AI Persona’ya Sor
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
202Cevap
Söyle direk bence sen biraz netfilxdeki aşklara falan mı özeniyosun bilmiyorum.. kendine gore birini bulmaya calısıp yine bir kac sene evde kafayı yersin bence ayrıldıktan sonra
Herkes kendi üzerine düşeni yapsın ve cinsellik her evliliği ayakta tutan temel taşıdır o yüzden ateşi yüksek tutmalısınız fantezi deneyin
İçimden gelmiyo
O zaman sorun sende kafa olarak kendini toparlamalısın kocan da biraz daha erkek gibi olmalı
Kocamın erkek gibi olmadığını nerden biliyosun senden daha erkektir
Tabi tabi her neyse kabalaşmak istemiyorum umarım çözüm bulursunuz iyi günler
değiştirmeye çalış değişirse senindir değişmezse isyan eder kaçar zaten
7 yıldır bunların farkında değilmiydin ya seni seven birisı varsa bunları düşünmen bile tuhaf anladıgim kadarıyla görünüş olarak beğenmiyorsun ama böyle düzgün giden bir evliligi bu sebeple bitirmen geçen 7seneye ve sizlere yazık olur
rahatlık bazı insanlara batıyor derler ya sizi örnek gösterebilirler. kadınlar erkekleri geçti valla
Kesinlikle
@Ghjklzx evlilikten korkuyorum böyle gördükçe
Düşünce yapısına göre kadın al sıkıntı çıkmaz
@Ghjklzx benim gibi bir kadın yoktur. bunun gibi sonradan pişman olursa vay halime
Yay kadınından falan uzak dur özgürlükçü kadın alma. Bağımsız tipler bırakır gider. Böyle erkeğe muhtaç değilim kendim yaşarım diyen içinde hiç aile kurma çoluk çocuk yapma isteği olmayan sorumluluk almaktan kaçınan tembel tipler. Pasaklı dağınık ve pis olurlar genelde kötü alışkanlıkları olur sigara içki vs 5 metre tırnak uzatıp oje sürerler ve hamarat olmazlar kesinlikle bişey beceremezler. Bu tipten koşarak kaç eve bağlayamazsın.
@Ghjklzx iyice korktum valla. çok kısmet geldi hep korkudan seçici davrandık. en iyisi evlenmemek galiba. kimsesiz çocukları evlat edinmek. avrupalı olduk kadını başkasının kucağından mı alıcaz böyle giderse
Evlen saçmalama
@Ghjklzx nasip artık yengeç burçlu bir kadınım olur inş.
@Ghjklzx bababababababa
kıskanma :) sen eşinin değerini bil.
Noldu niye bababab dedin
@Ghjklzx çok biliyon keko
abla sen eşini boşa bence o adamı hak etmiyorsun. adama üzüldüm.
Ben de keko oldum 😂😂
@Ghjklzx boşver kimse hak vermedi ondan kızgın :) en iyisi şarkılar dinle.
siz kırıştırıyonuz mu gözümün önünde
öyle birşey yok. düşüncemiz aynı sadece güç verdik seni de kendimize benzetmek için lakin sen bizi kendin gibi yapmak istedin. gayet ciddi bir şekilde söylüyorum. 3 günlük dünya için o adamı üzme.
ben de üzmek istemiyorum üzülünce çok tatlı oluyo çünkü ve ben bunu istemem
öyle böyle hayatınıza devam edin. iyi aksamlar
Kırıştırıcak naptık
Kocan ne burcu
@Ghjklzx kova
Sende terazi falanmısın
@Ghjklzx 1. si mısın ayrı 2. si akrep
3. Su nokta ve rakamdan sonra kelime büyük harf ile başlar
la bu cümle sonu noktası değil la sen karıştırdın dely
sen mısın kısmına takınca bende büyük harf ile başlamamana taktım. sanki edebiyatçılar ile münakaşa ediyoruz
Hakkaten yaw bu karı dely
Boşa gitsin kaç yaşında adam kendine bakmyrsa sana da saygısı yok demek
Bir doktora başvurmayı deneseydiniz keşke psikoloğa
2 secenek var ayrıl. ya da idare et. Bu zamanda da kimse idare etmiyor gerçi
Aldatmak gibi bir niyetin varsa bosanma dan sakın. Boyle bişey yapma
Bunu soyle esine? Bunca yildan sonra bosaninca ne bekliyorsun gence yakisikli erkekler senin icin siraya mi girecek? Sen kiyafet al ona sakayla karisik tarzini begenmedigini falan soyle
Nasil igrenc biseysin sen ya yazik adam inşallah bir an once boşanırsiniz da adamda senden kurtulur
Niye öyle söylüyosunuz hanımefendi alındım gücendim
Yani esin değil mi buuu? Konussana desene ben seni biraz daha bakimli bulmak istiyorum falan diye yabancı degil ki bu
Hemen ayrılma düşüncesi çok can sıkıcı. Oturt karşına konuş.
Boşanacak sınız ailene durumu anlatman gerekiyor geçmiş olsun
Rahatlık götne gözune batmış yavrum
Al gözüne hitap eden erkeği sicsin ağzına gör
Biraz durumumuz benzer ama evlilik içinde değilim ilişki benimki. Şunu merak ediyorum bekarken de aynısı mıydı göbek kilo, kıl tüy kellik bunlar mi var?
Boşanma davası ac diyecem ama ne yapacağı belli değil anladinmi
Bak bunu değiştirebilirsin söyle kendisine bu ayrılmaktaniyidir sonucta o kdr yıl geçirebildiysen demek sevmişsin kabul etmişsin eğer gercwkten istemeseydin ilk günler boşanırdın zaten
ayrılırsın.. olur bıter fazla bu hayattan cok fazla beklentı senı mutlu etmez
kul ister bir göz
Allah vermiş iki göz
ama buna şükreden yok
Ya olanı anlat ya da onu değiştirmeye dene baska secenek yok gibi
İşin var basarılısın o zaman kendı yolunu çiz ne denirki baska
Bence senin kafanda birşeyler sona ermiş. O adam bu saatten sonra ne yaparsa yapsın zor değiştirir.
kadın haklı aynı gömlek giyilmez az göleğin varsa her gün bir tane giyersin
Ayyyyy ablam üzdün yaaa... Konuşarak boşanmayı deneyebilirsin. Sonu aldatmaya kadar gider bu işin
aldat gitsin bir daha mi gelecen dunyaya amann nn
Aaa sende hemen aldat diyosun kadına 🤣🤣
ne yapim 🤣
Ama olmaz böyle yaa🤓
ama baksana ablanin esi itici gelmeye baslamis demekki cevrede cekiciler var... Demek ki neymis ablanin meyili var baksana bir tek o begenmis yorumumu
Aldatçak olsam en son seni seçerim
ben beni sec demekki hadhhxhaha ulan ya 🤣🤣🤣
Oo ablanın yorumu fena😂😂
Hahahaha 😂
sbdhxggahahagsa abla sasirmis🤣
Kocandan bosanmak yerine onun kalbinide kirmadan biraz daha bakimli olmasini saglasan 🤔
bakımlı erkekleri yanında öv bak yakışıklı degil bakımlı diyorum
Çocuk yokmuş, senin için çok kolay olur boşanmak seviyeli bir şekilde onu rencide etmeden uygarca anlaşarak ayrılmalıdır, kalp kırmadan
Birbirinizi ve kendinizi iyi tanımadan aceleyle bir insanla hayat kurmaya çalışıyorsunuz sonuç bu oluyor.. Evlilik kurumundan nefret ediyorum.
Peki eşinizle bunu konusup esinizi bu tavrini degistirmede yardimci oldunuz mu bu tür seyler icin ne biliyim ayrilmak garip
Kısaca evlendiğine bin pismansin kendine bakmayan erkekmi olur nasılsa evliyiz koksam bile benimle. Aynı yatağa gircek mantığı zihniyeti bir bitmedi
Öyle bir zihniyeti yok ki bana karşı çok temiz
Tamam ama eleştirecek o kadar yani varki biz bu devirde kız bulamiyoruz evliler bari kıymet değer versin el üstünde tutsun ilgiye bogsun
Zaten ilgiye boğuyo
Sorun ne o zaman.
Sen yanına tarik akan gibi yakışikli biri olsun diyon kylem
Öylemi
Arkandan konuşmasından niye korkuyosun haksızsın demekki ki korkuyosun
Banami dedin
Hayır eşim yakışıklı ama kendine bakmıyo
Dedim ya kendine bakmıyormu diye bence sen unutkansin psikolojin bozulmuş
Sen. Ne yapmayı düşünüyorsun
Bulmuşsun bunuyorsun kusura bakma öyle koca bulmuşsun daha ne istiyorsun sırtından sopayı eksik etmeyen seni küçük gören bir koca olsa daha mı iyi olurdu
Düşüncen çok yanlış. Sırf kıyafetleri ayni diye kendine bakmıyor diye esinden tiksinmek ne kadar dogru bilemiyorum. Sen insanlarin laflarina gore hareket etmeye devam edersen daha çok koca degistirirsin
Cok dogru
Buna ben bir çözüm bulamadım ipleri koparmaktan başka inşallah sen bulursun / Allah yardımcın olsun 😢😢
Çocuk var mı peki hiç onları düşünüyor musun
Çocuk yok ama yapmak istiyodum kesin çok iyi bir baba olur ama artık o adamdan bana kıca olmaz
Anlıyorum zor durum anlattığıne gibi benimkide aynı ben bir kez konuştum anlattım paylaştım ama sonra baktım olacak gibi degil içimde yaşıyorum başka çaresi yok çünkü
Eğer bir yol yöntem bulursan benimlede paylaş lütfen olurmu
Tabii ki
Teşekkür ederim konuşalım biraz 🙄 istersen sana iyi gelicek se
İyi gelmez
Hayat paylaşın ca güzel
Siz başak burcumusunuz ikiniz
Neden?
Öyle gibi geldi
Yani öyle gelmiş olmasıninda bir nedeni olmalı diye düşünüyorum
Başaklar buna takılır başakmisin
Nasıl yanı buna takılır derken acarmsn?
Sizdemi evlisiniz?
Sen artık cevap vercenmi soruma
Offf evet demeyecek olsam niye sorgulayayim seni 😡
Seninde başında bir sıkıntı bir çile var sanırım
Nası avladım seni başak
Zeki kadının hali başka tabi 😇
İltifat için teşekkür ben başak değilim bu arada
Başak sin demedim ki zekisin dedim 😊
İstek atıyorum takip edermisin 🤔
kardeşim şak şak
Şak olan şak nedir acaba 🙄😳
Şakşakı niye ayrı yazdın
0 kişiyi takip ediyom seni niye ediyim
Belki biraz farklı olurum diye
Öyleyse bir ne mesaje atabilirsin 😳🙄
Bugün sana kocan yakışmıyor diyenler yarın arkandan dul diyecek belki iftira bile atacak kocan için sıkıntı olmaz memlekette karı mı yok 3 gün sonra bulur birini iyi düşün bence
evet işte ondan korkuyorum en çok ya benden ayrılınca değerlenirse yakışıklı olmaya başlarsa o zaman onu istemeye başlarım ama geri dönüş olmaz
Sen kadın olsan erkeğini düzeltmesini bilirsin yanıma yakış diyemem ki demişsin tabi ki öyle denmez ama kadın dediğin bir kulpuna uydurur o adamı istediği gibi yönetir sorun sende
Eğer kendine çeki düzen verince onu istiyceğini düşünüyorsan evlililk terapistine gidin bence dolaylı yoldan öğrensin ya da direk söyle bunda bişy yok kendini çok saldın özen gösterebilirsin diye ben de mi salıyım kendimi ben salsam beni arzularmısın de
Onun canı ekşili çekiyor bu ara belli 😏😏 hafif kaslı iyi giyinen iyi arabası olan biriyle 3 5 gün takılabilse alacak hevesini😏
Aynrn öyle kesin adamın maddi durumu felan bozulmuştur kalıbımı basarım ilerleyen yıllarda durumunu düzeltirse pişmanım seni çok seviyorum ayağı yapacaktır bunun gibileri iyi bilirim
Bulaşık yıkayan adamdan uzak dur. Onunla konuş anlaş öyle ayrıl çocuk yok mu?
Niye uzak durıyım
Sizin çoluk çocuk yok mu? Bulaşık yıkayan ağına Erkek olup ailesine zaman ayirsin anlamında söyledim
Bulaşık yıkamakla erkekliğin ne alakası var asıl bence sen biraz insan olsan da evde eşine ya da annene yardım etsen erkekliğinden biley kaybetmezsin gözünüzü açın artık burda eşimin evde bana yardımcı olduğunu söylediğimde kocamı direk kılıbıklıkla suçladınız kılıbıklık bu değil asıl kılıbıklık sizin yaptığınız insanlara erkak adam temizlik yapar mı bunu yapr mı diye çıkışıp insanları manipüle ederler ve siz de kendi hür düşüncesi olmayan karaktersizler olduğunuz için bunu kabullenirsiniz asıl farklılıklar kendine bağlar insanı adam ol yakmıyım canını
Nasıl yakacakmissin canımı bakım sen önce kendi durumunu bı düzelt te ondan sonra başkasının canını yakmaya bak seni terk eden adamı bir lafla nasılsa savundun
beni terk eden?
Yenisi hayırlı olsun bildiğin heyecan arıyorsun.
Adamı sen giyindircen temiz temiz akıllım.
Ne demişler bakarsan bağ, bakmazsan dağ olur.
Aynen ben kocamı giydiririm
@Ghjklzx e öyle ama erkeğine bakmıyor birde yakınıyor 🙄
Çok haksız bir isyanda
@Ghjklzx kesinlikle erkeği vezir edende rezil edende kadındır demekki bakamıyor adama
Her başarılı erkeğin arkasındada kadın vardır ayrca
@Ghjklzx kesinlikle katılıyorum eşin şanslı
Bekarım
@Ghjklzx Ozaman gelicekteki 🤣
Ne zaman gelicek
@Ghjklzx şu anda beyaz ata bind🤭
Gelin ata binmiş ya nasip demiş 😂
@Ghjklzx bak ondada haklısın 😁
Tamam da erkeklerin çoğu öyle, bende eşimin şık görülmesini isterim
Ben giyimine dikkat eden bir kadınım ve gerçekten tarz sahibi bakımlıyım ama o hiç özen göstermiyo tamam bana yakışıklı gözükmeye çalışıyo ama dışarı falan çıkarken hiç kendine dikkat etmiyo yok iyi görünüyo muyum bilmemne diye bir de şeytan tüyü var galiba herkesle anlaşıyo yolda gördüğü her insanla hemen muhabbet kuruyo insanlar da onu seviyolar onları da anlamaıyorum yani çünkü dış görünüş çok önemli
İllaki önemli çok haklısın benim eşimde seninki gibi, ben kadınsı giyinmesini istesemde fazla giyinmez, ama bu yüzden insan eşinden vazgeçmemeli
Bu anlattığın aynı benim lan ilerde sıkıntı olmaz inşaallah bana 😂
Sen güzel giyiniyonmu peki
Kime soruyorsun
Sana
Giyinmeye çalışıyoruz kötü değil yani
Senin eşin nasıl
Bekarım
@Ghjklzx daha iyi bekarlık sultanlık giy giyebildimğini
Milletin lafıyla yaşayan boş birisin diyeceklerim bu kadar.
Millet kocanı övse eminim kölesi olursun. Acıdım kıyfet aldım diyorsunda sen acınasısım.
hatayı basta yapmıssında bunlar için ayrılmaya kalksan mahkemede seni hakklı bulmayabilir ve davada cok uzar adam boşanmak istemeezse. arkandanda her turlu konusurlar bunun sonu yok
Bve konuşmakta haklılar
Neden bole oldu bilmiyorm ama bizimde ayni bu yasak iyi gelmedi ya
Nasil? yasak kimseye iyi gelmedi, sabır...
@denizperisi48 aynen
Herşeyin hayırlısı be reis Allah hayırlara ulaştırsın sizi mutlu mesut olursunuz İnşallah..
Ne değişti peki?
Kötü amacla sormuyorum bir seyler değişmiş olmalı ki fikrin de değişmiş
Evlilik dünyanın en zor şeyi
Adama yazik 7 yıl senin gibi bir degersizle geçirmiş
Sen nasılsın acaba bakımlı fit temiz liğine makyajına parfümüne özen gösteren bir kadınmısın?
Tabii ki de
İnanmıyorum sana çocuk var mı
Yok
7 yıldır yapmadın mı kız
benim eşimde senin kocan gibi ama çok seviyorum onu bazi ortak yönlerimiz var senin le takip edermisin
Ben ce sevmiyorsan ve konuşarak güzellikle söyleyebilirsin bence ben 7 ay önce anlaşamıyorduk eşimle oturup konuştuk ve ayrıldık ama umarım anlayışlı biridir
İstemediğin biriyle devam etmenin bir anlamı yok herşeyi göze alıp düzgünde laf ederdesede etsin seni bağlayan birşey de yokmuş doğru düzgün söyle ayrıl
Evlenmiş olgunluğa gelmiş insansın bunun çözümünü mü bilmiyorsun. Sevgin bittiyse ayrıl. Adamın da arkasından bu şekilde konuşup ahını alma daha fazla.
Bir de çocuk mu yapacağım ondan diyorsun. Bu denli sevmiyorsan adamı boşasana. Hiç mi utanmıyorsun
Imm düzelme ihtimali var mı diye denemek için bir süre bilinçli olarak onun iyi özelliklerine odaklanmayı deneyebilirsin belli bir süre sonra sanki bir şeyler değişmiş gibi gelecektir
Durum anlattığın gibiyse kocana bir şekilde durumu anlatıp yürümediğini söylemen lazım. Tabi olay biraz karmaşık. Mesela niye evlendin benimle derse oda haklı
Millet seni ona yakıştırmayabilir ama siz birbirinizi sevdikten sonra millete ney? Ayrıca görsellik gelip gecici
Diyosun
Öyle değil midir. Örneklerinide bazen görüyoruz. İki insan birbirini sevdikten sonra sorun olabilir mi
Görselle hitap olayına katılıyorum ama 😂
Adam da kadında taş gibi olsun 😂😂
Ama seveniyorum işte dış görünüşün benim hayatımda yeri çok büyük yanımda o adam bulunsun istemiyorum
Seni anlıyorum bende dış görünüşte seveceğim biri olmalı her sabah uyandığımda söverek uyanmamam lazım. Karşımdaki insan içime sinmeli.
7 yıl önce aklın neredeydi ya? Hem akılsızlık hem karaktersizlik adam yanlış kadınla evlenmiş
Ne değişik insansınız ya
Ilk once merhaba, yasadigin seyleri cok guzel anlatmissin ve sen kafanda bu evliligi bitirmissin. bunlardan direk bahsetmeden ayrilma kelimesini hic ona karsi kullandinmi?
Hayıır eğer konuyu açarsam hemen üzülücek ve evliliği kurtamaya çalışıcak ve ven de artık istemediğim için kötü ven olucam
Peki ne zamandir uzaklastigini hissediyorsun ve bu yataktaki iliskinizede yansidimi?
Birseylerin ters gittiginin farkina varilacagi en iyi yer yataktaki ilislidir
Yoo orda gayet iyiyiz onunla alakalı bir sorun yok ve diyorum ya eğer özlersem en çok orayı özlerim ama bunun dışında beni gerçekten hiçbir eşy yapmamasına rağmen sinir ediyo ya delircem
Daha ayrintili konusmak istermisin
Hayır
Yuvanı dağıtıcağına nasıl düzeltirim diye düşün al karşına konuş
Sen Bencede Ayrıl, Yazık Adama Senin Gibi Biriyle Evli Kalması Bencede Çok İtici !!!
Hmm git güzelce konuş derdini anlat onu dinle ona göre değerlendirme yap
Bu karanindan emin olmadan önce bir süre ayrı kal nitekim dusulerin değişkenlik göstermektedir
Bişey demek isterdim ancak yorumum kalkar oyüzden buradan yazmak istemiyorum
Aldatma, ayrıl.
Büyük ihtimalle bir daha kimse seni sevmeyecek. Gerek de yok zaten anladığım kadarıyla.
Mutlu olamadığın biriyle olmak zorunda değilsin.