Ben en çok dört tane disk olmasından yana mutluyum. Eski aracımda iki disk iki kampana vardı. Bu yüzden kızak gibi kaydığım birkaç dönem olmuştu. Kimi zaman yağışlı havalarda ABS bile kurtarmıyor. Kıl payı atlatmıştım kazayı. 😐
Aracınızdaki güvenlik unsurlarının en sevdiğiniz tarafı ne?
Kullandığınız aracın güvenlik önlemlerini yeterli buluyor musunuz?
Eski arabamızda ne Airbag vardı ne de hidrolik direksiyonu. Kullanımı biraz zor olsa da, onunla sürüşü öğrenmem yararlı olmuştu. Şimdiki arabada hem hidrolik direksiyon var hem de tek Airbag. Motoru 8v olması biraz dezavantaj; ama Broadway kadar az yakıyor. Bizimkinin güvenlik paketli olanları var; ama fiyatı pahalı. (Çift airbag, arkada 3'lü koltuk kafalığı, 16v, çok azında ABS var.) Evlendikten sonra 2008-2010 Ford C-Max Titanium X alırsam, şu anki arabamdan 5 kat daha güvenli olacağımı düşünüyorum. (çok sayıda hava yastığı, ABS, 4 disk fren var. ESP, eski kasa C-Max'lerde yok; ama zorunlu değil.)
Şuanki aracımız adeta kağıt gibi Dacia solenza.. Direksiyon hava yastığı Haric hiçbir güvenlik önlemi ya da sistemi yok malesef.. yol tutusuda çok iyi sayılmaz.. o kadar hafif aracın o denli Atik olmasida pek iyi bişey değil aslında.. bundan önce w126 kasa ve v140 kasa mercedesimiz vardı biri 87 diğeri 98 model.. o iki araçta tank gibiydi direksiyonuna oturduğunda o güveni veriyordu hiç bi virajda ayağımı gazdan çektiğimi hatırlamam, viraja girdiği gibi sarsıntısız ve savrulmadan çıkan nadir araclardandir.. bu araçlar haricinde i20 c kasa Opel B6 Passat ve Ford Mondeo gibi araçlarımızda olmuştu.. bu araçlarda diğer araçların ortasında bı yerde.. yine diğerlerine nazaran Mondeo çok iyiydi hem yol tutuş hem güvenlik açısından.. ama güvenliğin babası Volvo ya binmek nasip olmadı hiç.. ama nasipse belki 5-6 aya bı 2004-2006 s60 hayalimiz var yoksada tekrar 97-98 model bir v140 alicaz.
Çok güzel özet geçmişsin tebrik ederim. 👍 Eniştemde de Dacia Duster var. Renault'un DCİ motorunu kullanıyor bilirsin. Yakıt tasarrufu dışında hoşuma giden tarafını görmedim bu aracın. Yalnız eniştem çok sever aracını. 😄
Teşekkür ederim 😊türk insanının arabadan pek anladığını sanmıyorum.. nadiren anlayanlarada sen bilmiyorsun diyorlar.. adam kalkmış fluance mondeodan iyi diyor. nesi iyi diyorum makul yakıyor bide parçası bakkalda bile var diyor.. mondeonun sağlamlığını yola gidişini konforunu güvenliğini göz ardı edip tenekeye yatırım yapıyor.. biz ilk w126 300 sel aldığımızda adam diyor neden aldın bunu yapan usta çıkmaz parçası pahallidir yakıtı çoktur demişti kendiside symbol almıştı 2008 model..(bu arada bunu yapan öz dayım😅) ikimizde neredeyse 1 seneye yakın bindik kendisi 2-3 kez sanayiden çıkamaz hale gelmiştir, çünkü arabada sesi kesemiyodu düzen tutturamiyordu bi tarafını yaptirsa diğer tarafının gitmesi 2 haftayı geçmiyordu. biz ise yeminle bir kere ustaya gitmedik şükür.. onun tek avantajı o 23-25 kuruş yakıyordu bizimki 35-40 kuruş. ama biri 1.4 bizimki 3 bin motor.. bi gün bizimkine binince çok hoşuna gitti yola gidişi yolda süzülmesi felan esas essek benmişim renoya para verdim dedi.. ama can çıkıyor huy çıkmıyor biz v140 a geçtik s320 motordu oda 2-3 ay sonra araba alicam dedi bu sefer symbolu sattı gitti Megan 2 aldı 😅😅
Eeee söz dinlemek gerekiyor. Büyük lafı dinle diye boşa söylenmemiş. 😂 Renault, Pejo ve Fiat markalarından oldum olası haz etmedim. Aşırı plastik parça kullanmaktalar. Bu işe Fransız kalmak daha iyi galiba. 😃 Alman, Japon aracı alamıyorsa insan Kore ya da ABD aracı almalı. 👌 Hikaye güzelmiş. 😂
Hiç bir aracin güvenlik önlemi yeterli gelmez bana.. Çarpışma testlerini en ince ayrıntısına kadar incelerim. Konu araba olunca sadece güvenlik tek konu olmuyor.. En önemlisi bütçe... Ben memnunum optimum da kullanıyorum.. Bir de en iyi güvenlik önlemi kurallara uymak :)
Opel Vectra C kullanıyorum, Alman tankı dedikleri bir araba. 4 disk zaten o okey ama ABS dışında bir şey yok, ESP opsiyon olarak sunulmuş mesela. Hava yastığı anlamında zengin ama.
Tek eksiği çarpışma önleyici olmaması. Alırken opsiyoneldi ve ellerinde yoktu. Sipariş etmek de aylarca beklemek demek. Onun dışında gayet memnunum. Donanım olarak gayet dolu bir araç. Araç 2018 VW Tiguan
Astra sürüyorum gayet memnunum.. eski model olduğu için yeni model bir çok arabada da sağlam olduğunu düşünüyorum. Ama sonuçta kul yapısı Volvoyu bile biçip atan kazalar gördüm
Sonuçta güvenlik den çok dikkat. Kurallara uyma ve kaliteli markalar güven verir.. sadece yeni nesil arabalar ne kadar güvenlik donanımları olsada malzemeden çaldıkları için kazada ölenler çok. Benim bildiğim araba fabrikasyon 1350 kilo.. yeni çıkan araba 900kilo çoğu parça plastik.. 1950 model gördüğüm bir jaguar arabanin binek modelinin 4.5ton olduğunu gördüm.. yani ne varsa eskilerde var sağlamlık
Kesinlikle buna katılıyorum. Kilo arttıkça aracın güvenirliliği artmakta. Yeni nesil araçlarda plastik parça olayı zaten baştan ofsayt. Güvenlik opsiyonlarını artırıyorlar yalnız bir taraftan da malzemeden çok çalınıyor. Eskiden üretilen çoğu ürün dişliydi. Buna telefon, müzik çalarlar bile örnek verilebilir. 👌
Bu kazalardan çıkman verilmiş sadakan varmış diyorum. Ben henüz kazaya karışmadım. Allah daha beterinden korusun. 🙏 Geçenlerde iki tur birbirine girmişti. D-100 karayolu kilitlenmişti. Kazanın yanından geçerken bile insanın tüyleri ürperiyor.