2 yaşındaki çocuğum konuşmuyor, otizm şüphesi var; üniversite hastanesine gitmek doğru mu?

Herkese merhaba 2 yaşında oğlum hiç konuşmuyor. Sadece baba ve dede diyor. Düzenli kontrol eden 2 doktor var birisi otizm olabilir dedi, diğeri otizm değil dedi. Bunun üzerine özel eğitim öğretmeni tanıdık bulundu ve gözlemleri sonucunda; parmak ucunda bazen yürüyor, ellerini çırptığını gördüm, kafasını salladığını gördüm, olabilir ama göz teması, isme tepki vermesi filan normal dedi. Hastanede otizm test oyunu gibi bir şey yapıldı ve onu başarı ile geçti. Özel bir psikolog ile görüşüldü bu hareketler bence normal, otizm görmüyorum dedi. Yine de o 1 tane doktor yüzünden bütün dengemiz bozuldu, içimizi korku ve cevapsız sorular ile baş başa kaldık. Üniversite hastanesine gitmeyi düşündük orası en mantıklı, en doğru bilgiyi verir diye ama bu sefer de o bölüme çocuğu götürürsek ve otizm çıkarsa ileride polis, asker gibi meslekleri olamayacağı için geleceğini karartır mıyız diye korkuyoruz. Belge, rapor veya kanıt hiç istemiyoruz. Sadece doğru ve çıkarı olmayan üniversite hastanesi doktorları gözlem yapsın istiyoruz. Tecrübesi olan var mı lütfen yardımcı olun. Hastaneye çocuk ve ruh sağlığı bölümüne gidemiyoruz bile korkudan, tecrübeli olanlar yalvarırım yardımcı olsun, akıl versin. Okuyan herkese teşekkür ederim

2 yaşındaki çocuğum konuşmuyor, otizm şüphesi var; üniversite hastanesine gitmek doğru mu?
Cevapla