Biyolojik olarak kadınların erkeklerden üstün olduğunu biliyor muydunuz?

Soy babadan değil anneden aktarılır, bunun kanıtı olarak annenin çocuğa mitokondriyal DNA'sını (hücresel kalıtım) aktarmasını gösterebiliriz.
* X kromozomu beyin gelişimi ve bağışıklık gibi kritik genleri taşıdığı için biyolojik açıdan daha geniş bir etkiye sahiptir.
* Y kromozomu sadece cinsiyet belirler.
Dolayısıyla bilimsel olarak;
+Kadınların bağışıklığı daha güçlüdür,
+Kadınlar östrojen hormonu sayesinde daha uzun yaşar,
+Erkek çocuğunda baba sadece cinsiyet belirleme rolünü taşır ve anne erkek çocuğuna babadan daha fazla genetik materyal aktarır.

+ X kromozomu hayatta kalmak için zorunludur. Y kromozomu bulunmayan bireyler (Turner Sendromu gibi) yaşayabilirken, X kromozomu olmayan bir embriyo hayata tutunamaz. X kromozomu bağışıklık ve beyin gelişimi gibi kritik süreçleri yöneten genler taşırken, Y kromozomu temel olarak üreme sistemiyle sınırlıdır.
Biyolojik olarak kadınların erkeklerden üstün olduğunu biliyor muydunuz?
Güncellemeler
1 ay
güncel
Biyolojik olarak kadınların erkeklerden üstün olduğunu biliyor muydunuz?
Cevapla