını da misliyle fazlasıyla alır. Azcık akıllı olun !!
Umarım bulursun bana da bayramlar da aile ziyareti sevmeyen doğa yürüyüşü hatta karavan da göl kenarında insanlar dan uzak benimle baş başa kalacak eş bulurum inşallah 😅 elimi falan da öpmesin gerek yok 😂
İnsanlar sabahın köründe işi bu kadar dramatize cinsiyetçiliğe vurmayı nas başarabiliyor😒 hani karı koca sonuçta hani aralarında helalinden hoşundan komik bir espiri komik bir an olur ya hani😌 Bayramda sokaklarda bulabilirsin diyeceğim ama yasak😢🤢🤢🤢
Hayırlı bayramlar... Dediğiniz gibi seven insan için zorunluluk yoktur. Böyle bir davranışta bulunmak beni düşürmez aksine yüceltir, anlayana... Tabii bu eşe bağlı da bir durum Allah hayırlısını nasip etsin...
Bayramda eşinin elini öpen ve harçlık bekleyen bir kadın mı? Kadın değildir o ya memluk filandır.:)) Karşılıklı sevgi ve saygıyı temsil edecek davranışlarda bulunmak elbette güzeldir ama bizim toplumumuzda hürmet, minnet, itaat denince direkt olarak kadın ön plana çıkar. Erkekler bahsettiğin bu anlayışa asla mukabele etmez mesela.:)) Çünkü neden? Çünkü onların gururu var, kırılır. Bir erkek nasıl olur da eşinin elini öper ve ondan harçlık bekler. Asla.. Ama kadın yapar, ne mahsuru var ki? Hürmetini belli edebilmek adına el de öper, minnetini belli edebilmek adına oturup çocuk gibi harçlık da bekler.
Yahu bunu ben eşime yaparım ne olmuş ki? Sonuçta gülüp eğlenmek yok mu? Niye siz her meseleyi koskoca bir CİNSİYETÇİLİK boyutuna getirdiniz ki? Sizin kafa başka türlü marş almıyor mu?
Bir kadının kocasından el öpüp harçlık beklemesi gerektiğini savunup ardından "yiaa ne var ki canım amaç sadece eğlence" diyerek yan çizemezsiniz üzgünüm.:) Madem çok dürüstsünüz o halde başlığı "Birbirimizin elini öpeceğimiz eşi nereden bulabilirim" diye değiştirin. Ona söz etmem ki amenna derim:) başım gözüm üstüne. Ama bayramda elimi öpsün de harçlığını vereyim demek hiç, hiç hoş değil.
Onu kasti ve bilerek belirttim.. Ama görüşlerde gördüğüm gibi insanların hayata baktığı pencerenin kimin ne kadar dar kirli, kimin ne kadar temiz ve geniş olduğunu gördüm.. :)
Herşeye bu kirli pencereden bakarak hayattan keyif alamazsınız hanımefendi.. Elinize bezinizi alın ve kirli olan o pencerenizi (zihninizi) temizleyin :) hayat o kadar da kirli değil..
Karşısındaki insana olan saygısını ve hürmetini belli edebilmek adına el öpmek yanlış bir davranış değil bunu ilk görüşümde de belirttim. Ama ülkemizde bunu sadece kadına dayatan cahil bir kesim var çok net görebiliyorum. Ben şu ana kadar eşinin elini öpen ve ondan harçlık bekleyen çok kadın gördüm ama hiç erkek görmedim nedense.:) İşte bu cahillik, işte bu eziklik. Siz eğer ben gocunmam eşimin elini öper ondan harçlığımı da alırım diyorsanız ne mutlu size o zaman. İyi günler.:))
Soruya ne güldüm 🤣🤣 Aileden görüp o terbiye ile büyüyünce insana tuhaf geliyor şimdiki neslin bunu yadırgaması. Bizde kocanın eli öpülür bunda da gocunacak bir şey yoktur büyüklerden öyle gördüm. saygı göstermekten gocunmam kocam dediğim adama.
Kocasının elini öpmeyi adamın egosuna bağlamakta ne bileyim. Sanki kraliyet ailesine mensup anasi babasının elini hic öpmemiş. Saygıdır ananedir gucunulacak bir durum degildir bana gore.
ALLAH gönlüne göre versin :) ama detay’a göre yanıtlamam gerekirse ben gocunmazdım şahsen bayramda eşimin elini öpmekten çünkü benim annem de bayramda babamın elini öper ama babam harçlık falan vermez hiç görmedim verdiğini 😂
Kadın, kocasının elini öpmek zorunda değildir; ama bizim geleneğimizde saygıdan ötürü bu böyledir. Şahsen ben böyle öğrendim. Çok da hoş bir durum bence. Bu tarz şeyler aradaki saygıyı yüceltir, bağları kuvvetlendirir.
Benim annem yapti anaannem yapti babaannem yapti ve bunu yilda 2 kere yapıyorlar o kadar guzel hissediyorum ki annem babami bekliyor babam geliyor babama kolonya veriyo şeker veriyo babamin elini öpüyor parasini aliyor babamin yüzük ve altin aldığıni da gördüm babam annemin alnindan öpüyor nice bayramlara diyip sariliyorlar bunu anaannem ve babaannem de hala yapiyor bende gercekten yapmayi cokkk isterim ve yapicak olan biri ile evlenirim nettt
Hayırlı bayramlar. Aradığınız şekilde insanlar çok var onlar da hayırlı bir eş bulamadıklarına yanıyorlar. Niye karşılaşamıyorsunuz anlamıyorum 😂
Not: Sayın el öpmeye laf eden arkadaşlar fetiş olarak yazılsaydı bu soru aman efenm herkesin kendi zevki derdiniz. Ne saçma. Gerçi ben elini öpmezdim sanırım ama 😂
Günümüz öyle bir gün olmuşmu öyle bir çağdayız çok zor yani nadir bu kişiler öncelik güvenilir bir ortamın çevren varsa belki hadi belki.
El öpme olasılığı yani benim bildiğim kadar bay bayandan büyük bir yaşdaysa rica eder veya şöyle bir ima yapar kas göz 😊🙂 eşide öper saygı ve güven olduktan sonra her türlü bayramı kutlayabilirler karı kocalar sonucda 😂😂
Ben ev hanımlarına saygı duyarım ama sırf koca parası yemek için evlenen kızlara asla saygı duymam öyleleri erkekleri kendi için kullanıyo çünki saygı duyulmak bir tarafları yok.
Bir saygı göstergesi değil bu Erkek egosu sadece O eştir, başın tacıdır, evin hanımıdır. Gelirsin sarılırsın, yanaklarından veya alnından öpersin. Ben de böyle adamlar seviyorum
iğrenç bu feministler Türklüğe ve dine düşmanlar türkümsüler bunlar Türk gibiler ama batılılar ben bu kadar yozlaşmış bir toplum hayatımda görmedim bunların burnunu çok kaldırmış aileleri indirmek gerek biraz
Batıya özenti tipler her devletlerde her devirde olmuştur.. Bunlar kasıtlı ve bilerek her topluma yerleştirilir.. Aslından özünden kopuk, bulunduğu toplumdan tiksinen, ne olduğu belli olmayan tipler..
Gelenek görenek ve örflerimize düşmanlar daha dün biri avrat lafına kaba diyor :D lolita desek manita desek bebek desek yavru desek alınmaz ama avrat deyince küplere biniyolar
Haklı adam hiç bir alakaları yok Türklükle sadece kimlikte Türkler ama zihinleri işgal edilmiş bunların kendi kültürlerine düşman olmuşlar. Bir tane Türk kızı benim düğünümde yabancı müzik çalacaksın diyor Türkçe müzik davul zurna istemiyorum falan diyor
@sadecebuhesap manita da deniyor bir sürü kelime var karı da dememek lazım size göre ama evlenirken belediye başkanının yetkisiyle karı koca oluyorsunuz :D eski kelimelere düşmandır bu feminaziler karı hatun avrat hanım zevce bu kelimeleri sevmezler.
Sen bilirsin ama bana kaba geliyor herkesin düşüncesine fikrine saygı duymalıyız insanlar hangi kelimeyi kullanmak istiyorlarsa kullansınlar bu bizi ilgilendirmez değil mi?
@sadecebuhesap sadece kelime olsa yine iyi türk adetlerine düşman bu feminaziler kültür erozyonuna uğramışlar eski ve İslami olan ne varsa karşı çıkarlar
Feminazi dediğiniz feminist mi oluyor eğer öyleyse feministligi çok yanlış biliyorsunuz feminist kadın erkek eşitliği ister sizin dediğiniz feministlik değil onlar sahte feminist gerçek feminist değil feministligin arkasına sığınıp onu kötülemeye çalışanlar
@sadecebuhesap erkek ile kadın eşit falan değil erkek fizyolojik ve psikolojik olarak daha üstün kadın anca zeka olarak üstün olabilir kanun önünde herkes eşit olmalı ona bir şey diyen yok ama kanunlar yine sizi koruyor kadının beyanı esastır kadın nafaka alır erkek niye nafaka almıyor eşitsek? hadi bunu da açıklayın ey feminaziler :D
@sadecebuhesap Kadın ile erkek bir kere fizyolojik ve psikolojik olarak eşit falan değiller biz her halükarda üstünüz sizden aynı olmayan bir şey nasıl aynı olarak sayılabilir sizin dediğiniz şuna benziyor maymuna git suda yaşa demek gibi farklı biri ağaçlarda yaşar biri suda yaşar ikisini eşit sayamazsın çünkü ikisi aynı değildir farklıdır bu sebeple erkek ile kadın asla eşit falan değildir sadece kanun önünde eşittirler o kadar ayrıca bunu feministlerin yanında söyleme linç yersin.
@Diğerkâm1i Hem fizik olarak hem duygusal olarak kadınlar çok kolay kandırılabilen yumuşak canlılar çok merhametli olduğunuz için kolay kandırılabiliyorsunuz bu sebeple bizden farklısınız bizde olan sizde yok sizde olan bizde yok ikimizin yaratılış gayesi farklı
Anladım aynı düşüncedeymişiz öyle deyince yanlış anlaşılmanıza sebep olabilir. Yani hiçbir şekilde üstünlük ve eşitlik yoktur. Sorumluluklar vardır; sorumluluklar da cinsiyetine göre yüklenir yani bir üstünlükten de bahsedemeyiz diyoruz o zaman yapboz parçası misali...
@Diğerkâm1i İkimizin birbirinden üstün olduğu alanlar farklı mesela erkekler daha sert güçlü duygusuz kızlara göre ama kızlar daha duygusal merhametli ince düşünen varlıklar bu yüzden ikimizin de üstünlükleri farklı siz daha merhametli duygusalsınız biz ise daha duygusuz ve fiziksel olarak güçlüyüz kadınlar ise romantizm açısından daha güçlü duygularınız daha yoğun bize göre
merhaba, kadının erkeğin elini öpmenin doğru olduğunu düşünmüyorum, ben şahsen para istemek için neden öpeyim onun elini, zaten bana para vermek zorunda, bende ona bu yüzden para istemek için el öpmek erkeğin egosunu tatmin etmekten başka birşey yapmaz, bunada hiç gerek yok bence
Eşler çalışır para ortak havuzda birikir harcama yapılır evet doğrusu dediğin gibi sende çalışıp ev ihtiyaçları için para vermek zorundasın onun hariç eşler birbirine para vermek zorunda değil
Neden ben ayda 30 bin kazanırsam eşim ayda 5 bin kazanırsa evin masrafları için iki taraf da 3 bin koysa 6 binle ev geçinse geri kalan parayla eşler kişisel yatırım yapabilir ya da eşim ayda benden daha fazla kazanırsa kişisel yatırımı olabilir
Heryerini öptüğün adamın hürmeten elini öptüğünde zoruna gidiyorsa bu da kadının tercihi kadın el öptü diye alcalmaz ki elini öpen kadını başının üstünde tasiyacaksin o kadar,
Elini öpmesinde bişey yok ama başına koymasın o çok başka bi anlam taşıyo çünkü😂 tabi sonra erkekte kadını öpecek o zaman olur ha bi de harçlık vermesi de saçma
Şu güzel geleneklerimizi modernleşme veya feminizm adı altında yok etmeye çalışanları anlamıyorum. Ne güzeldir elimi öpen kadının ayaklarını öpmek. Onun güzel, masum olan zarafetine ölürüm ben. 😌💛
Eğer öpmem eşimi mutlu edecekse yapardım ama onun dışında kendi isteğimle yapabileceğim bir şey değil ne yazık ki... annem yıllardır yapar ama saygı duyarım, bu durum kimseyi daha ezik vs yapmaz.
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Elini öpmem ama sarılıp öperim. O bayram coşkusunu yaşarız...
Hayır tabiki, öpene saygım sonsuz ama ben yapmak istemem. Dediğim gibi sarılıp öperim, o namazdan gelsin karşılarim güzel bir kahvaltı ile ama bunu yapmak istemem, gerek yok
Değil aslında, sizin illa el opulecek gibi ısrarınız değişik. Ben gerekeni yaparim diyorum illa el olmasi gerekmiyor. Sarılır öperim, karşılarim heyecanla beklerim bu yeterli sayın seyyah☺iyi bayramlar
Zaten siz gerekeni detayda yazmışsınız ama yine de ısrar etsenizde ben yapmak istemem demek isiyorum çünkü buna gerek yok hepsi bu. Büyüklerin nine dede anne babanın elini seve seve öperim ams eşin bence gerek yok
Sayın seyyah, aslında doğrusu şu. Gel elimi öp de harçlık vereyim dediğinde erkek, kadın elini uzatmalı öpmek için ama erkek öpturmeden elini kavrayip yani buna müsaade etmeyip tutup eşinin alnından öpmeli ve harçlığı vermeli. Büyüklerimizden de elini vermeyip ama o saygıyı daha çok koruyanlar vardır. Aslında konu tamamen bu
Kusmam geldi. Gelenek sevmez bünyem bu bir gelenekmişçesine bunaltı geçirdi. Ataerkil düzen veya anaerkil düzen olmasa. Elini öpmem değil. İstiyorsa öpeyim. Bizim gelenekte aile büyüğünün eli öpülür. Neyse. Neden seviştiğim adamın elini öpüyorum onu anlamadım. Troll bir soruya bu kadar detaylı bir cevap verdiğim için sayko gibi hissettim.
Bu nasıl bir çarpıklaşmadır ki kadın kocasının elini öpebiliyor, birde harçlık alacakmış karşılığında, hayatımda hiç bir kuvvet beni bu saçmalığın bir parçası yapamaz, işte bu yüzden aklı değil, soylu bir aklı yücelteceğim daima!
Öperim ama harçlık için de öpmem tuhaf geliyor bana.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Ben babamın elini opmuyorum yahuu babam öyle sevmez opturmeyi alismadim yani akrabalarla falanda opusmezdim pek. Zaten op kızım amcanın elini demek çok sacmaa ne öpecek elalemin orasını burasını o yüzden el öpmek bana göre değil ajdjd el olmasa da buluruz bir yerler
Muhafazakar evet bundan daha güzel ne var anlamıyorum sevmek sevilmek sahip çıkmak sahip çıkilmak bunu farkli cinsel bir şekilde bahsetseydi bu yorumu yapmazdin ama müslüman bir toplumun müslüman gibi davranmasi neden kaniniza dokumuyor bir hiristiyanin kliseye gidip putu öpmesi mum yakması bunlar muslumanlikta olsa şu an onu da elestirirdiniz fakat eminim sagyi duyuyroum tavirlarina girip kendinde yapiyorsun dur beyninize aciyorum o kafatasinin içinde durmasi bile azap salin düşünsün biraz ya...
@helomango Ne alaka oğlum nerede kötü bir şey söylemişim? Muhafazakar müslümanların türkiyede çok olduğunu söylemişim? Kafanızdan kuruntu yapıp saçma sapan saldırmayın ya banane sizin kocanızın elini öpmenizden istersen ayağını öp aw beni ne ilgilendirir
@helomango Kafanda kurmaya devam et kardeşim kendi içindeki kompleksini başkalarının cümlelerinde arama. Açıkçası müslümanların da hıristiyanların da ne yaptığı umrumda değil. Bu sorudaki hareketi muhafazakar kadınlar yapar dedik. Olayın aşağılayıcı olduğunu düşünüyorsan da dinini gözden geçir
El öpmek sorun değil de harçlık almak nedir ya ne ben onun çocuğuyum ne o benim ebeveynim. Çok onur kırıcı bir davranış. Kimse kimseden üstün değil adı üstüne eşim o benim. Eş ne demek önce onun tanımını bilmek gerek bence
Evet yalnızken yapılır şakalaşma olarak fakat fotoğraf çektirmek ne demek? Hadi bunu çektin gidip paylaşmak ne demek? Sonra sevgiyi el öpmelerde arıyorsunuz ya çok güldüm gerçekten. Allah erkeklerin eline düşürmesn ya öyle olmasa para vermeye el öptürecekler😂
Sonra fotoğraf çektirip orda burda hanıma elimi öptürdüm parasını da verdim diye dayılanmak var. Sonra o fotoğrafı görüp aynından ben de istiyorum diyen erkekler de var. Kadın tarafından bakınca ne kadar onur kırıcı bir davranış olduğunu anlamak bu kadar zor olmamalı...
normal zamanda elini öpmek farlı bişey bi sevgi gösterisi gibidir ama böyle ayağa kalkıp el öpmek sonra harçlık vermesi çok saçma çok fazla saçma ve gurur kırıcı sanki o senin ebeveynin
Erkek fizyolojik ve psikolojik olarak kadından üstündür biz bundan bahsediyoruz başka bir şeyden bahsetmiyoruz kadın düşmanı falan değiliz ama feministler örflerimize ve dinimize düşmanlar.
Hanım efendi oyunu erkekler de yapıyor kadınlar da yani günümüz zaten belli insanların aşırı nankör olduğu bir devir de yaşıyoruz ancak şunu da unutmayalım ki gerek kadınlardan gerekse de erkeklerden çok temiz kalpli insanalar da var bilhassa aşkın kıymetini bilen
@Güçlüşahıs haklısınız umarım öylesi çıkar karşımıza ben iki tane tanıdım resmen melek görünümlü şeytandı hayır yani niyetiniz ciddi değilse insanları ciddiyiz diye oyalamayın hele de gönül işleriyle hesabını iki dünyada da veremezsiniz. Ve ben hiç hakkımı helal etmiyorum ağladığım gecelerin sabahladığım gecelerin huzursuz geçirdiğim bütün anların. Nasıl vicdan rahatlığı nasıl yastığa başlarını rahat koyabiliyorlar...
Sizi çok iyi anlayabiliyorum aynısını yaşamasam da ben de çok hayal kırıklığına uğradım genel olarak iyi niyet suistimal ediliyor inanın bende çok istiyorum bazen yaşadığımız şu günlerde baktıkça evlenesim bile gelmiyor ama bi an düşünüyorum evlenmek Allahu Tealanın emridir bu ayrı bi nokta aklı başında dürüst kadınların da var olduğunu bildiğimden ve hiçbir zaman umudumu yitirmediğimden aşka daima inanıyorum Allahu Tealadan unut kesilmez Rabbim gönlümüze göre versin inşallah
Öylemi ozaman eğitim hayatınız da başarılar diliyorum Allah ikimizin de yardımcısı olsun sizinle konuştuğum için mutlu oldum hayırlı bayramlar dilerim ☺️
Eşin senden büyükse sen öpcen kanka :p şaka bi yana adettendir :) hanıma para vermek de onu özel bir günde daha fazla sevindirir :) mutluluklar dilerim :)