Yüzüne bile bakmam muhabbetim yoktur bir yanlışım olmamıştır arada böyle göz göze geliriz dik dik bakıyor uzun uzun sinir olmaya başladım bende
AI Persona’ya Sor
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Hoşlanıyordur 😃
Muhabbetim yokki kızla nasıl hoşlancak topu topu ögrense haftada ya 1 dk ya 2 dk görür beni
O zaman sana bakmıyordur işine ya da yaptığın iş yaparken kurallara uygun yapıyor mu diye bakıyordur.
Yüzü de serttir sana öyle geliyordur.
Aramızda kalsın ben de b sınıfı uzmanım 😃
Yook ya uzun uzun bakıyor işle alakası yok baya beni inceliyor ilk tanış dığımızda baktım çok egolu bir insan o günden bu güne ben mesafe liyim yüzüne ile bakmam o kadar mesafeli yim yani yüzde sert değil ayrıca benimle göz göze gelince öyle oluyor
Maalesef meslektaşlarımız arasında öyle egolu tipler var.
Onlardan olabilir o halde bir şey diyemeyeceğim.
İstersen sor. Belki başka bir şeydir. En kötü Rahatsızlığını dile getirmiş olursun.
Zaten bunu düşünüyorum kendini beğen diği sürece benim gözümde kesip attığım tırnak kadar deeğr olmaz
Ya öyle hemen peşin hükümcü olma. Konuşmadan bilemezsin.
Ben de yeterli dialog kurmadığım işçilerle sohbet etmeye başladıkça abi sen iyi insanmışsın ya biz seni yanlış değerlendirmişiz sözünü çok duydum
Yok kardeşim ben keserim onun hükmünü ilk tanığın gün kestim ben ama neden cincşns bakıyor konuşucam tabiki
Bir insanı sadece dışardan gördüğünle yargılamak çok yanlış bir tavır. Sana o kadarını söyleyeyim.
Kardeşim o ne kadar karakterli bir insan olduğunu belli etti bırak yanlışım benim yanlışım olsun gerek yok oradaki emekçiler onun kara kaşına kara gözüne hasta değil kendini nimetten sayarak insanlara yaklaşımds bulun ması hiç hoş değil aynı kafayla devam etsin
Ne yaptı da belli etti işte?
Bunu anlamıyorum ben !
Sadece bakmışsınız ne var yani?
Bundan anlam çıkartacak bir şey yok ki?
Bak konu bakışmak bakmak değil konu ilk geldiği günki insanlara olan tavrı konuşma biçimi yaklaşımı pardon yanlış anlama kıçıkırık bir iş güvenlik uzmanı bu kadar ogo bu kadar kendini beğen mişlik ona fazla
Bak bu son söylediğine hiç katılmıyorum çok ayıp ettin şimdi 😑
İş güvenliği uzmanı olmak çok zor bir şeydir. Üniversiteyi okuyup bitiriyorsun, yüksek lisansı tamamlıyorsun diplomanı alıyorsun üstüne bir de ÖSYM nin açtığı çok zor bir sınava girip 50 sorudan en az 35 tanesini yapıp anca belgeni alabiliyorsun. Üstelik kazandığın para aldığın sorumluluk ile kıyaslandığında devede kulak kalıyor.
o kadar kolay bir şey olsaydı bu herkes olurdu
Bende birinci sınıf ilk okul mezunu hammalım statü le kimseye hava atmıyorum ki okumuş olsaydınma atmazdım ayrıca kimseye ego kalismıyorum kendimi nimetten saymıyorum gayet alçak gömüülğyğm hammalım ha ama salak değilim tam bir ticaret insanıyım tamam belki okumadım ama kazan mayı öğrendim detsys girmiyorum okuyunca lisans yapınca belgeler alınca insan olunulmuyor ben mesleğiniz saygılıyım kardeşim küçüm demiyorum aöa öyle abartılacak bişey de değil yani
Bak seninle empati yapıp başta sana dedim ki evet maalesef bizim meslekte kendini beğenmiş insanlar var dedim. Ancak senin anlamadığın şey bu her meslekte var. Eline biraz yetki güç geçirip bunu kötüye kullanan başka meslek grupları yok mu yani?
Polisi de var doktoru da var askeri de var akademisyeni de var. Var oğlu var. Sonuç olarak bu meslekle ilgili bir problem değil. Bu kişisel bir problem. İnsanın karakteriyle ilgili bir problem. Bir mesleğe mal edilecek bir şey değil
Ben zaten mesleğiniz mal etmiyorum şahsın kendisine söylüyorum seni kırmak rencide etmek ya da mesleğini aşağılamak için söylemedim kardeşim böyle algıla dıysan özür dilerim mesleğine saygım var
Tamam o konuda haklısın.
Kimse kimseyi mesleğinden dolayı küçük göremez. Yüzde yüz katılıyorum. Herşeyden önce hepimiz insanız. Ancak anlaşamadığımız nokta şu ; sadece bir göz teması kurdunuz diye hiç tanımadığın konuşmadığın bir insan hakkında yargıya varman çok yanlış. Sana bunu anlatmaya çalışıyorum hepsi o kadar.
Gidin ve konuşun. Kibarca sorun bir sorun mu var hanfendi deyin. Eğer sorun yoksa kişisel algılıyorum
Bu tip sert bakışlarınızdan ben rahatsız oldum deyin.
Hemen kafanızda düşmanlaştırmayın
Bemde onu diyorum sana anlata mıyorum sanırım bak tepkisini anlatayım sana yangın tatbikatı yaptırıyor 60 tane erkek mesleği bu yaptırmak zorunda 60 erkeğin yüzde doksanı evli zaten biri konuşur Ken bişey anlatırken ona bakarsın değilmi diyorki heminiz bana niye bakıyorsunuz olum rahatsız oluyorsan yapama bu mesleği ya da tribe girme yani aslında insanlar ona bakmıyor ne anlatıyor bu ona bakıyor bu tiribe giriyor
Heeee o zaman tamam bak şimdi oldu.
Sen bu şekilde anlatmadın bana daha önce
Evet o zaman tecrübesiz demek ki.
Evet öyle diyorsa dediğin gibi kendi kendine tribe giriyor demek ki bi konuşmak lazım o halde.
Bir gün iş güvenlik sınavı yapıyor anlatıyor işte mesele hastalık ları felan insanlar mesailer bitmiş evlerine gidecek yads planladıkları bir işleri var oraya yetişecek ne bileyim çocuklarını parka götürecek zaten jersene düzünli olarak bu eğitimi alıyor bu insanlar defalarca görmüşler bildikleri şeyle küstah bir tabirle beni dinlemediğiniz için teşekkür ederim arkadaşlar diyor bende dedimki insanlar mesailer bitmiş sana vakit ayırmışlar seni dinlemediler için onlara teşekkür ettiğin için bizde ama teşekkür ediyoruz arkadaşlar olarak yani orda onca insan mesailer bitiği halde beklemişler dinlemişler dediği lafa bak gelde tav olma
Bak aslında bu da onun kabahati değil. Eğitimi mesai bitişine yazan insan kaynaklarının problemi. Ve bu bizim meslekte çok kronik bir sorundur. Ben bu eğitim programlarını hazırlayan arkadaşlarla defalarca tartıştım. Kardeşim adam zaten mesaiyi kafada bitirmiş şu eğitimleri paydos saatine koymayın hiçkimse dinlemiyor diye diye dilimde tüy bitti. Ancak yine gidip paydos saatine koyuyorlar çünkü iş gücü kaybı olmasın istiyorlar. Burada iş güvenliği uzmanının bir suçu yok.
Diğer konu ise ; o eğitimler yıllık iki yıllık ya da 3 yılda bir olacak şekilde periyodik olarak verilmesi gerekiyor. Bunu emreden 6331 sayılı kanundur. Yani bu şekilde olmasını emreden de kanun. İş güvenliği uzmanı da mecbur eğitim takvimine uymak zorunda.
O eğitimler 8 12 16 saat olmak üzere değişiyor. Her eğitimin konusu aynı olmuyor. Müfredat farklı ancak benzer şeyler olduğu için işçi sanki hep aynı şeyleri anlatıyormuşuz zannediyor
Burası Türkiye kardeşim burda kural kağıt üzerinde var ama uyan yok okadar eğitimler tstbikatlar yapılıyor bir afet halinde ne bileyim bir olumsız durum her taraf yine curcuna istediğin kadar eğitim ver bu ülke kolay kolay adam olmaz tıpkı ehliyeti olan sürücünün kırmızıda geçmesi gibi ya da ehliyetsiz sraab sürmesi gibi ya da inşşat ustasından mütahit olmak gib gibi bir sürü örenej veririm sana
Ayrıca eğitimlerin aynı olmadığının farkın dayız
O başka bir tartışmamın konusu.
Sonuç olarak bizler mesleğimizi kanunun bize çizdiği kurallar dahilinde yapmak zorundayız ve yapıyoruz.
Evet ülkede yolunda gitmeyen pek çok şey var hatta bizim meslekte de idari ve yönetsel pek çok problem var katılıyorum ancak hiç kimse bunu değiştirmek için bir şeyler yapmasın mı? Sen diyorsun ki ben bunları zaten biliyorum. Belki bilmeyenler var, unutanlar var. Bizim işimiz anlatmak. Biz anlatmakla mükellefiz. Biz anlatıcaz siz dinleyeceksiniz ve böyle böyle zamanla toplum bilinçlenecek. Hiç bir şey 3 günde olmuyor
Ayrıca make takın demeyi biliyor yas işte fotoğraf felan almayı biliyor ya da idareye şikayet etmeyi biliyor ama eli sargılı adam gelip geçmiş olsun ne oldu nasıl oldu demiyor sanki idarenin eli kesilmiş gidip idareye konuşuyor hiç etik bir durum değil bence görevini düzgün yapmıyor hatta kötüye kullanıyor oturduğum yerden para alayım bana dokun mayan yılan bin yaşasın formatında devam bu benim. Fikrim onda gördüğüm
Oturduğu yerden iş kazası tutmayı biliyor
onu bilmiyorum o konuda bir şey diyemeyeceğim. Neyse sohbet için teşekkür ettim. Haydi hoşçakal iyi geceler
Tamam git kardeşimde son soruma cevap ver madem bu kadar beynini açtın bilgi sahibi ettin beni. İş kazasına uğrayan bir insan gelip bir iş güvenlikçi sormaz ı ne oldu nasıl oldu bu onu konusu değilmi
Eğer bir geçmiş olsunu çok görmüşse ayıp etmiş demektir.
Ancak orda da şöyle bir sorun var. Ramak kala olayları çok büyük gün kayıplı bir iş kazası değilse genelde işçiler bize söylemiyor. Söylemekten imtina ediyorlar çünkü başına kötü bir şey gelir
Çünkü işçi ; bunu iş güvenliği uzmanına söylerse işten atılırım ve ya başka bir yaptırım ile karşı karşıya kalırım diye korkuyor.
O da muhtemelen bu zaten bana anlatmaz ne olduğunu diye düşünüp o arkadaşa hiç bir şey sormayıp direkt idareye gitmiş olabilir
İşçi söyle miyorsa görevi layikiyle yapan diplomasının iş güvenlik uzmanlığının hakkını vericek kendisi görecek öyle oturduğu yerden iş kazası tutmayacak gerekirse bunu idareye uyarısını yapacak herşeyi madem kanun doğrultısınds yapıyor iş güvenlik uzmanı o adamın hakkını yedir miyecek
İdareye çomakk tutmayacak
Ben teşekkür ederim kardeşim sana, ama onun hakkında fikrim değişmedi ne görevini layikiyle yapıyor ne de insanlığını sanads iyi geceler
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!