
İlişkilerde de karşılıksız duygular vardır. Platonik aşktan farklı olarak, karşılıksız aşk ilişkilerinde bir taraf her zaman daha fazla seven ve emek verendir. Ancak bir çok insan bu gerçeği görmek ve kabul etmek istemez.
Ben de; gözünüzü biraz açabilmek adına sizin için bir yazı derledim.
Tek taraflı ilişki nedir?

Önce tanımını yapalım olur mu? Tek taraflı ilişki; bir kişinin ilişkiye partnerinden çok daha fazla zaman ve enerji hatta bazı durumlarda para yatırması durumudur. Bazen bir taraf, partneri tam tersi sinyaller verse bile ilişkiyi belirli bir süre boyunca sırtında taşır. Sağlıklı bir ilişkide bu doğru değildir. Doğru olan iki tarafın da eşit derecede emek, enerji ve zaman harcamasıdır.
Dikkat etmeniz gereken sinyaller nelerdir?

Siz görmek istemeseniz de aslında belirtileri bir süredir vardır aslında. Ama alışkanlık, yalnız kalma korkusu gibi nedenlerden dolayı kişilere bu belirtiler yokmuş gibi davranır ve hem kendilerini hem de partnerlerini yorarlar.
Partnerinizden daha fazla çaba sarf ediyorsunuzdur

İlişkinizin adil ya da eşit olmadığını mı düşünüyorsunuz? Belki de iç güdüleriniz size bir mesaj gönderiyordur. Harcanan paradan, verilen emeğe, birbirinize ayırdığınız zamandan gösterdiğiniz ilgiye kadar bir çok konuda eşitlik olmalıdır. Eğer bu şekilde bir dengesizlik hissediyorsanız dikkatli olun derim.
Öncelikleriniz birbirinden farklı

Sizin zamanınız, paranız, çabanız ilişkinize odaklanmış olabilir. Peki ya partnerinizin? Spor salonu üyeliği, kıyafetler veya kozmetik alışverişi, arkadaşlarıyla gezmek gibi ilgisini, zamanını ve maddi kaynaklarını siz ve ilişkiniz dışında farklı konularda harcıyorsa ilişkiniz tek taraflı yürüyor olabilir.
Partnerinizin davranışları için bahaneler uyduruyorsunuz

Kendinizi, partnerinizin davranışları için her zaman bahaneler bulurken mi yakalıyorsunuz? Bu sizin çok fazla ödün verdiğinizi gösterir. Randevuya geç geldi, yemeği kaçırdı, sizinle konuşmaya vakit bulamadı, özel bir günü unuttu..Konu ne olursa olsun, bu size değer vermediğinin sinyalidir. Ve kendinize onun davranışlarını bahanelerle kabul ettirmeye çalışmak ancak sizi üzer.
İlişki sizin kontrolünüzde değil

İlişkide kontrolü elinde tutmaya çalışan partnerler en büyük tehlike işaretidir. Bu kişiler, aileniz ve arkadaşlarınız ile iletişiminizi sınırlayarak, kıyafetlerinize karışarak, davranışlarınızı değiştirmeye çalışarak sizi kontrol altından tutmaya çalışırlar. Bu tehlikeli bir durumdur ve ilişkide net şekilde değişmesi gereken şeyler olduğunun kanıtıdır.
Tek taraflı ilişkiden kendinizi nasıl kurtarırsınız?

Dengesiz bir ilişki içinde olduğunuzu düşünüyorsanız önce bir liste yapın. Partnerinizi ve davranışlarını gözlemleyin. Ardından onu karşınıza alın ve konuşun. Üzgünüm ancak iletişim burada da şart. Eğer partneriniz değişim konusunda hevesli ise ve ilerleme kaydederse ne mutlu size! Hala bir umut var demektir.
Unutmayın; birisinin sizi; sadece siz onu sevdiğiniz için sevmesini beklememelisiniz
Ancak bu tür bir ilişkide karşı taraf her zaman olumlu tepki vermeyebilir. Ona göre ortada bir sorun yoktur. Çünkü her durumda kazançlı çıkmıştır. İlgi, sevgi, zaman hatta para ona doğru akmıştır. Eğer konuşma beklediğiniz gibi geçmezse ve negatif bir tavır sergilerse en sağlıklısı kendinizi bu ilişkiden çıkartmak olacaktır.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer 
En İyi Cevaplar