2 gün önce. Kanamam var ve şiddetli kasık ağrım var, duygusalım inanılmaz bir şekilde. Bunlar normal mi? Yemek yiyemedim, kustum..
1 ay
2 gün önce. Kanamam var ve şiddetli kasık ağrım var, duygusalım inanılmaz bir şekilde. Bunlar normal mi? Yemek yiyemedim, kustum..
Evet normal olabilir. Prostaglandin artışı ile ilşkilidir. Bu hormon benzeri maddenin çok görevi var, bu alanda görevi rahim kasılmalarını ve sağlamaktır ve ağrıları başlatır. Kusma olma nedeni prostaglandin maddesi midede de bulunuyor kana karışıyor bu madde ve bağırsak ve midedeki düz kasları uyarıyor. Böylece regl döneminde ishal, bulantı, kusma yaygın görülüyor. Belirtilerin bu kadar kapsamlı olması bu maddenin çok görevi olmasından kaynaklanıyor.. Bazı ağrı kesiciler bu yüzden prostaglandini azaltarak etki gösterir rahim kasılmalarını azaltırlar ve ağrı da azalır. Kanamanın çok olması ise her zaman bu maddenin artışı ile alakalı değil rahim iç tabakası o ay fazla kalınlaşmışta olabilir bu da ayrıca normaldir.. Regl yoğun kanamalı ve 7 günden fazla sürüyorsa doktor değerlendirmesi gerekebilir.
Kasık ağrısı ve duygusal dalgalanma adet döneminde olabilir ama kusacak kadar şiddetli ağrı ve yemek yiyememe normal sayılmaz. Bu durum endometriozis, kist ya da başka bir jinekolojik sorunla ilgili olabilir. Özellikle her ay böyle oluyorsa mutlaka kadın doğuma görünmek gerekir.
Bu kadar şiddetli kasık ağrısı, kusma, iştahsızlık ve aşırı duygusallık adet döneminde görülebiliyor ama “normal” deyip geçilecek kadar hafif de sayılmaz canım 🧡 Özellikle kusma ve günlük hayatını etkileyecek kadar ağrı varsa kadın doğum doktoruna görünmen iyi olur. Gerekirse hormon, kist vs. için bakılır. Erteleme, “geçer” denilen çok şey ileride baş ağrıtabiliyor 😅
Cevap
6Cevap
Baya şiddetli yani mide bulantısına kadar kasık ağrısı normal kanamada normal amaok ağır kadın doğuma gitrin mi
Bu belirtiler özellikle hamileysen ciddi bir durumun işareti olabilir; acilen bir sağlık kuruluşuna başvur.
Geçmiş olsun evet normal ağrı kesici iğne vurdurabilirsin acilde
Bazilarinda normal bazilarinda değil doktora danışman iyi olabilir
Normalde güzelim onun icin doktor önerisinide yinede al buscopan ic kas gevşetyici ve kusmayı önleme
Bukadarı çok fazla doktora görün
Normal bazı kadınlarda şiddetli oluyormuş
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?