Kürtaj bir hak değil, sorumsuzluğun örtülmesidir. Katılıyor musunuz?

Karşı argümana saygı çerçevesinde sorulacaksa açığım. Kürtaj bence hem etik bir problem hemde alınması gereken bir sorumluluktur. Günümüz dünyasında önüne gelenle birliktelik kuran insanlar, basit bir şey olan przervatifi takmayı reddediyorlar. Bunun sonucunda ise potansiyeli olan bir yaşamı yok ediyorlar. Fetüs yaşam değildir ama potansiyeli vardır. Aynı bir kaplumbağa yumurtasını ezmekten farksızdır. Belkide büyüyecek olan o fetüs başarılı biri olabilir. Ateist ve materyalist dostlarımın "Fetüs, hücre yığınıdır ve bilinçsizdir" sözüne karşılık ise şunu söyleyebilirim: Bilinçsiz olan her canlı hak sahibi olmamasından dolayı öldürülebilir ise derin uykudaki bir bireyi öldürmem meşru mudur? Sanmam. İstem dışı olan, kuralları bilmediğim için yazamayacağım ancak kadının istememesi durumunda yaşanan birliktelikte kadın kesinlikle kürtaj yaptırabilmeli. Ancak bilinçli şekilde yapılan ilişkide çocuğu doğurmak ve/ya devlete vermek zorunda. Ayriyeten bununla kalmamalı, hatasını görüp öncelikle af ve özür mektubu yazıp zorunlu eğitim programlarına sokulmalı. Eğer aynı hatayı 2. kez yaparsa ise implant ile cinsl hayatını belli bir süre ya da tamamen sonlandırılmalı. Feministler buna karşı gelebilir ancak, "Benim bedenim, benim seçimim" fikriniz bu konuda bence oldukça yetersiz. Potansiyeli olan bir canlı senin seçimin değildir. Ayrıca ben senin seçimine değil, seçiminin sonuçlarına karışabilirim devlet olsaydım. Yani przervatif takıp takmamak sana kalmış ancak cezai işleme katlanacaksın ve sorumluluğunu gözleyeceksin. Evlilik durumlarında ise sistem suistimal edilebilir ancak "İstedik, sonra vazgeçtik" denilerek kürtaj yapılabilir. Tabii ki etik değil ancak buna karşı ne devletin ne de insanların yapabileceği bir şey yok. "Kağıt üzerindeki imza bu kadar mı önemli?", evet. Kesinlikle çok şey değiştirir. Senin her gece farklı biri ile yaptığın o eğlenceyi o ikili beraber belirli sürelerde yapıyorlar. Yani farklı biriyle yapıp ilginç bir sistem kurmuyorlar. "Empati kur, kadın ne yapsın?", kadın empati kurarsa bunun zaten yanlış olduğunu ve bir potansiyeli yok ettiğini anlayacaktır. Bedenin senin olsun, beden özerkliği hakkına sahipsin ancak o hakkı kullanmanın tek şartı sorumluluğunu almaktır. Deontolojik ceza anlayışına sahibim, sözleşmeci etik anlayışına sahibim. Agnostiğim, yani muhafazakar bir dinci değilim. Tartışmaya saygı çerçevesi altında açığım.

Güncellemeler
1 yıl
Hocam nolur buraya 20 yaşında İstanbul bossları gelmesin la :d Yani argümanın yoksa oku ve lütfen sadece "Katılmıyorum" de.
Güncellemeler
1 yıl
Katılmayıp argüman sunmayan ve saldıran erkekleri anlıyorum, przervatif takmamak ve kadının içine gelmek seninde hoşuna gidiyor :d Bu kadar iradesiz olmayın, marketten basit bir kndom almak bu kadar zor olmasa gerek.
Kürtaj bir hak değil, sorumsuzluğun örtülmesidir. Katılıyor musunuz?
Cevapla