İslam'ın kurucusunun Ayşe ile 9 yaşındayken evlenmesi hakkında ne düşünüyorsunuz?
3 ay
İslam'ın kurucusunun Ayşe ile 9 yaşındayken evlenmesi hakkında ne düşünüyorsunuz?
Önceki yorumumu kaldırıp ağlamayacak isen adam akıllı konuş, yorumumu gizleyerek bir gerçeğe varamazsın.
22 yaşındaydı aişe annemiz ve bir tanesinden bile çocuğu olmadı Efendimizinn niyeti öyle olsa çocuk yapmaz mıydı? Soyunu devam ettirmek için yani
7 çocuğunun 6’sı Hatice annemizden, Hatice annemiz vefat edene kadar da kimseyle evlenmemiş Kainatın en şereflisi Hazreti Muhammed’dir.
İslam arapların kitapları falan diyorsun, önceki Tavrat, Zebur ve incil kitapların hepsinin değiştirildiğinin farkında değilsin.
Kendin araştırmadan bilgi edinmeden kaynak yolluyorsun, yolladığın kaynakta kesin bir bilgi değil.
Hristiyanların kitabı İncil, şu an dünyada son kalmış bütün ilahi kitapları toplayıp okyunusa atarsan geriye ancak Kur'an-ı Kerim'i getirebilirsin çünkü ne incilin, nede tevrat, zebur'un kitaplarına baktığımızda kitaplar değiştirilmiş her bir sayfada farklı ayet, farklı anlam var. Kur'an'da öyle yok ve şu an talebelerde, medreselerde milyonlarca hafız yetiştiriliyor.
Güzel masal kendin uydur uydur yaz.
Irak evlilik yaşı diye arat boş yapmayın muslolar
Ayşe 6 yaşında evlenip 9 yaşında gerdeğe girmiştir. Regl zırvalarını üfürenler Hatice'ye 10 yaş eklemeyi unutuyor. O mucize kadın 50sinden sonra 6 tane daha doğurmuş herhalde ey büyük insan bee beraket fışkırmış bereket. Suudi Arabistan veya şeriatın hüküm sürdüğü topraklarda bu 17-19 üfürmelerini anlatsalar idam edilirlerdi. Ayrıca Ayşe 9 yaşındayken Muhammed 54 civarındaydı, 18inde dul kalan Ayşe uzun bir hayat sürmüş ve ayet hükmü ile tekrar evlenmesi mümkün olmamıştır. Irak ve bazı islam / şeriat ülkeleri neden kızlarda evlilik yaşını 9a indirdi onu bile merak etmez bu bazı öküzler. Cehalet böyle bir şey işte.
Şu soru yüzünden özelden aldığım tehdit mesajlarını bir görsen... Ülke batarken bu kadar tepki vermediler.😂
Mesajları kapattım
"Irak evlilik yaşı" diye aratsınlar o zaman. Boş yapan çok boş ver.
22 yaşındaymis 😂😂 yorumlara damliyotlar zavallılar ya bunlar.
18inde dul kalmış çocuğu büyüttükçe büyütmüşler. 😅
Arap kültüründen regl döngüsü başlayan kadınlar ilk yaşına gşrdi kabul edilir. O yüzden çoğu kitaplara göre Hz Aişe 18-19 yaş aralığında olduğunu söyler
Sahih-i Buhari: "Nikâh Kitabı" (Kitâbü’n-Nikâh), 38, 39, 57, 59, 61. bölümler ve "Ensar'ın Menkıbeleri" bölümü (hadis no: 3894, 3896, 5133, 5134, 5158).
Sahih-i Müslim: "Nikâh Kitabı" (hadis no: 1422). Müslim'de bu konuda üç ayrı kanaldan gelen rivayet bulunmaktadır.
Sünen-i Ebû Dâvûd: "Edeb Kitabı" (hadis no: 4933-4937) ve "Nikâh Kitabı".
Sünen-i Nesâî: "Nikâh Kitabı" (hadis no: 3378-3382).
Sünen-i İbn Mâce: "Nikâh Kitabı" (hadis no: 1876-1877)
Yani
Bu iddiaları sadece siz Müslüman Türkler ileri sürüyorsunuz Arap kardeşlerinin Fars kardeşleriniz Pakistanlı malezyalı hiçbir müslüman böyle Ali Cengiz oyunu yapmıyor sadece siz takla atıyorsunuz 18 diyerek.
Ben evlendiğim zaman bebeğimle oynuyordum diyor yani 18 yaşında çocuk bebek mi oynuyordu 😂😅
Bence sende bunu kendine inandırmışsın, Hristiyanlık adına yazılan tüm kitaplar saçma azizleriniz tarafından yazılmıştır. Zannetme ki sadece sen açıkları biliyorsun
Oğlum Muhammed bir peygamber değildir kuran ilahi kitap değildir. İslam Arap dinidir Hristiyanlık evrenseldir. Bitti bu kadar
yorumumu kaldırmasına hitaben belirtiyorum.
Önceki yorumumu kaldırıp ağlamayacak isen adam akıllı konuş, yorumumu gizleyerek bir gerçeğe varamazsın.
22 yaşındaydı aişe annemiz ve bir tanesinden bile çocuğu olmadı Efendimizinn niyeti öyle olsa çocuk yapmaz mıydı? Soyunu devam ettirmek için yani
7 çocuğunun 6’sı Hatice annemizden, Hatice annemiz vefat edene kadar da kimseyle evlenmemiş Kainatın en şereflisi Hazreti Muhammed’dir.
İslam arapların kitapları falan diyorsun, önceki Tavrat, Zebur ve incil kitapların hepsinin değiştirildiğinin farkında değilsin.
Kendin araştırmadan bilgi edinmeden kaynak yolluyorsun, yolladığın kaynakta kesin bir bilgi değil.
@hristiyann1turk
Bu konu hem tarihsel hem de dinî açıdan tartışmalı canım 👩👧👦 Çoğu hadis kaynağı nişanı küçük yaş, birlikte yaşamayı ise ergenlik sonrası diye anlatıyor. O dönem şartlarıyla bugünü kıyaslamak sağlıklı değil. Bugün İslam âlimlerinin çoğu “erken yaşta zorla evlilik olmaz, rıza ve olgunluk şart” diyor. Yani din, çocuk evliliğini savunmuyor, tam tersi korumayı esas alıyor 💕 Unutma, tarih bilgi içindir; bugünkü hayatımızın pusulası ise akıl ve merhamettir 😉
Cevap
2Cevap
İşte buna inanıp bizim cahiller erken yaşta evlendiriyor
Kendilerine göre dinlerini yaşamaya çalışıyorlar ama Türklük ve İslam yan yana gelemez.
Müslüman Türklerin büyük çoğunluğu dinlerini hiç bilmiyor bu yüzden körü körüne inanıyor
Elhamdülillah Müslümanım diyene göre kul hakkı haram değil. Fıkra bu kadar.
Kocaman Peygamber onun yaptığı eleştirilmez.
Önceki yorumumu kaldırıp ağlamayacak isen adam akıllı konuş, yorumumu gizleyerek bir gerçeğe varamazsın.
22 yaşındaydı aişe annemiz ve bir tanesinden bile çocuğu olmadı Efendimizinn niyeti öyle olsa çocuk yapmaz mıydı? Soyunu devam ettirmek için yani
7 çocuğunun 6’sı Hatice annemizden, Hatice annemiz vefat edene kadar da kimseyle evlenmemiş Kainatın en şereflisi Hazreti Muhammed’dir.
İslam arapların kitapları falan diyorsun, önceki Tavrat, Zebur ve incil kitapların hepsinin değiştirildiğinin farkında değilsin.
Kendin araştırmadan bilgi edinmeden kaynak yolluyorsun, yolladığın kaynakta kesin bir bilgi değil.
Hristiyanların kitabı İncil, şu an dünyada son kalmış bütün ilahi kitapları toplayıp okyunusa atarsan geriye ancak Kur'an-ı Kerim'i getirebilirsin çünkü ne incilin, nede tevrat, zebur'un kitaplarına baktığımızda kitaplar değiştirilmiş her bir sayfada farklı ayet, farklı anlam var. Kur'an'da öyle yok ve şu an talebelerde, medreselerde milyonlarca hafız yetiştiriliyor.
Hair değildi 17 idi
@Kauren siz yiyorsunuz be ama ne güzel. Bayramda da güzel bombaları dayağı yediniz İran'da
Ya ne 9u...
18 o
Sahih-i Buhari: "Nikâh Kitabı" (Kitâbü’n-Nikâh), 38, 39, 57, 59, 61. bölümler ve "Ensar'ın Menkıbeleri" bölümü (hadis no: 3894, 3896, 5133, 5134, 5158).
Sahih-i Müslim: "Nikâh Kitabı" (hadis no: 1422). Müslim'de bu konuda üç ayrı kanaldan gelen rivayet bulunmaktadır.
Sünen-i Ebû Dâvûd: "Edeb Kitabı" (hadis no: 4933-4937) ve "Nikâh Kitabı".
Sünen-i Nesâî: "Nikâh Kitabı" (hadis no: 3378-3382).
Sünen-i İbn Mâce: "Nikâh Kitabı" (hadis no: 1876-1877)
Önceki yorumumu kaldırıp ağlamayacak isen adam akıllı konuş, yorumumu gizleyerek bir gerçeğe varamazsın. 22 yaşındaydı aişe annemiz ve bir tanesinden bile çocuğu olmadı Efendimizinn niyeti öyle olsa çocuk yapmaz mıydı? Soyunu devam ettirmek için yani7 çocuğunun 6’sı Hatice annemizden, Hatice annemiz vefat edene kadar da kimseyle evlenmemiş Kainatın en şereflisi Hazreti Muhammed’dir. İslam arapların kitapları falan diyorsun, önceki Tavrat, Zebur ve incil kitapların hepsinin değiştirildiğinin farkında değilsin. Kendin araştırmadan bilgi edinmeden kaynak yolluyorsun, yolladığın kaynakta kesin bir bilgi değil. Hristiyanların kitabı İncil, şu an dünyada son kalmış bütün ilahi kitapları toplayıp okyunusa atarsan geriye ancak Kur'an-ı Kerim'i getirebilirsin çünkü ne incilin, nede tevrat, zebur'un kitaplarına baktığımızda kitaplar değiştirilmiş her bir sayfada farklı ayet, farklı anlam var. Kur'an'da öyle yok ve şu an talebelerde, medreselerde milyonlarca hafız yetiştiriliyor. Önceki yorumumu kaldırıp ağlamayacak isen adam akıllı konuş, yorumumu gizleyerek bir gerçeğe varamazsın.
22 yaşındaydı aişe annemiz ve bir tanesinden bile çocuğu olmadı Efendimizinn niyeti öyle olsa çocuk yapmaz mıydı? Soyunu devam ettirmek için yani
7 çocuğunun 6’sı Hatice annemizden, Hatice annemiz vefat edene kadar da kimseyle evlenmemiş Kainatın en şereflisi Hazreti Muhammed’dir.
İslam arapların kitapları falan diyorsun, önceki Tavrat, Zebur ve incil kitapların hepsinin değiştirildiğinin farkında değilsin.
Kendin araştırmadan bilgi edinmeden kaynak yolluyorsun, yolladığın kaynakta kesin bir bilgi değil.
Hristiyanların kitabı İncil, şu an dünyada son kalmış bütün ilahi kitapları toplayıp okyunusa atarsan geriye ancak Kur'an-ı Kerim'i getirebilirsin çünkü ne incilin, nede tevrat, zebur'un kitaplarına baktığımızda kitaplar değiştirilmiş her bir sayfada farklı ayet, farklı anlam var. Kur'an'da öyle yok ve şu an talebelerde, medreselerde milyonlarca hafız yetiştiriliyor.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?