Tip 2 diyabet ve diyabetik retinopati varken hamile kalmak gözü kör eder mi?

30 yaşındayım, tip 2 diyabet hastasıyım. Hastalığımı geç öğrendiğim için diyabetik retinopatide var yani diyabet gözüme zarar vermiş. şu an kendime dikkat ediyorum ama ilk defa doktora gittiğimde gözümün arkasında kanama vardı. Sevgilim var ve Benimle evlenmek istiyor. Ailemde evlenmemizi çocuk sahibi olmamı istiyor. Evlen çocuğun olsun diyorlar. Yaşın geçiyor ne zaman çocuk sahibi olacaksın diyorlar. Bende istiyorum ama evlenirsek ilerde kocamında çocuk isteyeceğini düşünüyorum. Sizce hamile olursam hamilelik gözlerime zarar verirmi? Diyabetik retinopati hamilelik zamanı çok hızlı ilerleye bilirmiş diyorlar kör olmak istemiyorum. Kör olacaksam çocuk doğurmak istemiyorum.
Bu konuda bilgisi olan doktor varsa yardım ede bilir mi? Hamile kalırsam kör olurmuyum?

Güncellemeler
5 ay
Sizce durumum böyleyken evlenmeli miyim? Yoksa çocukla konuşup eğer hamilelik gözlerime zarar verirse çocuk doğurmuyacağımı söylemeliyim?
Tip 2 diyabet ve diyabetik retinopati varken hamile kalmak gözü kör eder mi?
Cevapla