Toplumun diktesi değildir Her şeyde toplumu suçlamasak olmaz mı Annenin tanımı sağlığa göre 15 yaşından büyük üreme potansiyeli olan kadınlardır Çocuk istememesi sağlık sorunları bulunması anne adayı olduğu gerçeğini değiştirmez
Sen toplumsal açıdan kadınların anneliğe yönlendirildiğini söyledin İyi de biyolojik olarak annelik yapısı var kadınların Bunu da kabul etmeyecek değilsin herhalde
Biyolojik açıdan haklısın ancak ilerleyen zamanda neler olur bilinmez. Yapay rahimler uretiliyor deneyler başarı sağlıyor. Döllenme sağlanıp yapay rahimlerde yetişecek bebekler uzak değil.
Evet yapay rahimleri duymuştum ama kadın anne olmazsa eksiklik hissetmez mi Psikolojik olarak anneliği tatmamak onu etkilemez mi Yani kuluçka makinesi pek insanca gelmiyor 😅
Eksik hissedeceğini düşünmüyorum. Annelik hissini yaratan hormonlar zaten hali hazırda günümüzde dahi salgılanmadığı durumlar oluyor bu da doğum sonrası depresyona sebebiyet veriyor. Eskiye oranla doğum komplikasyonları azalmış olsa da ne yazık ki birçok kadın hala hayatını doğum sırasında kaybediyor buna çözüm olacak kusurlu bebekler yok olacak genom projeleri sayesinde dış müdahaleler sağlanacak ve ne çocuklar acı çekecek ne aileler aldırma aldırmama ikileminde kalıcak.
Anlattığın düşünceler Campanella nın güneş ülkesi ütopyasında geçiyor Üniversite zamanı o düşünceleri okuyunca heyecanlanmıştım Sonradan hümanist tarafım ortaya çıkınca insanca bulmamıştım Annelik hormonu salgılanıyor ama o bebeğin gelişimi sürecinde hissettikleri ne olacak O şekilde kuluçka makinesinde dünyaya gelen çocuklarda güven duygusu oluşacak mı Bir annesiz doğmanın sonuçları tahmin ettiğinden daha ağır olmayacağının garantisini verebilir misin
Benim çözümüm insan doğasını inkar etmemekten geçiyor Daha sağlıklı anneler bebekler olmasını herkes istiyor Nitekim eskiye göre bebek ve anne ölüm oranları epey azaldı Doğum öncesi taramalar iğneler ilaçlar yapılıyor ve sorunlar önlenebildiği kadarıyla önlenmeye çalışılıyor Belki kuluçka makinesi yerine doğum öncesi süreçte ve doğumda yaşanabilecek olumsuzlukları en aza indirgemeyi amaçlayan yollar düşünsek daha insanca olur Şimdi post modern dünyada seni ve kadının konumunu analiz ederek toplumsal birkaç tespit yapsam Hoşuna gitmeyeceğini biliyorum ama izin veriyor musun
Tabiki sonuçta senin düşüncelerin herkesin kendine göre doğrusu var. Ben hümanist biri değilim en iyi çözüm neyse onun arkasındayım. Dna dan kesilen hiv bağlantısı gibi mesela bu çin de yapıldı ve bebekler hiv e bağışıklık kazandı bu müdahale sayesinde gayet iyi bir yöntem ve bu sayede onlardan gelecek nesiller de hiv e bağışıklık kazanacak. Güçlü bebek şimdi sırada tesisler kuruluyor. Tasarlanmış bebekler geliyor. Bu müdahalenin sonu ne olur bilmiyorum ancak kesinlikle denemeye değer. Anne bebek bağı ilk 3 senede güvenli bağlanma adı altında zaten kurulabiliyor. Hamilelikte olusacak problemleri en aza indirmek bence harika bir fikir. Neticede Şu an yuzde bilgisini hatırlamıyorum ancak birçok kadın hamileyken sigara iciyor daha az oranda alkol ve uyuşturucu var. Yetersiz beslenme sağlık hizmetlerine ulaşımda kısıtlılık var. Bunlar ortadan kalkacak.
Bence senin ve kadınların bu fikri savunmasında hamileliği istememek doğum sürecini yaşamamak düşüncesi var Kendi korkularınız en çok da bencilliğiniz yüzünden böyle insan dışı şeyleri rasyonel gösterip asıl sebebini gizlemeye çalışıyorsunuz Mesela bize bunu açıkça söylesen daha rasyonel gelirdi Hem de toplumu suçlamamış olurdunuz fakat bir konuda haklısın Post modern dünyada her şey yavaş yavaş anlamını kaybediyor ve annelik bile konfor anlayışına yenik düşüyor
Senin düşüncen saygı duyarım ancak katılmıyorum. Hayatı kolaylaştırmak ve bir canı en iyi şekilde ortaya çıkartmak varken olası riskleri kabul etmek akıllıca olmaz. Neyse önümüzde daha seneler var neler olacak göreceğiz. Sohbetin için teşekkür ederim.
Bende senin düşüncene saygı duyuyorum ancak hak vermiyorum Sadece küçük bir analiz yaptım İleriye götürsem hiç olur yanı kalır mı neyle karşılaşırız bilmiyorum Umarım rahatlığın cezbediciliği yerine kalbi sevgiyle çarpan bebeklerin çığlığı hüküm sürer Sohbetin için teşekkür ederim İyi akşamlar
En İyi Cevaplar