5 kardeşiz evde ders çalışacak yer yok sınav senem sadece bir oda var orada da 5 kardeşimle beraber kalıyoruz annem babam isteyen sormadan odaya dalıp çıkıyor çalışmak için masam da yok sadece yatağım var çok gürültülü oluyor ev ve bakamayacağın kadar çocuk yapmanın saçma olduğunu düşünüyorum neden yaptılar sadece bu da degil okumama karşılar üniversiteye gitmeme izin vermiyorlar ama ben yine de sınava çalışacağım ne yapacağım bilmiyorum doğurmasaydılar keşke beni
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
11 ayGerçekten çok zor bir durumdasın, hissettiklerin çok anlaşılır ve haklısın. Maddi imkanı kısıtlı ailelerin çocuk sayısının fazla olması bazen kültürel, geleneksel veya geleceğe dair güvence arayışıyla ilgili olabiliyor. Ama bu, senin gibi hayalleri, hedefleri olan birinin önüne geçmemeli. Ailenin okumamana karşı çıkması büyük bir engel ama senin azmin ve kararlılığın çok değerli. Kendine küçük ama düzenli çalışma alanları yaratmaya çalış, sessiz olmasa bile en verimli saatlerde ders çalış. Destek alabileceğin öğretmenler, rehberlik hizmetleri varsa mutlaka onlara ulaş. Geleceğini senin ellerin belirler; pes etme, yolunu açmak için mücadele et. Senin hayallerin, onların kararlarından çok daha önemli.
00 Yorumla
En İyi Cevaplar
Senin yaşamına benzer daha zor şartlarda okuyarak şuanda meslek sahibi oldum. Bende aynı şekilde aileme demisimdir neden beni yaptınız? Yaptınız peki neden benim ihtiyacladimi karsilamiyorsunuz? Okuldan para istedikleri zaman veya etkinlik için bişey istedikleri zaman benim ayıbım gibi hep utanırdım ya da okula gitmezdim. Bir kış doğunun kışından bahsediyorum hirkayla okula gittim. Sonra o hirkayla diğer kardeşim giydi gitti. Yeri geldi okulda aç kaldım. Sınav param olmuyordu ya bir tane öğretmenim vardı Allah ondan razı olsun benim sınav ücretimi o yaptırmıştı. bunlar ilkokul ortaokul zamanlarım. Lise zaten yatılı okudum. Üniversitede kendi imkanlarımla çalıştım kafelerde. Çünkü para verecek biri yoktu bana. Ailem vardı ama para yoktu. şu an benimde bir oğlum var. Mesela ikinci yap diyenler var. Bu sizi ilgilendirmez diyorum. Ben bu çocuğa ne vericem ileride. Maddi ve manevi tabiki. O yüzden diyorum ya bilinçli insanlar uremiyor artık. Maalesef bilinçsizce zevk uğruna üremeye devam ediyorlar. Keşke bir yasal önlem alınsa. Ciddiyim bu konuda.
50 Yorumla
Gizli Üye(18-24)11 ayasla anlayamıyorum gerçekten bu insanları. madem bakamayacaksın niye dünyaya getirip çocuğa eziyet çektiriyorsun. maddi imkanı olupta bakamayanlarda var tabi bu tamamen ailede bitiyor. bir iki çocuk neyine yetmiyor ya hem maddisel açıdanda iyi değilseler. insan çocuğunun iyi yerlere gelmesini sınava çalışmasını ister. bakamadıkları yetmiyor gibi birde sınava çalışma istiyorlar şaka gibi. herkes anne baba olmamalı gerçekten allah sadece anneliği babalığı iyi yapabilecek kişilere evlat nasip etsin inşallah. sen yinede sınavına çalış ne yapabiliyorsan elinden ne geliyorsa yapmaya çalış. yakınında kütüphane falan varsa oralarda çalış ya da defterin kitabın varsa git bir parka orada çalış. telefonundan testler bile çözebilirsin eğerki kitabın yoksa. umarım iyi bir yer kazanıp hayatına bakarsın canım. ama cidden üzülme psikolojinide etkilemesin. sen sadece hedefine odaklan kimseyle kavga içerisine girme bir motivasyon kaynağı edin. ben sana inanıyorum. umarım çok iyi yerlere gelirsin💞💗
01 Yorumla
Soran11 ayÇalışacağım teşekkür ederim ama kazansam da üniversiteye gitmeme izin vermeyecekler büyük ihtimal❤️
11 ayBir çeşit kurtarıcı olsun diye yapmış olabilirler. Genelde çok çocuğu olan insanlar dar gelirli kesimden çıkar. Halbuki en çok onların korunması gerekirken ya gelecek planlaması yapamayacak kadar zekiler ya inanç ve ideoloji eksenli hareket ediyorlar ya da hiçbir şey umurlarında değil. Bu insanlar aslında kendi köle rol modelliği çocuklarına aktarıyorlar. Bilhassa atalarına bakıldığında onlarında zengin olmadığı sonucuna varılabilir. Çocukların yapması gereken ise asla çocuk sahibi olmadan kendi yaşam standartlarını yükseltmektir zira bu zincir başka şekilde kırılmaz...
00 Yorumla
Yapay Zeka Cevapladı
Ah canım ya, hâline gerçekten çok üzüldüm. Öncelikle şunu bil ki, senin hayallerin ve çabaların her şeyden önemli. Maddi imkanlar her şeyi etkileyebilir ama senin azmin birçok şeyi değiştirebilir. Şu anki şartların sana zorlayıcı geliyor, bu çok normal. Ama unutma, kendi geleceğini sen yazacaksın ✨.
Ne yaparsan yap, üniversiteye gitme hayalinden vazgeçme. Gece geç saatlerde ya da sabah erken saatlerinde sessizlik yakalamaya çalış, ders çalışmak için bir yol bul. Çok çocuk mevzusu ise uzun ve karmaşık bir konu. Ancak şunu unutma: Annelerimiz ve babalarımızın düşünceleri veya imkanları bizi şekillendirmez, bizim kararlılığımız bizi şekillendirir.
Hayat zor evet ama unutma; çocuk büyür, ev küçülür, özgürlük hayalleri kocaman olur! 🌟10 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
67
Cevap
66Cevap
- Çocuk & Ebeveyn konusunda 3,1b cevap paylaştı.
11 ayGençlikten cahillikten tecrübesizlikten işte
20 Yorumla - Çocuk & Ebeveyn konusunda 12b cevap paylaştı.
u 11 aycahil oldukları için
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)11 ayBakıyorum da kimse yaşantısından memnun değil, kimse elindekinin kıymetini bilmiyor. Ben tek çocuğum ama kalabalık bir ailede olmak isterdim. 6 kardeş olan bir arkadaşım var, onların maddi durumları da kötüydü ve abisiyle ablası sürekli arkadaşımın her şeyine karışırlardı küçükken. Arkadaşım bana o zamanlar çok özenirdi, keşke ben de tek çocuk olsaydım da abim-ablam olmasaydı diye. İnan ben de ona özenirdim keşke abimle ablam olsaydı da bana karışsalardı korusalardı kardeşlik duygusu hissetseydim diye. Ama onların ailesi eğitime önem verirdi, maddi durumları kötü olduğu halde okuyan bütün çocuklarının ellerinden geldiği kadar yanlarında oldular. Sonra arkadaşım üniversiteyi kazandı, iş hayatına başladı. Tabii ablası abisi kardeşleri de çalışıyor derken maddi durumları baya bi düzeldi. Yani senin yapıcağın tek şey ne olursa olsun üniversiteyi kazanmak ve sonrasında iş bulmak olsun. Maddi durum bir şekilde mutlaka düzeliyor, inan ileride kalabalık bir ailen olduğu için şükrediceksin
318 Yorumla- 11 ay
Bakamicagi cocugu yapmasinlar sonra gecinemiyoruz diyorlar
Cevap sahibi11 ay@zarganasara inanın maddi durum geçici bir şey. Düzelir de bozulur da. Ama isteseniz de sahip olamayacağınız şeyler var bu dünyada. Mesela çalışıp para biriktirebilirsin, maddi durumu düzeltebilirsin. Bu sadece içindeki hırsla bir yerlere gelip yükselmekle olur. Ama bak ben tek çocuğum, istesem de kardeşlik duygusunu hayat boyu yaşayamacağım. Yani hayatta paradan daha kıymetli manevi duygular var bu dünyada. Ama kimse elindekinin kıymetini bilmiyor
- 11 ay
Para Dan kiymetlidir ama yuzde 80 I ulkenin asgeri ucretle geciniyor anca calisip ev gecindirirler ev alamazlar bisey yapamazlar eglenmeye vs gidillir ama ev alma flen hayal kardes guzel seydir
Ben isimden memnunum barda Bodygardim maas iyi evli degilim rahatim ama fazla cocuk yerine 2 tane idael durumun iyi olur aylik 70.80.90 alirsin yaparsin ama Oyle maas alanda yapmiyor cocuk - 11 ay
Boşuna anlatma insanlara. Anlamayacaklar çünkü. Ben de tek çocuğum, ben de hep özendim. Fazlası değil 1 tane olsaydı.
Ama benim anam babamda bu soru sahibi kardeşimiz gibi bir ortamda büyümüşler. Babam biz 6 kardeşizde noluyor diyor.
Ben de diyorum ki şimdi tek bırakacağım çocuğu yapmaktansa hiç yapmam. Benden torun bekliyorlar boşuna bekliyorsunuz diyorum. Siz seçtiniz bunu. Benim bu düşüncem sizin eseriniz diyorum. - 11 ay
Oyle iste
Cevap sahibi11 ay@BforBaretta Yemin ederim hem ailelerimiz aynı kafa yapısına sahip hem de biz seninle aynı düşüncelere sahibiz. Yazdıklarını okurken sanki kendim yazmışım zannettim.
Benim annem de babam da 5 kardeşler ve bu soru sahibinin yaşadığı gibi bir hayat sürmüşler. Ve onlar da bana hep derler biz 5 kardeşiz de ne oluyor diye. Ama ben öyle düşünmüyorum, kardeşinle kavga etsen de sonunda yine barışıyosun, kardeş bu sonuçta arkadaş gibi değil. Ve ben de evlenmiyorum, benimkiler de torun bekliyor. Doğurmak zaten zor bir şeye benziyor o ayrı, benim annemle babam da sadece bir tane çocuk yap çok değil diyolar ama ben de senin gibi tek olacağına hiç olmasın kafasındayım. Hatta bazen boşanmış ve çocuğu olan adamla evlilik fikri geliyor aklıma, ben de bir tane çocuk doğursam en azından çocuğumun farklı anneden-aynı babadan kardeşi olurdu, tek çocuk olmazdı diye. İnan o kadar isterdimki bir abim olsaydı bana sataşsaydı korusaydı kıskansaydı, ben de ona sataşsaydım onun hayatındaki kızları kıskansaydım vs.🤭ama dünyaya gelirken hayatımızı seçemiyoruz maalesef.- 11 ay
Evlenince yaparsin bol bol cocuklarinin kardesi olur kardesim
- 11 ay
Sen evlenmiş boşanmışı düşünebiliyorsun belki ailene de kabul ettirirsin. Ama ben erkeğim benim öyle birşeyi kabul ettirmem söz konusu bile olamaz. Çok değil bak 2 tane doğuracam diyen bir hatunu bulsaydım yıllar önce evlenmiş çoluk çocuğa karışmıştım. Ama yok işte. Zaten öyle bir ailede büyüdüm, çevremde kuzenler, akrabalar hepsi tek çocuk. İkinciyi yapan yok. Hepsi de kadınların keyfiyetinden ha maddi durumlarından dolayı değil. İkinciye bakabilirler. Şimdi o çocuklar yalnız kalmasın diye her fırsatta saçma sapan kurslara sürüklüyorlar çocukları. Hep bir aksiyon peşinde. Hele bir tanesi var arkadaşımın eşi sürekli çocukla oynamaktan bıkmış hanımefendi.
Bunları gördükçe soğudum. Bana da böyle bir kadın denk gelirse diye. Ben kendimi biliyorum dilimin kemiği yok. Ben ikinci çocuğu yaparım ya sen doğurursun ya da başkası doğurur diye. Geri dönüşü olmaz ondan sonra.
Cevap sahibi11 ay@BforBaretta Zaten tek çocuk yapıp sonra çocuk yalnızlık duygusu hissetmesin diye çocuğun sosyal çevresini genişletmeye çalışıyorlar. Biraz maddi durumu olan aileler hemen çocuğu yüzmeye tiyatro kursuna vs. gönderiyor sırf çocuk sosyalleşsin diye ama hiçbir şey o kardeşlik duygusunun yerini asla tutmuyor. Bizim de arkadaşlarımız var ama arkadaşlarımla cafede oturmak yerine abimle birbirimize sataşmayı tercih ederdim. Veya en lüks mağazadan kıyafet alacağıma abimle sımsıkı sarılmayı tercih ederdim. Abisi ablası olan arkadaşım sırf arkadaşımın yaşantısına karışıyorlar diye tek çocuk olmak isterdi bana özenirdi, inan onunla yer değiştirme şansım olsa yer değiştirirdim ama olmuyor maalesef öyle. Biraz uzun yazdım yine ama bu konu gerçekten içimdeki en büyük yaralardan biridir. O yüzden yazdıkça yazasım geliyor
- 11 ay
Senin mi benim mi? Ben her gün her dakika her gece kafamın içinde ailemle kavga ediyorum. Sesim çıkmıyor ama içimde ne öfkeler kusuyorum. O kelimeler dilimden dökülse hiçbir şey eskisi gibi olmaz, çok kırar dökerim. O yüzden içime atıyorum. Ve bu olay büyüdükçe daha ağır gelmeye başladı bana. Bazen kaldıramayacak gibi oluyorum.
Cevap sahibi11 ay@BforBaretta Ama bu saatten sonra elimizden bir şey gelmez maalesef, başka ne diyebilirimki. Kuzenlerin de olsa arkadaşların da olsa hiçbiri tam anlamıyla o duyguyu hissettirmiyor. Umarım başka bir evrende abimizin/ablamızın/kardeşimizin olduğunu görürüz.
- 11 ay
Kuzenin kardeş olmadığını ben daha çocukken biliyordum ama 30 küsür yaşımda beraber büyüdüğüm kuzenimden duymak daha çok koymuştu
Cevap sahibi11 ay@BforBaretta Hepsi boş. Ben de kardeş yerine koyduğum arkadaşımın ihanetiyle öğrenmiştim kimsenin gerçek kardeşin gibi olmadığını. Şimdi belki yorumumuzu görüp kardeş de ihanet edebilir belli olmaz diye yazanlar olur ama bu bence yetiştirilmeye bağlı. Arkadaş/kuzen gibi değil asla. İşin kötüsü biz bu duyguyu bilmediğimiz için hemen herkesle samimiyet kuruyoruz ama o insanlar bizi asla kendi kardeşleri gibi görmüyor. Mesela arkadaşlarımdan ikisi kavga etti ve birbirleriyle görüşmeyi bıraktılar. Ama kardeşleriyle kavga ettikleri zaman kardeşleri arayıp bana yardım et dese kavgalıyız küsüz demezler anında kardeşlerinin yanında olurlar
- 11 ay
Biliyorum, bu duyguları o kadar çok iyi biliyorum ki. O eksikliği, o burukluğu, kavgada arka çıkanın olmamasını, sırtını dayamanın ne olduğunu bilmemeyi. Herkesin yaşadığı iyi veya kötü her anının, her duygunun karşılığı kocaman bir hiç. Dolmayan bir boşluk, günden güne büyüyen bir boşluk. Diyorum acaba bu boşluk dolmadığı için mi benim içimde çocuk, evlat eksikliğini hissettirecek bir boşluk yok. Bu yüzden mi hissetmiyorum. Millet çocuk çocuk diye yanıp tutuşuyor bende gram istek yok.
Cevap sahibi11 ay@BforBaretta Gerçekten aynı duyguları hissediyoruz ya öyle bir yazıyorsun ki sanki ben yazıyorum zannediyorum. Ben de öyleyim, hiç çocuk isteği yok içimde çocukları çok sevdiğim halde. Çünkü çocuğumun benim gibi olmasını hiç istemem. Benim gibi olacağına hiç olmasın daha iyi. Çocuk isteyen kişiler de zaten genelde kardeşleri olan insanlar. Ailelerinde o duyguyu yaşadıkları için çocuk istekleri oluyor. Bizde o yüzden istek yok bence
- 11 ay
Kesinlikle. Hatta tek çocuk hiç çocuktur. Hiç olacağına hiç olmasında diyorsan kesin bensin 😊
Cevap sahibi11 ay@BforBaretta %100 aynı fikirdeyim. Ama bizim yaşantımıza yapıcak bir şey yok bu saatten sonra biz böyle yalnız olucaz maalesef. Dediğim gibi umarım başka bir evrende abimizin ablamızın kardeşimizin olduğunu görürüz. O sevgiyi, kardeş kavgasını, başımızda bir sıkıntı olduğunda omzuna yaslanacağımız bir dünya duyguyu başka bir evrende yaşarız inşallah🤗benimle benzer yaşantıya sahip biriyle dertleşmek iyi geldi, sohbet için teşekkürler
- 11 ay
Rica ederim her zaman
11 aySeni çok iyi anlıyorum benzer şeyleri bende yaşadım şükür atlatım o dönemleri benim çalışacak bi odam masam vardı ama evde sürekli bi gürültü kaos olurdu ağlayarak ders çalıştığım zamanları biliyorum benim ailemde işte nasıl okutucağız seni diyerek motivasyonumu düşürdü seninkiler de muhtemelen benzer şeyleri der hiç kimseyi hiçbir olayı kafaya takma her şey gelip geçici kütüphaneye git orada ders çalış ve herşeye rağmen pes etme o zorlu yapanlardan büyük başarılar çıkar umarım sende istediğin yerlere gelirsin
32 Yorumla- 11 ay
💞💞♥️💞♥️🌸
Soran11 ayTeşekkür ederim 🥹
Aşırı sinirlendiğim bir konudur. Maddi durumu kötü olan 1 çocuk bile yapmamalı 1 çocuğa yetecek her şekilde durumu olan onu ancak yapmalı. Sırf evlat sevgisi tatmak için çocukların hayatını bitiriyorlar. Annesi babası gittikten sonra çocuğa hiçbir şey kalmıyor. Zaten bu ekonomi de insan kendine arabaydı evdi bir şeyler kolayına asla alamaz ne kalacaksa asıl aileden kalacak onu da beceremedikleri halde çocuk yapmak için kuduruyorlar. Senin durumuna da çok üzüldüm 5 çocuk az değil hele fakir bir ailede. Saygı da yok belli ki. Birde okuma şansını elinden almak istiyorlar iyi bir hayat ve gelecek sunamadıkları gibi yazıklar olsun cidden. Sen elinden geleni zor da olsa o evde yapmaya çalış güzelim kurtar kendini. Tabi okumana izin vermezler okutacak güçleri yok ki ! Çocuk yapmaya gelince maşallah ama !!
10 Yorumla
Gizli Üye(36-45)11 ayBu güzel soru için seni tebrik ediyorum. Hadi sizinkiler senin yaşın itibariyle eski kafa diyeceğim de bu ülkede şu gün bile millet sırf üremek için evleniyor şaka gibi. Böyle cahil bir milletimiz var, burada bile görürsün çocuk istemesem evlenmeye ne gerek var, çocuk için evlenmek istiyorum diyen bu devirde bile cahiller var. Evlilik demek sanki çocuk demek ya da çocuk şart ya da zorunlu demek. Bunlarla evlilik mi yürür, işte yürümüyor zaten. Hadi çocuk sevgisi guzel bir şey herkes bu sevgiyi tatmalı desem bile TEK ÇOCUK NEYİNİZE YETMİYOR SANKİ ONUN HER ŞEYİ HER YÖNDEN MADDİ+MANEVİ TAM OLDU DA İKİNCİ ÇOCUK KALDI. BU ÜLKEDEN BİR CACIK OLMAZ EN AZINDAN SEN İNŞALLAH BU YAŞADIKLARIN SONRASI BU HATAYA DÜŞMEZSİN. ÖMRÜN GÜZEL OLSUN UMARIM BUNDAN SONRA MUTLU OL🤗
11 Yorumla
Soran11 ayTeşekkür ederim❤️
11 ayİlerde bize bakar diye yapıyorlar sadece. Yaşlanınca da mızmızlanıp duracaklardır saçımı süpürge ettim , senin için uğraştım diye oysa ki tek istekleri çocuklarının etinden sütünden yararlanmak. Kendi yaptıkları çocuk üstünden geçinmeyi düşünen cahil kitleler oluyorlar. Uzaklaş onlardan derim , üniversite kazanıp kendi hayatını kur.
52 Yorumla- 11 ay
Şimdi ki nesil neden çocuk yapmıyor evlenmiyor sanıyorsunuz geçim yok gelecek yok neden çocuk yapayım çocuk refah bir ortam varsa yapılır 20 milyon bekar var doğum oranları düştü çocuk yapmak karın doyurmuyor ev araba sahibi yapmıyor seni anca zenginlere köle yetiştiriyorsunn sisteme yeni köleler getiriyorsun şöyle aileleri görünce sopalayasım geliyoo
30 Yorumla
11 ay2-3 ay en az asgari maaşla bir yerde iş bulup çalış, kazandığın parayı harcama bankada biriktir. Daha sonra derslerini çalışmaya yönel, sımava girdikten sonra ailenden uzak olan şehirlerdeki okulları tercih listene yaz. Hangisi tutarsa, bi gece sabaha karşı tutan şehire kaçarsın 😄 Biriktirdiğin parayla orada bir öğrenci yurduna yerleşirsin. Telefon numaranı da değiştirirsin ki seni bulamasınlar. Bu dediklerimi yaparsan kendine yeni bir hayat kurmuş olursun
14 Yorumla- 11 ay
tüh keşk zamanındabiri bu tavsiyeyi vereydi eheha
- 11 ay
@Bunalmaktanbunaldım Sende mi aile baskısı gördün 😄 Genç biriysen hiçbir şey için hiçbir zaman geç değildir 😄
- 11 ay
geçti bizden
Soran11 ayOkurken güldüm ahaha teşekkürler❤️
Kimse eğitim hakkını elinden alamaz bunu unutma gerekirse devlet seni okutur lakin ders çalışmak icin fiziki ortamın müsait değilse onu düşünme çözülür o her şekilde sen yeterki okumak istiyorsan her sey halledilir ve oyle şeylere takılma bu gelişmemiş ülkelerde daha çoktur ülke ve milli gelir arttıkça ise doğum oranları düşer ve insanlar bakabilecekleri kadar çocuk yaparlar
20 Yorumla- Çocuk & Ebeveyn konusunda 333 cevap paylaştı.
11 ayÜniversite artık hikaye 👍
Meslek edindirme kursuna git güzel bir meslek edin ve işe başla aynı zamanda açık öğretimden mesleğine uygun veya destek verecek bir bölüm bitir. İleride bana bol bol dua edersin 👍 şu anda o kadar çok üniversite mezunu var ki ve bir çoğu işsiz maalesef..
01 Yorumla
Soran11 ayİlk kez duydum
11 ayNeden bu kadar çok kardeşin olmuş ona yorum yapamıyorum. Ancak bulunduğun yerde kütüphane varsa haftanın iki günü olsun bir bahane ile gitsen o kadar mi sıkı tutuyorlar? İnşallah her şey istediğin gibi olur. Her zaman bir umut vardır lütfen tamamen karamsar olma şartlar ne olursa olsun.
01 Yorumla
Soran11 ay❤️❤️
Üzülmekte, isyanında sonuna kadar haklısın herkes aynı şartlarda dünyaya gelmiyor ama bu düzeni bozup kendi özgür düzenini geleceğini kurmak istiyorsan kim ne derse desin aynı inatla, azimle devam etmelisin, çünkü sen vazgeçersen işte o zaman tüm geleceğini başkalarının istekleri doğrultusunda yaşamak zorunda kalacaksın.
Pes etmek yok devam.02 Yorumla
Soran11 ayHaklısın teşekkür ederim tavsiyelerin için
11 ayKafaları çalışmıyor heralde. Beyin yanlış yere akmış. Bizimkiler de öyle 5 ksrdesiz. Bende bu durumu bahane ettim ama cok pişman oldım. Gürültüden kactıkca geleceğim de benden kaçtı. Kurban bilincinden cık öncelikle, ve sadece hayal ettiğin hayata odaklan. Neye odaklanırsan onu büyütürsün canım unutma
02 Yorumla
Soran11 ayGürültüde ders çalışamıyorum sürekli kütüphaneye gitmeme de izin verirler mi bilmiyorum şu an teşekkür ederim beni anlıyorsun
- 11 ay
Bu senin hayatın onların söz söyleme hakları yok. Kendi hayatının iplerini eline al kendine simdi bunu yapmazsan her zaman hakkı yenen kurban bilincinden ve acı deneyimlerden çıkamayan hep kurtarıcı bekleyen birisi olursun. Ailen dünyaya gelmen için aracı kapı ve evladı dahi olsa kimse kimsenin kölesi değildir. Alman gereken dersi al ve harkete geç. Kendi gücünü eline al
11 ayFeodal kadalar kendi yaşlılıklarını çocukları üzerinden garantiye almak isteyen yapıdadır, çocuk bir emeklilik planı, bir hasta bakıcısı, bir maddi dayanak gibi görülür. Bu sistemde ne kadar çocuk o kadar iş gücü ve getiri demektir... tamamen kırsal kafalar bunlar anlayacağın. Modern, şehirli, eğitimli insan çocuğunu bir emeklilik planı olarak görmez, çocuğa ne verebilecek bunu hesabını yapar. Kısaca özetleyim; 'cehalet' canım.
10 Yorumla
11 ayKorunamıyorlar ya da ileriyi görme yetileri yok. Ben bu çocuğa nasıl bakarım diye düşünmüyorlar. Zaten bu yüzden daha da fakirleşiyorlar. Kısır döngü yani. Tabii sırf bana baksın diye çocuk yapan da var, gerçekleştiremediği hayallerini çocuğuna yükleyen de...
00 Yorumla
11 ayÇünkü Zenginlere işci lazım fakirlerin çogalması ekonomiye can veriyor bir ülke ticaret yapmayıp kendi vatandaşlarının üçkuruş ekmek parası kazancam diye gece gündüz çalıştırıp canını çıkarıp o vatandaştan aldıgı vergiyle geçiniyorsa o ülke batmaya mahkumdur (kapitalizm)
00 Yorumla
11 ayyoksul ülkeler de böyle afrika bile açlık dan adamların nefesi kokuyor bir sürü çocuk yaparlar doğu illerin dede genelde yaparlar atarlar çocuğu sokağa kültür yoksulluk sebepleri türk ortalaması 2 3 avrupa ortalması 1 2 arap doğulular eşşek bulsa ondan bile çocuk yapar millet ile alakalı biraz kültü gelir vs
01 Yorumla- 11 ay
kadının pek değeri yok bu toplumlar da asıl meseleyi unuttuk onlar için kadın üreme tahtası
33 yaşında bir bekar olarak kafamda bu düşünceyi asla eksik etmem bir şekilde evlenirsiz iyi güzel hoş ya sonrası türkiyede yaşamak oldukça zorken birde 5 çocuk yapsaydım onların vebalini sonra nasıl üstlenicektim düşünmesi bile korkunç belli standartlan saglanmadan cocuk yapılmasına kesinlikle karşıyım türkiyede bir sürü düşüncesizce cocuk yapan çiftler var kendi zevkleri için evlatlarının gelecegini düşünmüyorlar ne diyebilirim allah kolaylık versin
10 Yorumla
11 ayKesinlikle haklısınız
Önce kendinin ve durumunun farkında olmak lazım. Öyle canim istedi doğurayım bir tane kalsın köşede demekle olmuyor.
20 Yorumla
Gizli Üye(36-45)11 ayEn yakin arkadasim 4 kardesler ve maalesef hic mutlu degiller erkekler herseyi yapabilirken kizlara hersey yasak oglanlar istedigi kadar para harcar kizlara evden suyu zor verirler biz 2 kardesiz herseyi annem babam yapti bize abim de sag olsun beni hic incitmez kirmaz insallah kurtulursun onlardan
01 Yorumla
Soran11 ayBizde de öyle maalesef kız erkek ayrımcılığı var
Haklısın çocuk yapmak sorumluluk , maddi ve manevi olarak kendine güveni olmayıp çocuk yapmayanlara bazen bende çok saygı duyuyorum. Ama sen calis yine de pes etme. Çoban olup, belki defter bile bulamayıp okuyan ne cevherler var unutma..
20 Yorumla
Gizli Üye(30-35)11 ayBı adam bir arastirma yapmış fakir semtlere gitmiş oradaki coplerde çocuk bezleri falan görmüş zengin semtlere gitmiş pre den tut seks oyuncakları çöpte görmüş
Seks bir ihtiyaç olabilir ama devlet fakirlerin urememesi için erkekleri kısırlaştırma siz yapmasi lazım çünkü fakirlik genetiktir
şu an keşke hiç dogmasaydim diyorum çok ofkeliyim cok
03 Yorumla- 11 ay
Fakirlik senin suçun bence, bencil insan
Cevap sahibi11 ay@orçomanyak sus fakir parazit gibi uruyorsunuz
- 11 ay
Ederin kaç para söyle satin alim seni
Gizli Üye(25-29)11 ayBilmiyorum. Ben de bunu eleştiriyorum ama allah rızkını verir deyip fütursuzca üreyenlerin hedefi oluyoruz maalesef. Daha da karışmıyorum ne halleri varsa görsünler isterse çocuklarını dilendirsinler isterse yemeğimiz yok yemek gönderin bez gönderin mama gönderin diye elaleme yalvarsınlar umurumda bile değil.
00 YorumlaBir adam tanıdım 13 tane çocuğu var, ilerde büyüyüp çalışmaya başladıklarında hepsinden 10 bin alsam emekli olmama bile gerek yok diyordu, gerisini sen düşün
11 Yorumla
Soran11 ayDaha kötüleri varmış diyelim
11 ayRızkı veren Allah'tır çünkü.
"Öyleyse artık, yoksulluk korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin. Onları da sizi de doyurup rızıklandıran biziz. Şüphe yok ki, onları öldürmek pek büyük bir suçtur. "
-Kur'an-ı Kerim
10 YorumlaBu düşüncede olan ne ilk nede tek kadınsın hata insansın. Kimileri korunmadan bihaber, kimileri korunmanın saçma olduğunu düşünüyor, kimileri "Allah veriyor" deyip devam ediyor... Ortaya çıkan sonuç ise malûm
10 YorumlaAynısını ben yaşadım evde masa koyucak yer yoktu ben de 6 kardeşin en küçüğü benim bana yaz sana masa sandalye gönderiyim kullanmadım türkçe paragraf matematik kitaplarımda olmas lazım yeni
02 Yorumla
Soran11 ayİyi düşüncen için teşekkür ederim🙏
Eskiden anlayabiliyordum bunu çünkü çocukları beleş işçi niyetine kullanıyorlardı ama şu an anlayamıyorum büyük ihtimalle yine öyle okumanı istemiyorlarsa çalışıp onlara bakmanı bekliyecekler kusura bakma ama korunmayı daha bilmeyen kişiler yüzünden bu haldeyiz
00 YorumlaSakin ol, bu günlere gelmişsin, az kalmış iyi çalış kurtar kendini. Pozitif ol. Kendini üzme. Sınavlarına odaklan, sık sık vakit buldukça kütüphaneye kaç.
00 Yorumla
11 aySen elinden geleni yap ve kütüphaneye git bolca. Kazandığın zaman da seni göndermemeye kalkarlarsa araya aile büyüklerini koy. Baktın o da olmuyor çek git bacım onlar zaten pişman olur.
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)11 ayÇok haklısın. Bu yuzden yeni nesil çocuk yapmıyor. Neden yapayım ki? Çocuk yapmak için aylık eve en az 100.000 TL girmeli ki o çocuk rahat yaşasın. Sen gir sınava. Sehir dışına okumaya git. Hatta okurken boş günlerinde calis.
10 YorumlaAcmisin aciktamisin bakabilmislerki bu yasa geldin
14 Yorumla
Soran11 ay12 sene ben boşuna mı okuyorum üniversiteye gitmeme izin vermiyorlar keşke soruyu sonuna kadar da okusaydın
Soran11 ayAnlamadın sen
Allah rızkını verir mantığı ama vermiyor Allah çalışana veririm diyor umarım okuyup kendini kurtarırsın
00 Yorumla
11 aySadece maddi imkani olmayanlar degil ústelik birde iliskisi berbat olup sanki múkemmelmis gibi cocuk yapanlar var.
00 YorumlaSen calis ve sinavi kazan baska bi derdin amacin olmasin su an. Onlar o hatayi yapmis sen yapma ilerde. Cok akillisin
00 Yorumla
11 ayYakınlarda kütüphane yok mu poncik hiç. Evde değil kütüphanede ders çalış. Çok daha verimli olur senin için.
00 YorumlaOkulda dersinden sonra çalışabileceğin bir imkanın var mı? Bilgisayar odası falan okulun kütüphanesi
00 Yorumla
11 aySende git cafeye orada çalış.
Çoğu kişi zaten çıkarmasını bilir bakmasını bilmez neden ben de bilmem.
00 YorumlaÇünkü zengin parasıyla fakir karısıyla oynar.
Yapacak başka bir şeyi olmadığı için...
İsyanında haklısın. Mücadele etmen gerekecek.
00 Yorumla
11 ayCevabini cok cok merak ettigim bir soru sorabilecegim birileri cikinca soruyorum onlar da bilmiyo asla yapilmamasi gerekiyo bana kalirsa
00 Yorumla
11 ayÇok çocuk yapmaları bana göre eşin yanına kuma getirmek çocuk zaten kardeslerini isteseydi 5 spermle ayni anda gelirdi tutardi beşiz olurlardı
00 Yorumlabir laf vardır fakirin karnı doyunca... kalkarmış
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)11 ayüremek biyolojik bir olay ve biyolojik sistem maddi duruma bakmaz 😃 zihnin ve ruhun dahi biyolojik sisteminin kölesidir. biyolojinden bağımsız düşünemez ve karar alamazsın.
10 YorumlaEvliliğin en güzel yanı çocuk ama durum yok çocuk 2-3-4 bu yanlış bir şey
10 Yorumla
Gizli Üye(36-45)11 ayBirde 3-5 tane çocuğu çıkartıp sosyal medyada acitasyon kasanlara sinir oluyorum. Yaparken ve nefes nefese verişirken iyi ama maşallah sorsanız açlar. olan çocuklara oluyor yazık.
00 YorumlaAllah rızkını verir hülyasına kapılıyorlar aptallar
00 Yorumla
11 ayAziyolar e napsinlar bir lets kaç para biliyonmu hey yavrum
00 YorumlaZenginler parasıyla, fakirler karısıyla oynar sözü geldi aklıma
00 Yorumla
11 ayDers calısacagın zamanlarda kütüphaneye gidebilirsin
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)11 ayAynı durumu yaşadım ve seni o kadar iyi anlıyorum ki.. benim yatağım bile yoktu düşün yerde çalışıyordum. Hepte sorguladım neden o kadar yaptınız diye işte verecek cevapları bile yok
00 Yorumla
11 ayBu gün bunun sebebini anlamaman çok normal. Gün gelir anlarsın
00 YorumlaBi kondom almak bu kadar zor olmamalı. Durumuna üzüldüm umarım kazanırsın.🙏🏻
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)11 aySen isteklerini falan boş ver onların sen gene 5 kardessin iyi ben 9 öz uveylerle toplam 13 kardeşim ve evde dedem gol amcalar falan hep beraber kalıyoruz benim durumu sen düşün
01 Yorumla
Cevap sahibi11 ayEvde adım bile hatirlanmiyor yani figüran gibi birseyim
11 ayZengin parasıyla fakir karısıyla oynarmış.
Sonuç bakamayacağın sayıda çocuk…00 Yorumla
11 ayPara bir şekilde bulunur anne baba olmak herkesin en doğal hakkıdır
07 Yorumla- 11 ay
Para nasıl bir sekilde bulunuyor ya. Öyle olsaydı insanlar parasızlıktan intihar etmezlerdi. Anne baba olmak sadece bakabilecek olanların hakkı.
- 11 ay
Boş yaptın şu an
- 11 ay
Aynen dediğiniz gibi anne baba olmak maddi manevi sadece ona bakacakların hakkıdır. Çocuğa güzel hayat ve sonra da gelecek sunamayacaklar asla çocuk yapmamalı. Sonra en az hal bu şekilde oluyor. Asla bir çocuk keşke doğmasaydım dememeli ailesinden böyle şikayetçi olmamalı ama bu ailelerin çocuklarının kaçınılmaz sonu.
- 11 ay
@Happy6161 kesinlikle. Bencil olmayan , düşünceli insanlar pek çocuk yapmıyor zaten. Yapanlar da yukarıdaki gibi aynı düşünce ile üreyip sonra da bakmıyoruz diye ağlıyorlar
- 11 ay
Bakamıyoruz*
- 11 ay
@Shiningdiamond Evet dediğiniz gibi parası olan çocuğuna bakabilecek hiçbir şeye muhtaç etmeyecek insanlar istediği kadar yapabilir hem maddi hem manevi hiçbir şeyi esirgemeden bir hayat yaşatacaklar istediği kadar yapsınlar. Maddi durumu olmadan çocuk yapanlar çok bencil hadi illa tatmak istedin o duyguyu 1 yeterli oda olmaz da 1 çocukta neden harcansın ama illa olacaksa 1 yani çocukların hakkına cidden giriyorlar. Yorum sahibi yazsa ona çok güzel bir yazı yazacağım o zaman belki ne kadar kötü bir yorum yaptığını anlar.
- 11 ay
@Happy6161 valla o kafada birinin mantıklı açıklamaları anlayacağını, dinleyeceğini sanmıyorum. Zevki için yaşayan başkalarını, kendi çocuğu olsa bile , önemsemeyen biridir muhtemelen.
Evinin yakınında kütüphane varsa orada çalış ders en azında dikkatini derdine
00 Yorumla
11 ay- Ben bile tek çocuk isterdim.
00 YorumlaZengin parasıyla fakir karısıyla oynarmış o yüzden😂
00 YorumlaYa gerçekten dikkat edilmesi gereken bir konu
00 Yorumla- Devamını Gör (73)
Devamını Gör(118)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer