Çevremde maddi durumu iyi olmayan ailelerin çoğunun çok çocuğu var. Fakirlik varken çok çocuk yapmak mantıklı mı?

Çevremde maddi durumu iyi olmayan ailelerin çoğunun çok çocuğu var. Fakirlik varken çok çocuk yapmak mantıklı mı?

Linç yiyecem belki ama fakirler hangi kafayla çocuk yapıyor anlamış değilim. Sen 2 kuruş parayla kendine zor bakıyorsun bide çocuk yapıyorsun. Dogustan zaten hayatı s.. mis oluyor, yrrk gibi yaşıyor. Cocugu mutlu edemiyecek ve güzel Bir yaşam sunanayacak olanlar çocuk yapmamalı.
Büyük ihtimal
Değil hem. de hiç değil nasıl bir ozguvense yapıyorlar bir sürü cocuk sonra ver elini sosyal yardım teyzenin bir elinde bir diğer elinde bir sürdüğü arabada bir karninda yeni gelen bir tane var hala diyorki yardım edin gecinemiyoruz yazık değil mi o çocuklara belki çoğu doğru düzgün eğitim alamayacak yapamam istedikleri şeyleri istedikleri zaman yapamayacak çocukluklarını yasayamayacak sürekli içlerinde bir ukde kalacak seçme şansı verilseydi çok çocuklu geliri düşük ailenin bir çocuğu olmak kimse istemezdi heralde
Çok çocuk demek fazla sorumluluk demek. Vakit ve naktini yönetemeyenler için yapılmaması gereken bişey. Fakirin zaten bi şeyi var onada karışmayın diyip bu yokluğa rağmen devam eden ve rızkı veren Allahtır diyerek yapacağına devam edip çoğalmak mı… Tavşanlar bile bazen daha cüretkar.
Çoğu insan bilinçsiz çocuk sahibi oluyor
Çocuğa iyi bir gelecek ve sevgi verilemeyecek ise hiç çocuk sahibi olunmamalı
Eğitim ve toplumun bilinçsiz oluşundan kaynaklı bir durum
Fakirlik varken çok çocuk yapmak bence hiç mantıklı değil canım, duygusal kısmı bir kenara, işin sorumluluk boyutu çok ağır 👶🏻👶🏻👶🏻 Maddi durum zaten zorken her çocukla beraber eğitim, sağlık, barınma, psikolojik ihtiyaçlar katlanarak artıyor. “Nasıl olsa rızkıyla gelir” demek güzel ama plan yapmadan çocuk yapmak, çocuğa haksızlık. Anneler birleşelim: Sevgi bedava ama süt, bez, okul bedava değil 😂👩👧👦
Cevap
40Cevap
Hayır mantıklı değil. zaten yapanlarda akıl karı değil.
Haklısın
Soruna cevap hayır mantıksız. Konu ekonomiğe dayandırılsa da bence artık zengin olsan da sıkıntı çünkü ahlak ve vicdan kavramı kalmadı bu cocuk zengin olsan da insan olarak devam edemeyecek. Soyum ve neslim devam etse ne etmese ne Dünya'da olup bitenler karşısında benim neslim devam etmesin zaten. Ne önemi var kimin umrunda?
1 bir çocuk bile fazla bu dünyaya yarın savaş olsa en çok madur olucak onlardır ben şimdiden bile korkuyorum ilerisi için ekonomik kriz yoksulluk yetmez gibide savaş milletse oh mis valla doğuran doğurana cidden
maalesef bunu mantık olarak düşünmüyorlar çocuk yapmak degil gerçekten iyi anne baba olmak genelde çevremde de görüyorum bende cocuk o büyür büyür derler sonra cok büyük sorunlar oluyo büyüdükçe de bununla ilgili cok sey varda uzar gider
Çok çocuk yapmak hiçbir zaman, hiçbir koşulda mantıklı değil.
Zenginin dili fakirin şeyi miydi durmayan hdhsh
Bilmiyorum ama Yapilmamasi lazim durumunu toplayip yapsin
Zengin tüp bebek merkezinden çıkmazken fakir kedi gibi her 9 ayda bi cocuk yapıyor
Bence fakir ailelere bu cinsellik ve cocuk konusunda acill saglık yardımları ya da kadınlara korunma kitleri destekleri verilmeli Erkeklerde kısırlaştırılmalı
Üremek lazim riçsin üremek lazim.
Ama bunlar üremiyor aw
Don giyecek parasi yok,
Alamadiği przrvtf yerine kullandiği yirtik çorapla ürer fabrikasyon gibi nedir acaba
Eskiden zamanlarda, bakmak daha zordu.
Ama şimdi okadar zor değil, her türlü imkanlar var. İnsanlar iyi kötü geçinebiliyor.
Yinede okadar fazla çocuk yapmak (5-6) bana çok mantıklı gelmiyor.
Tabiki mantıklı değil. Çocukları sefalet içinde büyütmek bir yana bir gelecek bile sunamıyorsun. Bencil ebeveynden başka bir şey değil.
Bunu bile düşünecek akılları olmadığı için fakirler zaten
Dünyaya getirdiğin çocuğa iyi bir hayat sunamayacaksan anne baba olmanın bir anlamı yok
Ben zaten deliriyorum fakir olupta bu kadar cocuk yapana inanır mısın sırf bu yüzden arkadaşımla Arkadaşlığımı bile bitirdim 🙄lan doğru düzgün kiranı bile ödeyemiyorsun daha doğum yapalı 3-4 ay olmuş 2. Cocuğa hamile kalmıştı delirdim bu kadar bilinçsiz ebeveyn olmalarına yanlışlıkla oldu diyor 🤣insan yanlışlıkla nasıl cocuk yapar
onların elinde olan bir şey olduğunu sanmıyorum ya benimde çevremde var elleşmemelerine rağmen hamile kalmıştı 2 kez
hdjhwsj yok hiç bişey olmadan direkt yani
Bize sorarsan mantıklı degil ama durumunu düşünmeden çocuk yapanlara mantıklı geliyor, gelirken bereketiyle gitirir diye yapmaktan vazgeçemiyorlar.
Mantıklı. Birisini sanayiye, diğerini temizliğe, öbürünü de dilenciliğe yollasa paraya para demezler.
Çocuğa yetersiz hissettirmicekse ihtiyaçlarını karşılayabilecekse makul aksi takdirde doğru değil.
Mantıklı değil tabii ki, ben hiç anlamıyorum durumu olmayıp çok çocuk yapanları
Korunmak da pahalı arkadaşlar ella olmuş 790 tl 💁🏻♀️
Öngörüsü olan bir taneyle yetiniyor çok yapanlar da çocuktan bı haber sevgisiz yetiştiriyor kedi gibi. İnsan dünyaya getiriyorsun maddi manevi bir yaşam ortam sunmak urkutücü şahsen ikinciyi bu yüzden hiç dusunmedim
Fakirlerinde seks yapmaya ihtiyacıvar zaten korunmayı bilmiyorlar knk 😃
😃😃
😃
😃😃
Fakirler üremesin pls ( sanki ben cok zenginim ) djjdjdj
Zenginlik kim ki
Çok çocuğu zaten fakirler yapıyor işleri güçleri yok paso pompa
Maddi sıkıntı çekenlerin çocuk yapmaması gerk, para YK çocuk neye yaparki bı insan sıkıntı yaşatmak icn mi yarın cocugn ciddi hastalig çıksa sagda solda dilenck yardım die
İyi bir hayat vermeyecekse aile HC olmasn çok daha iyi
Çocuk fakirlik getirmez Hem neslinin çoğalması neden fakirlik olsun ki fakirliği ancak bereketsizlik getirir çalışmamak boş işlerle uğraşmamk getirir yoksa Çocuk ailenin fakir olacağını bilmez zengin olacağınıda bilmez ama aile fakirlik ya da zengin olacağını çalışmasından bilir hem fakir insan yoktur ki zaten şükür etmeyen insan vardır 🤷♀️🤷♀️😂😂
Çok çocukluk yapmayi bırak evlenmek bile mantıklı değil bu zamanda ama parası olanda olmayanda yapıyor bunu maalesef.. neden mi çünkü bu bir geçici süreç olduğuna inandıkları için hem parayı boş ver önemli olan sağlık olduğuna inandıkları için.
Bnece mantiksiz, ekonomik olarak cocugun ihtiyaclarini karsilayabilmen gerekir, maddi olarak iyi olmadigin halde cocuk yapip da cocugun seninle birlikte zorlanmasina izin vermemelisin, ekonomik olarak iyiysen ve istiyorsan, kocan da istiyorsa yapmak mantikli ama iyi degilse degil.
Mantıklı değil tabii ki. Maddi manevi sorumluluğunu alamayacağı bir çocuğu kimse dünyaya getirmemeli. Olan doğana oluyor sonra.
Zengin parasıyla fakir karısı ile oynarmis
Fakirlikle veya zenginlikle de ilgisi yok da, bakamayacak olan çocuk yapmasın ya vatana millete hayırlı yetiştirmeyecek olan çocuk doğurmasın
Yapmayın yaptırmayın, kendileri zaten b. k içinde yüzüyor, çocuklarında hayatlarını b. k etmesinler.
Verende yaradan, alanda o ama yani ekmek alacak parası yokken sürekli evlat yapmakta en başta o sabinin hakkına girmektir.
Değil. Biz fakir değildik ama durumumuzda çok iyi değildi. Ona rağmen hep başkalarına özenerek geçti çocukluğum. Keşke hiç dünyaya gelmeseydim. İmkanı olmayan çocuk yapmasın
Çok yanlış. Zaten fakirler çok çocuk yapar en az 5 çocuk.
Hayır fakirlik varken çok çocuk yapmak mantıklı değildir
Hayır değil, o çocuğun geleceğini düşünmek zorunludur.
Çocuk istismarı bu. Çocuklar çalışsın eve baksın diye çok çocuk yapıyorlar.
Çocuk rızkı ile gelir der eskiler ama bilemedim.
Mantıklı değil, fakirliği fakirlik pro max seviyelerine çıkarmış olurlar.
Fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin; biz, sizin de onların da rızkını veririz. Kötülüklerin açığına da gizlisine de yaklaşmayın. Haklı bir sebep olmadıkça Allah’ın yasakladığı cana kıymayın. İşte bunları Allah size emretti; umulur ki düşünüp anlarsınız. Enam süresi
Fakir olup çocuğu olani çok gördüm ama fakir olmak demek başarısız olmak demek te değildir bir kumar gibi bakma hayata güçlü ol para Kazan ailene bak birlik beraberlik olsun sırt sırta olun basarisiz olma ihtimaliniz 0 dır.(Kanıtlandı)
Zaten enteresan sekilde cogunlukla yoksul insanlar daha fazla çoğalıyor. Herkes maddi imkanina göre, duygusal gelismisligine, sevme kapasitesine göre cocuk yapmalı. Çocukların hayatını da ziyan etmeye gerek yok.
Zaten cahil olmasaydı zengin olursa çocuk doğurmak cahillerin işi
Zaten çoğunlukla fakir insanlar çok çocuklu oluyor çünkü hepsi doğan çocuk rızkı ile gelir kafasındalar. Çok yanlış...
Bakabileceği kadar çocuk sahibi olmalı insanlar.
Maddi imkanlarına göre insanlar dünyaya çocuk getirmeliler..
Tabiki değşl, aklı olan üremez
Maddiyatın çocuk ile doğru orantılı olduğunu düşünüyorum
Tabi tercih meselesi
Dar gelirli ailelerin çok çocuk mantığı geri kafalılık geliyor bana
Sadece çocuğun maddi ihtiyaçlarını karşılayamasalar yine iyi Parasızlık ebeveynlerin ruh halini bozuyor çocuğun manevi ihtiyaçları da karşılanmamış oluyor
Bunun fakirlik ya da zenginlikle alakalı bir durum olduğunu düşünmüyorum benim inancıma göre her doğan çocuk kendi nasibi ve rızkıyla doğar ama inancı eksik Kalplere bunları anlatamazsın
Bana mantıklı gelmiyor. Ama çokta umrumda değiller. Ben yapmayacağım benim yerime de yapsınlar
Tabiki değil ama çok ilginç fakirler daha çok çocuk yaparken zenginler en fazla iki veya üç tane yapıyor.
Kondom yardımı yapmak gerek o ailelere :D
Bu devre bu pisliğe çocuk yapmak sıkıntılı
hayır tabii ki dunyanin en sacma olayi
Fakirler çocuk yapmadan önce ben buna bakabilirim miyim nasıl bir hayat sunarım diye düşünsün
Cehaletten başka bi cacık değil ahdh
Kesinlikle :D
Asla değil 1 çocuk yeterlidir
Mantıksız hangi parayla bakacaklar 😄
Çocuk yapmak bedava o yüzden
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?