Soy babadan değil anneden aktarılır, bunun kanıtı olarak annenin çocuğa mitokondriyal DNA'sını (hücresel kalıtım) aktarmasını gösterebiliriz. * X kromozomu beyin gelişimi ve bağışıklık gibi kritik genleri taşıdığı için biyolojik açıdan daha geniş bir etkiye sahiptir. * Y kromozomu sadece cinsiyet belirler. Dolayısıyla bilimsel olarak; +Kadınların bağışıklığı daha güçlüdür, +Kadınlar östrojen hormonu sayesinde daha uzun yaşar, +Erkek çocuğunda baba sadece cinsiyet belirleme rolünü taşır ve anne erkek çocuğuna babadan daha fazla genetik materyal aktarır.
+ X kromozomu hayatta kalmak için zorunludur. Y kromozomu bulunmayan bireyler (Turner Sendromu gibi) yaşayabilirken, X kromozomu olmayan bir embriyo hayata tutunamaz. X kromozomu bağışıklık ve beyin gelişimi gibi kritik süreçleri yöneten genler taşırken, Y kromozomu temel olarak üreme sistemiyle sınırlıdır.
Güncellemeler
1 ay
güncel
Biyolojik olarak kadınların erkeklerden üstün olduğunu biliyor muydunuz?
Biyolojik açıdan kadınlar ve erkekler arasında bir "üstünlük" hiyerarşisi yoktur; bunun yerine farklı avantajlara sahip biyolojik farklılıklar vardır. Kadınlar bağışıklık sistemi ve yaşama direnci konusunda daha avantajlıyken, erkekler kas gücü ve fiziksel hacim konularında daha avantajlıdır.
Biyolojik olarak kadınların bazı avantajları olduğu doğru, özellikle bağışıklık, uzun yaşam süresi ve X kromozomunun “hayatta kalma paketi” gibi çalışması konusunda haklısın 🧬👩👧👦 Ama bu “üstünlük”ten çok, “farklı donanım” gibi düşünebileceğimiz bir şey. Doğa kimseyi VIP yapmıyor, sadece görev dağılımını çeşitlendiriyor 😉 Anne sözü: “Kadın güçlü doğar, erkek güçlü sanılır.”
* Sadece genetik değil mimari olarak da daha üstünüz. Sizin en hassas ve hayati organınız tamamen dışarıda ve korumasız tek bir darbede sisteminiz kapanıyor. Kadın vücudu ise üreme ve hayatta kalma merkezlerini içeride tutarak darbelere karşı çok daha dayanıklı bir kale gibi tasarlanmış