Nijerya’nın Sunshine Stars takımında forma giyen 23 yaşındaki forvet oyuncusu Wasiu Jimoh, dünyadaki ayrımcılığın dil, din ve ırktan da öteye geçtiğini gösteren bir olaya imza attı. Jimoh, eşi Risikat ve iki çocuğunu, gözleri mavi olduğu gerekçesiyle evden kovdu.
Nijerya'da mavi gözleri yüzünden dışlananlar: "Kocam beni ve çocuklarımı evden kovdu... Sırf mavi gözlerimiz yüzünden." pic.twitter.com/d4MCbRffqP— BBC News Türkçe (@bbcturkce) September 2, 2020
Eşinin kendisini evden kovmasının ardından ailesinin yanına döndüğünü belirten Risikat “Çocuğum Arapça derslerine gittiğinde diğer çocuklar ‘Cadı gözleri!’ diyerek alay etmiş. Çocuklarımın gözünde bir sıkıntı yok. Çok iyi görüyorlar. Ben de çok iyi görüyorum. İnsanlar beni mahallede görünce ‘Şunun gözlerine bak’ diyor. Beni gören bir çocuk korkup kaçabiliyor. Ama bizim gözlerimizde bir sorun yok” ifadelerini kullandı.Nijeryalı futbolcu Wasiu Jimoh ise eşini göz renkleri nedeniyle terk etmediğini savundu. Jimoh, yaptığı açıklamada “Beni mutlu edemiyordu. O nedenle ayrıldık” dedi.(BBC)
Dil din ırk hiçbir zaman fark etmez Eğer 1 kişi zaten Sırf bu yüzden eşini ve çocuğuna bu şekil davranıyorsa ofisten zaten ev olmaz Kimse kimseye bu şekil karışmaya hakkı var mı Tabii ki de hayır bir kere Bu tamamen saygısızlık ve artı insanlık dışı bir hareket hiçbir zaman böyle bir insanı hayatımıza Allah sokmasın
Tam mavi gözlü cadı diye evden kovdu ise evlenirken kör müydü bu adam diyecektim ki adamın açıklamasını koydular neymiş onu mutlu edemiyormuş, haberciliğinizi seveyim ya. Ne mi yaparım eğer herkesten farklı bir özelliğim varsa dışlanacağımı zaten bilmeliyim bu dış görünüş düşünce herşey olabilir pekte umursamam açıkçası herkesleşme sevmem.
Gerçekten böyle bir sebepten ayrılık mümkün değildir , normal bir durum değil. Açıklamanın sonunda doğru olmadığını mutlu olamadığını o yüzden ayrıldıklarını söylüyor. Mutlu olamayıp ayrılmak bana göre çok normal bir sebep.
Ha illa ironi lazımsa ; Göz rengimi değiştiririm , köpeği olsun kocamın.
Gider tek başıma bir odaya kapanır kendime çok pis hakaretler ederdim nasıl böyle bir insanla bir yola çıkmışim der daha sonra çocuklarım olmadan o popon yanına gider adam çocukların var yaptigin seyi çocuklarına veriyorum derdim aynısı yaparsa alırım bir meyve bıçağı bıçağın demir kişinin yarısını elime kapatır yarısını bir bacağına saplar davalık olurum davalık olduğun gibi şu an Türkiye'de çoğu mahkeme kararı verilecekken değiştirebilecek. güce sahip kadın derneklerin sana ulasicak dernekler. Mahkemede sana yapılanı savunacak. kocanin donuna kadar. alicak sana verice
Yüzyıllar önce insanlar sırf görünüşleri yüzünden cadı, lanetli diye adlandırılıp katledilirdi coğrafyalarda, insan işte sahiden hiç değişmiyor. Allah'ın yarattığı her şey güzeldir, kimseyi dışlamam.
Çocuk olana kadar hiç mi göz göze gelmemişler bir anda ohaa sen mavi gözlüsün diye kadını apart topar evden mi atmış. Cahilliğin her türlüsünü gördüm de böylesini ilk defa görüyorum. Başlığı okuyunca sanırım çocuk başkasından sandı da ayrıldı diye düşünmüştüm. Neyse Allah akıl fikir versin demekten başka bir şey yok şu duruma...☺️
Onu mutlu edemediğini çocuklar olduktan sonra anlaması enteresan bir olay... gozlerinkn rengi için de yaptı saçmalığına elbette inanmam.. klişe olaylar... sıkılmış ya da birini bulmuş bırakmış olan budur
Mal değneği canım herif, evrimin son halkasından çıkamamış organizma. Kesin kendisi direkt maymuna benziyordur çekememiştir kadının güzelliğini. Son bir hakaret yazayım daha soğumadım “Zırtapoz” ohhh iyi geldi ☺️
Adam dünyanın en salak adamı. Kadın ne kadar güzel maken gibi çocuklar desen oyle masallah. En iyisi olmus kadin o adamdan kurtulmuş. Güzelliği keşfedildi reklam teklifleri bile gelir.
Gerçekten bu insanlar nasıl bir ortamda bu kadar kötü yetistiriliyorlar veya düşünce yapıları nasıl hala bir sonraki yüzyıla göre değişemiyor inanilmaz