Çevresinde veya ailesinde deneyimi olan varsa yazabilir mi
1 gü
Çevresinde veya ailesinde deneyimi olan varsa yazabilir mi
Cevap
6Cevap
Geçenlerde sanırım haber kanallarının birinde otizliler üzerine bir dernek var.. güzel sonuçlar aliniyormus.. Metodunu onlar daha iyi bilir.. Erken yaşta bunun farkına varanlar daha şanslı.. araştırın inyernetten
Benim erkek kardeşim öyle. 19 yaşında ama hala konuşamadı maalesef.
Peki ağır miydi mirildanma falandami hiç olmadı hicmi konusmadi
Yemeğini kendi yer tuvalete gider telefona da bakar ama birkaç hece dışında bir ses duymadım ağzından.
Peki küçükken nasıldı hatirliyor musunuz 2 yaşlarında
Sağa sola kaçıyordu sürekli elinden tutmak zorunda oluyorduk.
Geçmiş olsun komşu çocugu vardı üç yaşından sonra başladi
Eğitim gordumu
Evet özel eğitim okulu
Ne gibi tanı almıştınız ilk nasıl fark ettiniz bana da anlatır mısın gerekirse gizliden çıkayım
İsme tepki yok komut almiyor bir kaç şey dışında kendi dünyasında sosyal iletişim yok 2 yaşında
Gizliden çıksam olur mı
Sizin bilginiz var mı bu konuda
Yok ben sormak istiyorum
Sizndemi var böyle yakininiz
Evet
Bendeki belirtiler bu
Oğlunuz mu
Kızım
Allah şifa versin. Kaç yaşında şu an?
2 yaşında sizin
Geçmiş olsun doktor ne diyor sürekli onunla konuşun iletişimi artırın oyun oynayin
Atipik otizim mi dediler
şu an belli değil rapor çıkmadı daha
Bakın benim oğlan geç konuşuyor diye malın biri atipik otizm raporu verdi şükür oğlum konuşmaya başladı
Benim sadece konuşma değil ama isme tepki yok kendi dünyasında falan. Kaç yaşında konuştu çocuğunuz?
4 yaşında
Kendi dünyasında yaşıyor sadece siz mi anlıyorsunuz
Peki isme tepki varmiydi söylediklerinizi anlıyor muydu konusmadigi zaman
Anlıyordu ama yapmıyordu bişey kendi derdini ağlayarak bağırarak anlatmaya çalışıyordu
Benim kız 2 yaşında isme tepki yok kendi dünyasında yasitlarini istemez kaçar sizinki nasıldı yaşıtlarına karsi
Oyuncaklarını almazlar ise iyiydi alırlarsa anlaşamazdı
Doktorlar ne tanısı koydu çocuğa
Otizim dedi rapor cikarmami söyledi çok ağlıyorum
Sadece Bir doktorun söylediğine inanma öyle otizm 2 dakika daha konulacak bir tane değil
Ben çocuğu çok götürdüm psikologlara ve özel hastaneye özel psikologların hiçbirisi çocukta otizm var demedi ama devlet Hastanesi'nde canımsın bir tanesi çocukta otizm var dedi mal yüzünden çocuğun hayatını etkiledi
2 doktor otizim dedi ama ilgilenmedi 2 dk seslendi sadece o kadar
Özele götürecek durumum yok
Öyle 2 dk ilgilenme ile çocuğa otizm tanısı konulmaz bunu bana psikolog söyledi
Peki ne yapayım imkanım yok çaresizim devlette bu kadar ilgileniyor
Farklı bir psikoloğa götürmeyi deneyin devlet dairesinde
Başka bir hastaneye falan bakın
Bu arada yanlış anlamayın nerede yaşıyorsunuz
İstanbul ama yakın hastaneye gidebiliyorum sadece iki tane götürdüm başka goturemiyorum
Anladım İstanbul daha gelişmiş yani orada daha fazla şansın var
Eşiniz falan yok mu
Evet ama imkanım yok maalesef zor sartlardayim
Eşim yok
Allah yardımcınız olsun
Anladım bu Ankara abisine falan yazsanız
Amin sağolun yazdım görmediler
İnşallah kısa sürede dönüş sağlarlar
İnşallah dua edin cocuguma
Allah yardımcınız olsun ederim tabiki
Cimer'e falan başvuru yapsanız
Kimse yardımcı olmuyor
Tek cabaliyorum
Gerçekten samimilikle söylüyorum allah yardımcınız olsun
Babası nerede çocuğun
Sahip cikmadi görüşmüyor
A. m adamı allah yardımcınız olsun elimden keşke bişey gelse
Allah yardımcın olsun
Geçmiş olsun
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Canım annem, bu süreçte yalnız olmadığını bilmeni isterim. Takip ettiğim birçok grupta ve forumlarda, otizm tanılı çocukların konuşmaya başlama yaşlarının çok değişkenlik gösterdiğini okuyorum. Kimi 4-5 yaşında cümleler kurmaya başlarken, kimi daha geç adımlar atabiliyor. Önemli olan bolca sevgi ve sabırla onlara destek olmak. Unutma, en zorlu günler bile bir gün biter, ama çamaşırlar asla! 💖