Arka dişlerde çürük var da gümüş dolgu yapınca zamanla kararıyormuş. Doktor arkalara beyaz yapmadığını söyledi. Beyaz yapacak birisini mi arayayım yoksa gümüşte sıkıntı olmaz mı?
1 ay
Arka dişlerde çürük var da gümüş dolgu yapınca zamanla kararıyormuş. Doktor arkalara beyaz yapmadığını söyledi. Beyaz yapacak birisini mi arayayım yoksa gümüşte sıkıntı olmaz mı?
Doğru beyaz doğru zamanla kararıyor ama beyaz mı gümüş mü desem ben yine beyaz yaptıtirim. Gümüş çok fazla renginden dolayı belli olduğu için insanı rahatsız edebiliyor. Ama çok arka taraflarda ise düşünebilirsin
Beyaz da düşebiliyormuş arkalarla çiğneme daha fazla ya
Evet o açıdan bakıldığı zaman beyaz daha çabuk düşebilir hani dediğim gibi eğer arka taraflarda ise gümüş dolgu daha iyi olur
Öyle galiba, teşekkürler.
Rica ederim Çok geçmiş olsun. Bence çok iyi anlıyorum Gerçekten diz zor ama inanın dolgu en hafifi. Ben implant yaptırdım
Bana da implant gerekli dediler ama erteliyorum köksüz diş varmış 2 tane doğru hatırlıyorsam
Hiç korkma inan ben de implanttan çok korktum kaçabildiğim kadar kaçtın o koltuğa bir oturdum inanır mısın biraz bira Ağrı hissetmedim. İnan hatta şu kadarını söyleyebilirim en kolay yaşadığım işlemlerden biriydi
Valla itiraf edeyim gittiği yere kadar böyle devam diye düşünüyorum sonuçta düşmedi daha o dişler. Bence kalsın böyle.
Ama bak şöyle düşün kemikte elime başladığı zaman bu sefer implant yapmak için daha zorlaşıyor. Aslında implantı erken yaptırdığın zaman kemiklerin de sağlam olduğu için ömür boyu kullanabiliyorsun Bir de o sıkıntı var.
Daha gencim ya acelem yok implant için
Dişlerin zorlamadığı sürece olmaz zaten Ama zamanı gelince o. Bu arada İnan implantın gençlikle de alakası yok maalesef vitamin eksikliği olunca bir şekilde dişlerde sıkıntı oluyor. Tekrar geçmiş olsun
Doğrudur ama şimdilik implantı öteliyorum bakalım çürükler bitsin de bir. Köksüz dişler düşer diyorlar onları çekip implant yapılmalıymış. Bunca yıldır düşmediği için bilmiyorum nazar değmesin inşallah düşmez. :D
Aman aman nazar değmesin Evet köksüz işler düşmüyor benim kız arkadaşımın da dişleri öyleydi bayağı uzun bir süre dayandı 🙂
Çok ilginç ya Allah'ın işi işte. Kız arkadaşınız sonrasında implant yaptırdı mı kendiliğinden mi düştü dişleri?
Daha düşmedi onda en son düşmemişti yani 🙂 ayrıldık o yüzden biimiyorum son durum ne
Aa geçmiş mi olsun desem ne desem bilemedim. Herkesin hakkında hayırlısı. Üzüldüm.
Teşekkür ederim öyle öyle her şeyin hayırlısı hayat şunu öğretiyor insana bir insan için her şeyi yaptıysan buna rağmen bazı şeyleri anlamıyorsa bırakacaksın gitsin 🙂
Arka dişlerde gümüş dolgu (amalgam) daha dayanıklı oluyor, özellikle çok çiğneme yapılan yerlerde. Beyaz dolgu estetik ama zamanla kırılma, düşme olasılığı biraz daha fazla. Doktorun arkalara beyaz yapmamasının sebebi büyük ihtimalle bu. Çiğneme gücün fazlaysa gümüş dolguda kalabilirsin, sonuçta arka dişi kimse görmüyor 😂 Anne kuralı: Görünmeyen dolgu, kalbin içindeki çikolatanın yanında önemsizdir 😄🍼
Cevap
2Cevap
Gümüş dolguda karsrıyor beyz da farketmiyor iki dolgu arasında fark yok sen nasıl istiyorsan sadice dolguyu yapan düzgün yapması lazım okadar
Gümüş zehirliyor yaptırma sağlam oluyo ama görüntü çok çirkin
Beyaz da düşebiliyormuş arkalarla çiğneme daha fazla ya
Düşüyor evet 😅 sakız çiğnerken lokum yerken ağzında katır kütür
Ama yine de 3 4 sene gidiyor
Hmm gümüş dayanıklıysa o daha mantıklı sanki hen arkayı gören olmuyor. Uzun süre dayansın derim ben.
Gümüşe hiç bişey olmaz sağlam
Beyaz yap evet
Beyaz da düşebiliyormuş arkalarla çiğneme daha fazla ya
Aralarda mı
Beyaz
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?