Kadınlar niye düşük yapınca üzülüyor?

Belki de ellerinde olmuyordur bilemiyorum tabi. Ama rahimde endometrium tabakası fetüsü olabildiğince geç kabul ediyormuş, fetüsün bu tabakaya yapışabilmesi için farklı hormonlar salgılanması gerekiyormuş ve bu hormonları salgilayamiyorsa bu fetüsün sağlıklı olmadığı anlamına geliyormuş. Endometrium tabakasına yapışamayip rahimde kalan fetüs de hamile olmadığın için adet döngüsünü uyaran hormonlarla endometrium tabakasıyla beraber rahimden atılıyor. Atilmayip orada kalırsa farklı hormonlar salgilamaya devam ederek senin hormonal dengeni bozabilir, enfeksiyonlara açık hale getirdiği için ölümcül olabilir. Yani aslında bu vücudun ve evrimin bir savunma mekanizması. Tabi ki hormonlardan dolayı da üzülüyor olabilirler. Ama orada da annenin destek sistemi önemli belki de, eşi ve diğer yakınları olaya daha rasyonel yaklaşarak anne adayını rahatlatabilirler. Yani strese girmeyip ne kadar hızlı iyileşirse yeniden bebek yapmaya o kadar hızlı hazır olacaktır. Siz ne düşünüyorsunuz?

Kadınlar niye düşük yapınca üzülüyor?
Cevapla