"Vay… be bunu bilmiyordum “ Dünyanın en genç annesi 4 yaşındaydı” 😳 Peki bu gerçekten mümkün mü?

İlk “vay… be”
Yea.. Layn niye tüm sapıklıkların %99 Erkek cinsiyetleri tarafınca yapılıyor?

“Dünyanın en genç annesi 4 yaşındaydı.”
Kimisi “yok artık” diyor, kimisi “biz gördük” diyor, kimisi de korkuyla paylaşıyor.
Sonra… Kadın bana sapık herif dedi, taam dedi diye olmaya bilirsin de bunu söyleyen de %99 potansiyel ihtimaline dayanarak söylediğini de bilmek önemli bir mesele.

Neyse peki bilim ne diyor? Bilim ne “hemen inanır”, ne de “olamaz” diye kestirip atar.
Bilim şunu sorar…

Yok daha neler cidden mi la… Valla mı? Yemin et… demez!
Kayıt var mı? Var ise…
Peki bu bilimsel olarak ve biyolojik olarak mümkün mü? Düşük ihtimalde de olsa istisnada olsa var!

Olması için ne gerekir? İşte Vay… be tam burada başlıyor.
Önce kayıtlı gerçeği koyalım masaya
Tıpta belgeli, kayıtlı, ismiyle-soy ismiyle bilinen
Lina Medina, 5 yaş 7 aylık, Peru – 1939. Bu bilgi nettir, tartışmasızdır.

Peki yapılan tespit için bilim bur da ne diyor? Allah uzun ömür versin sapık herif…
Ve bu vaka tıp literatürüne şu başlıkla geçmiştir!
Olağanüstü erken ergenlik (precocious puberty)

Yani bu durum aslın düşük olasılık ihtimalleri içersin de… Sapık kaç çocuk da denediyse artık başarmış pislik…

Yani sonuç: Patolojik vaka, Normal değil, ihtimal var ama çok nadir,
Ama… olmuş mu? Olmuş….!

Peki bu sapıklıktan ne gibi bir sonuç ve bilgi çıkartabiliriz?
“5 yaş 7 ay olduysa, 4 yaş da olabilir mi?”

Bilim… Eve maalesef çok çok düşük ihtimalde olsa da olağanüstü istisna olarak mümkün.
Bilim bu konuda şunu söylüyor…
Bir çocuğun vücudu, biyolojik olarak ergenlik mekanizmasını ne kadar erken çalıştırırsa, gebelik ihtimali de o kadar erken teorik olarak ortaya çıkar. Vay be…
Bir çocuğun hamile kalabilmesi için ne şartlar gerekiyor?
Yaş tek başına hiçbir şey ifade etmez, biyolojinin baktığı şey şartlardır.

Erken ergenlik başlamalı…
Şayet beyin erken çalışmaya başlar ise…
– LH
– FSH
– Östrojen
Devreye girer ise... 4 yaş değil.. Oha oha dırrr dırrr çüşşş
vücut, yaşına bakmadan “ben ergenim” doğra bilirim sinyali verir. Vay be…
Peki iyi de Yumarta? Yumurtlama olmalı değil mi yea…

“Kadınlar anne karnında iken 1–2 milyon yumurta hücresiyle oluşur, yumurtayla doğar” Vay.. be
Burayı kalın yazıyorum: Yumurtlama yoksa hamilelik yok. Doğum anında bu sayı 300/500 lere düşer ve ihtimal çok çok zayıf bir hale gelir.

Yumurta salınmıyorsa, ister 15 yaş olsun, ister 5… gebelik olmaz.

Rahim gebeliği taşıyabilecek olgunlukta olmalı ve bu en zor kısım. Çoğu erken ergenlik vakasında…

Yumurtlama olabilir ancak rahim hazır değildir. Bu yüzden çocuk yaşta gebelik çok ama çok nadirdir.

Ve acı ama gerçek bir şart; bu tür vakaların tamamına yakını istismar öyküsüyle birlikte değerlendirilir.

Bilim burada susmaz… Gerçeği söyler.

Her ne kadar bu yumurtalar doğundan kısa zaman sonra az sayıda var olsa da…!

Aktif değildir…! Hamilelik için hazır değildir ve hormon bekler. Yani yumurta var diye hamilelik başlamaz.
Potansiyel doğuştan vardır… Ama zamanı hormonlar belirler ( Pis potansiyel sapıklık )

Birde şu sorunun cevabını vermiş olalım.
Kadınlar regl olmaya başladıkları anda mı hamile kalabilir?

Genel cevap: Evet… Ney?
Yea.. Vay.. be.
Çünkü regl demek, yumurtlama sisteminin çalışmaya başlaması demektir.

Bu yüzden teorik olarak, çok erken ergenlikte adet olmadan da gebelik mümkündür.

Ama bu yine çocukluk değil, erken ergenliktir.
“4 yaşında anne” → kanıtlı değil.
Ama → biyolojik olarak imkânsız da değil.
Kayıtlı en genç anne → 5 yaş 7 ay

Olağanüstü, patolojik ama mümkün.

Biyoloji “olmaz” demez.
Biyoloji “şartlara bakar”.

Bilgi korkutmak için değil,
korkuyu doğru yere koymak için vardır.

"Vay… be bunu bilmiyordum “ Dünyanın en genç annesi 4 yaşındaydı” 😳 Peki bu gerçekten mümkün mü?
Cevapla