Kuzenim yeni bir araba aldı. 2. Elleri 700-800 bin TL bandındayken sıfırını 630 bin TL ye aldı. Bu nasıl ve neden oluyor sizce?

Kuzenim yeni bir araba aldı. 2. Elleri 700-800 bin TL bandındayken sıfırını 630 bin TL ye aldı. Bu nasıl ve neden oluyor sizce?

Çünkü ekonomi çok çok kötü. Artık sıfır araç almayı geçtim ikinci el araçlar bile çok pahalandı. Yani kısacası araç sahibi olmak artık hayal oldu gibi bir şey. Eskiden ikinci el arabaları beğenmezdik. Şimdi artık beğenmediğimiz arabaları bile alamaz olduk bizi bu hale getirenler utansın.
0 araba yetersiz geliyor bu nedenle daha gelmeden satılmış oluyor ve araba almak isteyenler baya beklemek zorunda kalıyor. Fiyat garantisi olmadığı için araba şu an 700bin TL ise o yatan sipariş veriyorsun fakat Türkiye ye gelene kadar zam gelirse zamlı fiyata alıyorsun. Bu nedenle riske girmek istemeyen ikinci ele yöneliyor talep çok olup ürün az olunca da fiyatları artıyor
Şundan dolayı oluyor sıfır araç alanlar kredi faizini ekliyor kaskosu zorunlu onu yaptırıyor onu ekliyor plaka vergisi o vergisi derken öyle alıyorsun aracı
Siz anahtar teslim fiyatına bakın aracın eğer o 2. El fiyatından düşükse gidin onu alın ama satış fiyatı 300 bin anahtar teslim fiyatı 320 bin olursa ozaman sıkıntı
Neden olabilir ki. Çünkü sıfır araç piyasada yok denecek kadar az. Gelenler de kapıp kapış gidiyor. Olmayan mal değerlenir. 700 binlik arabanın sıfırı yoksa eğer 2. eli internette 720..730 derken 750 den satılıyor. Çip sıkıntısı giderilene kadar böyle devam edecek.
Cevap
23Cevap
talep çok araç yok bayiler toplu halde el altındna piyasaya araba sürüyor yani bu millettin kendine ettiğini kimse bize yapmadı düşmana gerek yok kendi kendimize yetiyoruz daha eşşeğin büyüğü arkda çin tayvan ile savaşırsa sen esas cümbüşü ondna sonra gör
Ankara 'da birçok otomobil bayisinin şehir dışında devasa depolama alanları var. Onbinlece sıfır araba orada depoda bekletiliyor ama bayiye vitrine çıkarmıyorlar ve özellikle sıfır arabaya yok çekiyorlar. Depodaki arabalarını birine satış yaptı gösterip müşteri arabası diyerek sıfır arabadan daha yüksek fiyata satıyorlar.
İnsanlar 2. el arabalara abandığı için fiyatının epey yükseldiğini düşünüyorum.
Sıfır boş arabalar da olabilir dediğin ama aynı özelliklerde olursa ikinci el pahalı olmaz
Çip krizi ve pandemi yüzünden sıfır araç üretimi çok düşük. Millet sıfır araç bulamadığından dolayı ikinci ele talep arttı. İkinci el araçlar da bu yüzden pahalanıyor.
Şu an uçtu evet fakat araci olan ve satan suanda şanslı. Secime giderken otv ler kalkinca eskiye dönecekler. Bu otv ile secime girme riskini kimse göze alamaz.
Çünkü bayilerde sıfır araç yok. Sıra var. İnsanlar beklemek yerine o tarz araçlar alıyorda ondan. Bayiden sıfır için sıra beklese, surası grlene kadar yine o fiyata alacak zaten
Emek var ikinci elde emek...
adam 30 bin km direksiyon sallamis o araçta yaşanmışlıkları var. Koltugun altinda sumukleri arka koltukta kim ne bilir neleri var. boşa mi gitsin emekleri. Siz emegin ne oldugunu nerden bileceksinizz
Rantiyecilik ve milletin ikinci eli sıfır arabadan her zaman daha ucuz zannetmesi enayiliği
Fırsatçılık ve ac gözlülük onemli bir etken serbest piyasa kosullarinda boyle seylere toplumsal tepki veremiyoruz bir malın ederinden fazla para vermemeyi ogrenmek lazim
İnsanların aç gözlülüğünden ve buna dur diyen bir iktidarın olmamasından kaynaklı..
Fiyatlar balon, insanlarda fırsatçı olunca durum böyle
O nasıl oluyor? 0 araba 630 bin ama 2. eli 700-800 bin ya yeğenin işi bilmiyor ya da boş paket almıştır ki o bile saçma
O kadar fark yok 0 ile 2. El arasında yani 2. El 0'dan öyle 150 - 200 bin pahalı değil. Şu oldu ama galericiler bayilerden araçları aldı ve bayilerde araba olmayınca 2. El piyasasını yükseltti, YouTube gir bir sürü video var bu konularda, son olarak bayilerde bunu fırsata çevirdi hatta dolar Euro kurundan kaynaklı stok yaptılar. 2'ye aldığını 5'e, 5'e aldığını 15'e veriyor
Olmayan arabanın hayalini satın alamayınca 2. El fiyatları da uçar gider.
almasin kimse bak yukseliyormu millet keyfine duskun para yok diyorlar araba aliyorlar
Bizim türk milletinin paragöz olmasından kaynaklanıyor, milletimizin malı çok değerli kendi gözlerinde
Bazılarına göre bazı galeri sahipleri tarafından yapılıyor.
Bu gidisle araba alamicaz
Diiiiimi diiimi dimi
Ülkemizde kazıklamak bedava
her şey pahalı 2. elde alamıyoz
Canım ülkemin canım milleti
Çünkü ülkeye sıfır araç girişi azaldı.
Cunku piyasada 1. el arac yok
Sıfır araba yok.
Ben de aldım 1,5 ay gemiyi bekledim.
Bilemmem
Halkımız fırsatçı başka bişey değil
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?