Farklı mezheplerin ilişkileri evlilikte ne tür olumlu ve olumsuz durumlara yol açar? Cevaplar için teşekkür ederim...😊 Mesela ben aleviyim, aile durumları anlaşmalar vs. nasıl olur?
Farklı mezheplerin ilişkileri evlilikte ne tür olumlu ve olumsuz durumlara yol açar?
namaz kılacak olsan ne abdest kalmaz. hanifilerde kan abdesti bozarken şafilerde bozmaz şafiliğe geçse bu sefer de şafilikte kadın eline değince abdest bozulur ancak hanifilerde bozulmaz. hanifilikten şafiliğe geçip namaz kılmış olsan bu şartlar altında abdest bozulmuş olur namazın geçersiz hale gelir. bence hanif olunması gerekir. diğer inançlardan bahsetmiyorum. mesela alevilikten... onlar cuma namazını nerede kılıyor bilmiyorum camide öldürüldü diye camiye gitmiyorlar su içerken öldürülse su da mı içmeyecekler. ayrıcaonların resmi açıklamalarına göre alevilikte Peygamber s. a. v. miraca hiç çıkmamış. yani onlara göre Resullullah amener resul ayetlerini miraçta almamış oluyor sonuç: kuran da ayet eksildi. o halde onlar kurandan bağımsız bir inanca mensuptur aynı şia veya vahabiler gibi ehli sünnet dışı. ama alevilerin acemilerinden böyle bahsetmek acımasızlık olur yazık
Alevi aileye gelin giden tanıdıklaeım oldu, bu konuda hiç bir sıkıntılarını duymadım. Amaç sevmek ise, insan olmak yeter. Yoksa, inanılan aynı, peygamber aynı, sevilen aynı, torunlarına zarar verenlere, nefret aynı. İbadet farklılıklarına gelince, karışmasınlar, atışmasınlar, birbirlerini yormasınlar. Bir olsunlar, sevsinler, anlasınlar yeter.🙂
Aslında hiçbir sorun etmez bakma İşte bizim insanımız bunu fazla fazla abartıyor Hani benden olan benden olmayan çok saçma yani evlilikte ve aşkta en önemli unsur nedir sevgidir saygıdır bak saygıdan bahsediyorum özellikle birbirine bağlıdır ve ortak yaşam alanıdır Yani bu tür şeyler bence hiçbir zaman sorun olmamalı
Bu konuları bireylerden çok aileler sorun yapıyor. çünkü evlendiğin kişinin bir nevi ailesi ilede evlenmiş oluyorsun.. ve şunu söylemek istiyorum Allah bir, islam bir, kitabı bir, doğru yol bir.. peki müslümanlar niye bu kadar farklılaşmak ayrışmak istiyor
Genelde anlaşmazlıklar çıkıyor. İki kişi anlaşsa aile anlaşamıyor falan. Mesela dinine tutan sayan biri farklı biriyle yapması imkansız, aynı şekilde tam tersi içinde geçerli. He eğer çok rahat insanlarsa ancak böyle olur. Yoksa ister istemez çatışma oluyor
Gerek yok yani öyle atraksiyonlara et geç bu şekilde Aşkın ilizyonu ortadan kalkacak ve bu farklılıklar göze batmaya başlayacak... Sonuç olarak ömürlük aşk yok...
4 hak mezhep isen bu farklılık... Bir sorun olmaz Ama sünnet üzere olan mezheplerden birisi ile şiilik vb olursa... Yürümez o ilişki... Tabi şuur varsa... Değilse laf olsun tarzindan ise.. Kafalar da pek sekülerse... Mezhep kimin umrunda ki (!)...
İki insan da kendini yetiştirmiş, olgun bireyler ise ilişkilerine dini ve siyasi görüşlerini karıştırmayacağını bilirler. Amaa yine de istemem böyle bir şeyi ben söz konusu etmesem de karşı taraf yapabilir korkusu olur.
İlişki bir yerlere gelmişse siz birbirinizi kabul etmişsiniz demektir çevre faktörünü ne kadar uzak tutabilirsen o kadar güzel ilerler ama çevre faktörü müdahil oldukça ilişki boka saravaktır.
Namaz kılma oruç tesettür gibi şeylerde sıkıntı olabilir ve sünnilerde şu zamanda dört dörtlük değil ya da bazı Aleviler Hz. Ali yi Allah görür haşa ama Bizim Allah'ımız tektir gözle görülmez Ve Peygamberimiz Hz. Muhammed (S. a. v) dir.
Peygamberimiz bir mezhebe tabi değildir. Bütün mezhepler Kuram ve sünnete dayandığı için, "Mezhebi var mıydı?" demek de yanlış olur. Örneğin bütün renkler güneştendir. Güneş hangi rengi seçer? demek yanlış olur. Güneş renk seçmez, renkler, ışıklar ve ısılar ondandır. Güneş yoksa renk de ışık da yoktur. Bunun gibi, bütün mezhepler, Peygamber Efendimiz e dayanır. O yoksa hiç bir şey yoktur. Bize düşen görev, mensubu olduğumuz hak mezhebe göre dinimizi yaşamak Allah ve Rasülü'nün razı olacağı bir hayatı sürmektir.💖
Hanefi den sonra 250 yil sonra kuruldu bu mezhep ve diger 3 meshepte oyle İmam safi malikinin ogrencisiydi ve malikiye iki kitap yazdi yalanlama. Malikinin holiganlari 54 yasinda safiyi oldurdu. Dunyada Şu an en buyuk fikik hanbeli mezhebine ait ama hala grcmisten bu gune kadar gelebilmis bir mezhep degil. İnsan insan dir. Sunnisi safisi yok herkesi allah yaratti.
Kuranda mezhep kavramı var mı ki Allah katında dört mezhep vardır diyorsun? Mezhepler sonradan çıktı. Pek ilgimi çekmeyen konular ama insanları ayıracak söylerler yanlış.