1 saat televizyon, 1 saat tablet veriyorum, onun dışında oyun ve ders çalışıyor ya da dışarı çıkıp hava alırlar, günü böyle kapatıyoruz...🙂🌸

1 saat televizyon, 1 saat tablet veriyorum, onun dışında oyun ve ders çalışıyor ya da dışarı çıkıp hava alırlar, günü böyle kapatıyoruz...🙂🌸

Kesinlikle, ben sınır koymaktan bile daha fazlasına karşıyım, teknoloji kullanımının tamamen kontrolsüz olmasına. Çocuklar artık kendi akıllarını kullanmıyorlar, telefonlardan ve televizyonlardan gözlerini alamaz hale geldiler. Oysa, örneğin Çin ve Japonya'da çocuklar, bizim çocuklarımızın aksine, gerçekten sağlıklı bir gelişim gösteriyorlar. Bizim çocuklarımız sanki ekmek yemiyor, ayakta duramıyor gibi bir hale geldi. Teknoloji, insanı tembelleştiriyor, bunu her zaman dile getiririm. Bazı insanlar teknolojiye hayran kalıp, "İyi" diyorlar, ama biz bir de kendimize bakmalıyız. Bir tarafta, teknolojiyi doğru kullanan, uzun mesailerle çalışan Japon çocuklarını düşünün, diğer tarafta biz... Nerede "iyi" bu? Çocukların kitap okuması, sanatla uğraşması, paranın nasıl kazanıldığını öğrenmesi gerekiyor. Teknolojiyle, telefonla, tabletle veya televizyonla bu işler olmaz. Emin olun, çocukların gerçek gelişimi ve sağlıklı büyümesi için bu dijital bağımlılıktan uzak kalmaları şart.
Bizimki sabah 1 saat akşam 1 saat tablet veya TV
Çok fazla yaa o kadar vermeyin günde 1 saat yeter oda ders çalıştıktan sonra kafa dağıtsın diye
Ders mi🥲 4 yaşında
Ders olmasa bile eline kağıt keleni verin sevdirin çocuğa yazmayı çizmeyi resim cizdirebilirsiniz en azından küçük ama kreş falan gitmiyo mu
Gidiyor tam gün kreş var. Sabah kahvaltı ve benim hazırlanmam vs arefesinde bir saat telefon izliyor. 8 bucukta bırakıyorum. Sonra akşam 5 buçuk 6 gibi alıyorum onu eve gidiyoruz. annesi ve ben yemek hazırlarken o da mutfakta yanımızda telefon izliyor veya tablette 0-4 yaş zeka geliştirici oyunlar var onu oynuyor. İlgisini çekerse yemeğe yardım ediyor ufak tefek mesela köfte varsa o şekillendirir veya salatayı o karıştırır ayranı o yapar gibi gibi. Yemekten sonra birlikte bulaşık makinesine yerleştiriyoruz uyku saatine kadar oyun oynuyoruz ya ikimiz başbaşa ya da eşim o gün modundaysa o da katılır. Akşam da ben ona kitap okuyarak uyuturum. Nadiren bazen biz yemek sofra ile uğraşırken televizyonda çizgi film izler. Bir de eşim hemşire o geceleri nöbetçiyken Miray çok huysuz oluyor o zaman mecbur kalıyorum telefon veya tablete
Haklısın olabildiğince uzak tutun ekrandan, Rabbim size bağışlasın, Öpüyorum kuzuyu bal yanaklarindan 😘🌸🙏
Teşekkür ettik halası
Rica ederim 🥰
Mümkün olduğunca az verilmeli. Hatta telefon falan verilmezse daha iyi. Çünkü beyinlerini ve karakterlerini şekillendiren yaşından büyük sözler öğreniyorlar. Ben yeğenimin izlediği şeyleri dahi takip ediyorum. Özellikle telefon verildiğinde neleri izlemiş neler dinlemiş kontrol ederim. Beğenmediğim siteleri de engellerim.
Ebeveynler mutlaka çocuklarından bir adım önde olmalıdır
Sınır koymak şart yoksa beyinleri uyuşuyor
Cevap
18Cevap
Sınır koymak çocukların anne baba sözü dinlemesi açısından oldukça iyidir gadası
Kesinlikle sınır konulmalı , bunu çocuk düşünemez ya da bilemez ama anne ve baba bu konuda bilinçli olmalı ve birlikte hareket ederek tutarlı kararli olmalılar kurallara riayet etmeliler yoksa ilerki zamanlarda önlem alınması hiç bir fayda sağlamayacaktır ve söz geçirmek daha zor olacaktır alışkanliklar küçük yaşlarda edinilmeli
Dün karşıma bir video çıktı, çocuklarıma ekran saati dediğimde güneşten bahsediyorum diyordu. İngilizce olduğu için tam bir çeviri yapamamış olabilirim ama orjinali şu şekildeydi:'When i say screentime i mean sunscreen time!' ve oğluna güneş kremi sürüyordu. O kadar hoşuma gitti ki çünkü çocuklara erken yaşta tablet telefon verdiğimizde ya da teknolojiyle tanıştırdığımızda hayal güçlerinde ciddi bir düşüş oluyor. Neşelerini, enerjilerini hatta üretecek coşkularını bile kaybediyorlar. Bence bu kötülüğü hiçbir anne baba çocuğuna yapmak istemez. Ki tek olumsuz etkisi de bu değil, gözlerde ve sağlıkta ciddi bir problemleri de beraberinde getiriyor.
Büyük kizim kendi ayarliyor ama Instagram vs yok, Şu an daha gerek görmüyor. Kücük kizimin cep telefonu bu ara kendisinde değil, ama olsa bile uzaktan ayarlaya biliyorum... neye baktiğini nicin baktiğini Youtube'de önemli veya oyunlarda ne ve kimlerle oynadiğini. Cocuklarin boş vakti olunca Anneee diye gelip sohbet muhabbet oluşa biliyor...
Kesinlikle sınırlı olmalı. Baştan nasıl alışırsa böyle gidiyor. Bizim hanıma 10 kere söyledim cep telefonu alma tablet alma diye anlatamadım zamanında şimdi baş edemiyoruz. Hem kendi yapıyor hem kendi şikayetleniyor sonra. Ama kardeşimin çocuğu öyle değil sınırlı saatlerde oynuyor. Baştan öyle alıştırıldı.
sınır koyulmalı. küçük yaşta tablet/telefon gibi şeylere çocuklar bağımlı oluyor bu da davranışlarını değiştiriyor. çocuk bu sefer sadece tablete ilgi gösteriyor çevresindeki şeylere karşı ilgisiz oluyor ve agresif davranışları oluyor.
Vallaha ben küçük ligin den beri ya tabletim ya da telefonum vardı ve hep dizi izledim başım da zaten ne anne ne de babama vardı sabahtan akşama kadar izlerdim
Bence sınır koyulup başka alanlara kapı aralamalı , örneğin daha fazla arkadaşlarıyla oynaması için teşvik verilmeli zaman kısıtlaması yapılmamalı
Uzmanlar 36 aya kadar önermiyor. Bence haklı yanları var. Ki bende ekransız ilerledim. Ancak 20 aylık oldu artık biraz biraz önerilen çizgi filmlerden izletiyorum. Yoksa oyalamak zor oluyor aerık
Merhaba, sınır koymak tabiki gerekir, sonra içine kapanık, asosyal, ekran bağımlısı, daha da ilerleyen dönemlerde depresif çocuklar yetiştirmemek için...
Zaten küçük yaşta tablet telefon TV v. b. şeyler çocuklarda çok soruna yol açar anlatsam bitiremem mümkünse uzak tutmak gerekir
Çocukların beyni sulanıyor ben olsam vermem ama herkes veriyor çocuğuna başımızdan gitsin mantığıyla
maalesef çağımızın hastalığı ekran karşısında vakit gecirmek buna küçük yaştaki çocuk ve bebeklerde dahil oldu ve karşı koyması da çok zor
Mümkün olduğunca verilmemeli, anne babalar devamlı verip başından savıyor, sonra da neden bu kadar canımsın var diyoruz
Evet çocuklara zararlı en fazla yarım saat bir saat olur fazla olmaz
Kullanılmamalı ben çocuğum olursa 15 yaş altı kullandırmam
Tablet o kadar beyinlerini yıkamış ki çocukların sokakta oyun kuramıyorlar
Süre ile vermek en mantıklısı bence kuralcı olmak gerekli diye düşünüyorum
Evet bence sınır koyulması gereken bir durum.
Şimdiki çocuklar laf anlamıyor , vermeyince zir zir ağlıyorlar
ne kadar sınır koyarsan koy belli bi noktadan sonra önünde duramıyorsun
Sizi can-ı gönülden tebrik ediyorum 🌸
Teşekkür ederim jelyz 😘❤️
Kesinlikle şart çocuklar çok bağlı oluyor ya
Küçük yaşta çok doğru değil
Toplam ekran süresi 1 saat olmalı bence
Yasak bence gözlere zarar veriyorsunuz
Sınırlı olmalı kuzum
Şart
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?