Annelerin %47'si ikinci doğumdan sonra toparlanamıyor. Sizce bunun sebebi nedir?

Son yapılan bir araştırma, anneliğe adım atan kadınların doğum sonrası yaşadığı fiziksel ve duygusal sürecin, beklentilerle çoğu zaman örtüşmediğini ortaya koydu. 2.000 anne ile gerçekleştirilen anket çalışmasında, kadınların büyük çoğunluğunun doğumdan sonra yıllar boyunca toparlanma sürecinde kaldığı, hatta her yeni doğumla bu sürecin daha da zorlaştığı belirlendi.


Uzmanlar, iyileşme süresinin kişiden kişiye değiştiğini vurgularken, hem bedensel hem de zihinsel toparlanmanın ihmal edilmemesi gerektiğine dikkat çekiyor. Özellikle uykusuzluk, yetersiz destek ve bilgi eksikliği, annelerin doğum sonrası süreci beklenenden daha zorlu deneyimlemesine neden oluyor. Araştırma sonuçları, toplumda hâlâ yeterince konuşulmayan doğum sonrası dönemin, daha fazla farkındalık ve anlayış gerektirdiğini gözler önüne seriyor.


Araştırma bulgularından bazıları şunlar:

3 anneden 2’si, doğumdan birkaç yıl sonra bile hâlâ iyileşme sürecinde olduğunu belirtti.

Daha önce doğum yapmış kadınların %47’si, son doğumlarının ilkine göre toparlanmasının daha uzun sürdüğünü söyledi.

Kadınların %88’i, ne kadar hazırlıklı olmaya çalışırsanız çalışın, doğumdan sonra sizi nelerin beklediğini tam olarak bilmenin imkânsız olduğunu belirtti. Bunu söyleyenlerin %87’si birden fazla doğum yapmış kişilerdi.

Annelik yapanların yarısı, vücutlarının doğumdan önceki haline bir daha hiç dönemeyeceğini öğrenmekte olduklarını ifade etti.

Alıntı

Annelerin %47si ikinci doğumdan sonra toparlanamıyor. Sizce bunun sebebi nedir?
Annelerin %47'si ikinci doğumdan sonra toparlanamıyor. Sizce bunun sebebi nedir?
Cevapla