Gördüğünden ne Anladın? Ne düşündün? Neyin doğru ve yanlış olduğunu tespit edip ve neye karar verdin?

Bir adam, doğuştan kolları ve bacakları olmayan bir kadını kucağına almış, hastaneye doğum için getirmiş.
Bu manzarayı gören toplumun ilk tepkisi...

“Vay be… Dünyada halen böyle iyi insanlar kalmış mı?”
“Bravo bu adama… bu adama madalya takmak lazım çok taktir ettim”

Kendisiyle ilgilenmeyi, saçını taramayı, yüzüne makyaj yapmayı bırak; ne yemek yiyebilen, ne su içebilen, ne yıkanabilen, ne de tuvalete kendi gidebilen bir insanı eş olarak seçmiş... Bir adam

Doğuştan engelli bu kadın, bırak yemek yapmayı, evi temizlemeyi, çamaşırları yıkayıp ütülemeyi bile yapamaz... Kocası için birde hamile kalıp çocuk doğruyor! ne kadar entersan

Toplum gördüğüne bakarak alkışlamayı sever...
Ama perde arkasında gerçek, çoğu zaman göründüğü gibi olmayabilir.

Bu adamın çok sevdiği eşi kısırmış...

Engelli kadının annesi ise, kızının kendi ölümünden sonra ortada kalacağını düşünerek çare arıyordu. Bir gün engelli kadın, bir ilanda gördüğü “taşıyıcı annelik” teklifini annesine gösterip şöyle demiş...

“Anne, bir sor bakalım… Bu insanlar bana bu hâlimle bakmaya razı olurlarsa hem sen, ‘Ben ölünce kızım ne olacak?’ korkusundan kurtulursun… Hem ben ömrümün geri kalanında bana sahip çıkacak insanları bulmuş olurum. Hem de mahrum kaldığım kadınlık ve annelik duygusunu en azından bir kere yaşamış olurum.”

Teklif kabul edildi.

Ne var ki toplum bu gerçeği öğrenince, ilk alkışlar yerini lanetlemelere bıraktı.
“Allah sizi kahretsin!”
“Böyle şey olur mu!”
“Yaratıcıya karşı büyük günah işliyorsunuz!”

Ve bu kez, doğuştan uzuvları olmayan kadın konuştu. Sessizliğini bozdu ve kendilerine beddua eden topluma şöyle dedi:

“Bir gün bile gelip benim ağzıma su vermediniz… Bir lokma ekmek uzatmadınız… Kaşınan burnumu kaşımadınız, kapıma bir kap su bile koymadınız. Hepiniz sadece inandığınız yaratıcıya, Benin için " Yaratıcı Yardımcısı olsun..." çok zor diye dua etmekle yetindiniz...
Ama şimdi benim hergünüm nasıl geçiyor bir bebkten bile aciz iken kalkmış inacınızda olanları yapmadan yapılanı yargılıyorsunuz öyle mi?

Asıl Allah sizlerin belasını versin.

Gördüğünden ne Anladın? Ne düşündün? Neyin doğru ve yanlış olduğunu tespit edip ve neye karar verdin?
Cevapla