Kadın vücudu... Geçen bir haberde kadının kızı hamile kalamadigi için kocasınin spermleri ve kadının yumurtaliklariyla laboratuar ortamında dölleme gerçekleştirilip kadının annesine yuklemisler taşıyıcı olmuş kadın ve 60-65 yaşinda doğum yapmış kızının çocuğuna... Halle Berry 50 yaşında çocuk doğurdu artık teknoloji çok ilerledi X yaşta da dogurabilirsin ve bunun teşvikini yanlış buluyorum. Bu sadece biyolojik bir olay değil... Zaten bazı riskleri taşımasa belli bir yaş üzerine gerceklesen doğumlarda doktorlar bebek taramalarini ücretsiz yapmaz... risk denileni göz ardı etmemek lazim. Doğanın bize sağladığı belli evreler var bunların yerini karıştırmamak gerek yoksa evet mümkün ama çocuklara etkisi (otistik doğum riski) anneye risk (bazi hormon ilaçlari yan etkisi meme kanseri riski vs) ve psikolojik etkileri (enerji sabır konfor zonun ve hayatın değişiyor vs) var. Herşeyin bir zamanı var, herşeyi yapabilirsiniz ama bence neden olması gerektiği gibi bir yaşam seçmeyelim ki...(Çocugu olmayan ve tedavi görenleri ayrı tutuorum ama yinede onlarda da belli bir yaştan sonrası riskli..)
00 Yorumla
En İyi Cevaplar
Gizli Üye(25-29)1 yılHayır değil neden tehlikeli olsun ki? 45den sonrası tehlikeli olabilir onun öncesinde kalp rahatsızlığı falan yoksa büyük bir sıkıntı çıkmaz. Bahsedilen yaşta hamilelik tehlikeli değildir, sadece 30dan önce doğurganlık yüksektir yani herhangi bir cinsel birliktelikle hemen hamile kalmaları olası oluyor, ama 35-45 yaş arası da hamile kalabilir ancak bu her birliktelikte olacağı anlamına gelmez yumurta döllenmesi seyrek hale geldiği için uzmanların yaş tercihi 30 yaş altıdır.
00 Yorumla
1 yılBenim bir tanıdığım var 45 yaşında doğum yaptı ve gayet sağlıklı. Eşini burada kötüleyeceğine ona destek çık. Madem yorgun o zaman onun yorgunluğuna ortak ol ve ona yardım et. Artık insanlar o kadar da erken evlenip çocuk yapmıyor.30 yaşından sonra evlenenlerde var..
01 Yorumla- 1 yıl
Ne eşinden bahsediyorsun bu bir soru benim ile ilgisi bile yok ☺️
- Çocuk & Ebeveyn konusunda 395 cevap paylaştı.
1 yılŞu durumda böyle birinin çocuk yapmasi saglikli olmaz yorumlarda atlamislar bunlar türk kızı kuyruguna bastigin anda ciyaklamaya viyaklamaya cirmalaya gecerler bunlar insan degil hayvan da olamazlar beyni gelismeyip vücudu gelişen amipler sadece beyin gelismeyince böyle olmaları normal ilac tasiyacak psikolojik sorunlari olacak daha yeni Aksarayda mi ne yanlis hatirlamiyorsan psikolojik sorunu olan anne cocuklarini öldürmüş bu beyinsizlere bu haberi goster karsi cikarlar ama bu soruya gelince atlarlar beyinsizler beyinsizlere ne dersen de algilama kapasiteleri yok
00 Yorumla
Yapay Zeka Cevapladı
Yakuza1001, günümüzde 35 yaş sonrası doğum yapmak, eskisine göre daha yaygın ve doktor kontrolünde çok güvenli hale geldi 🌟. Tabii ki, yaş ilerledikçe bir kadının hamileliği daha sıkı bir takibi gerektirebilir. Ama sağlık durumu ve kontrollerle bu süreç gayet güzel yönetilebilir. Eğer çantasında ilaç taşıyorsa, bu mutlaka hamileliği etkileyecek anlamına gelmez. İlaçlar ve yorgunluğu, doktoruyla açıkça konuşması önemli. Senin ona bu süreçte destek olman çok değerli ❤️. Merak etme, sevgi ve özenle güzel bir süreç olabilir 😊.
10 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
14Cevap
1 yılBenim arkadaşım 43 yaşında ilk cocugunu 47 de ikinci çocuğunu doğurdu , hepside çok sağlıklı. Kadınları böyle kalıplara sokmayın herkesin bünyesi farklı. Yil olmuş 2025 hala aynı saçmalıklar tartışılıyor. 30 dan sonra gömün kadınları o zaman ya. Nasıl saçma anlayışlar bunlar.
927 Yorumla- 1 yıl
Arakadışının çocğunun üniversite meziyet törenine mutlaka sende katıl.
- 1 yıl
Bu kadar zorba olmayın. Milleti zorbalamayi bırakın.
- 1 yıl
Biraz normal olun herşeyin doğada bir zamanı var.
- 1 yıl
Siz öyle yaparsınız, millete karışmayın.
- 1 yıl
harikasın
- 1 yıl
Normali zaten dogurabiliyor olması kadın menepoza kadar doğurabilir. Doğası buna musaait zaten.
- 1 yıl
Sende 40sın çocuğun olursa mezuniyet törenine katıl o halde
- 1 yıl
- 1 yıl
@Kalplivceld ergen ergen yorumlar yapmayın ya, bak istersiniz yaşınız geçer yalvarirsin yine çocuğunuz olmaz o zaman hatırlayın bu zorbaliklari.
- 1 yıl
Ablacım sana demiyorum şu adama yazdım ben yorumu.
- 1 yıl
Erkekler 40 yaşında baba olmaya çalışıyor ya hani katılsınlar çocuklarının üniversite mezuniyetine
- 1 yıl
@Kalplivceld adamı etiketlesene
- 1 yıl
Etiketledim zaten
- 1 yıl
@Kalplivceld pqrdon geri alıyorum dediklerimi. Fakat sonradan etiket yapmışsın.
- 1 yıl
Evet bende yazdıktan sonra anladım
- 1 yıl
Sen önce kendi yaşına bak be yaşın 39 yazıyor utanmadan 30 yaşında ki kadınlara mı laf atıyorsun sizde antropoza giriyorsunuz dede oluyorsunuz sizde bunaksınız ne yapalım yani sizi de gömelim o zaman 30’dan sonra ayıp ya yeter artık konuşma o zaman kardeşim ne yargılıyorsun burada gelmiş rakamlara göre kadınları herkesin biyolojik yaşı farklı oluyor hem sen önce kendi yaşına bak sen kendin 17 yaşında mısın ayıp ya
- 1 yıl
@Kalplivceld Benim 19 kızım var aramızda 20 yaş var kısmetse 2 sene sonra katılacağım 😎
- 1 yıl
Tamam işte erken çocuk yapmışsın 40ından sonra çocuk yapmaya kalksan mezuniyetine katılır mıydın acaba
- 1 yıl
@Kalplivceld muhtemelen tekerliki sandalye ile katılırdım tabi yolda kalp krizi geçirip ölmez isem
- 1 yıl
@Yakuza1001 bu asagiladigin kadınlardan beter ol dilerim. Şu yazdığın üsluba bak , hasta ve problemli olan sensin bence. Karina bile saygın yok senin, millete mi olsun.
- 1 yıl
Neden bu sekilde bir soru ve yorum yapmak geregi duymussun ki 39 yasinda buyuksun cocugunda varmis zaten ne alaka anlamadim karın dan baska cocukmu istiyorsun da yapamiyor? Genc kiz arayisindamisin anlamadim derdi ne bu abinin
- 1 yıl
@erisasli34 Sadece düzgün cevap verenlere yorum yapıyorum. Evli değilim elenmeyi de düşünmüyorum. Sadece yeni tanıştığım bir kadının ilk randevuda dile getirdiği ciddi bir ilişki istiyorum ve artık anne olmak istiyorum sözü üzerine böyle bir soru sordum ben 34 yaşında birisi anne olmaz demedim ki! Tehlikeli olup olmadığını da ben karar veremem ama burada kafayı yeniş o olarak çok kadın yorumunu görünce sadece şaşırdım. Ne kadar 30 yaşını geçmiş hiç çocuk sahibi olmamış kadınsı canlılar varsa saldırıyorlar 🤣🤣Genç kadınlar benim ilgi alanım dışımda !! Zaten bir genç 19 yaşında çocuğum var 2. Bir çocuğuda kaldıramam.
- 1 yıl
Ne karısı ne aşşalaması ben evli değilim kendi kurgunuzu yazıp kendiniz yorumluyorsunuz !! Benim hiç bir yorumumda aşşalamak yok bu sadece soru bunu bile algılamakta zorlanıyorsunuz nasıl bu yaşa geldiniz hayret ediyorum.
- 1 yıl
@Yakuza1001 bu nasıl bir şuursuzluk, kadınsı canlı ne demek ya. adam gibi yazın sizde yeni tanistigim kadın benden bunu bekliyor deyin sizde. Sziin gibi bir suursuzdan çocuk yapmaya çalışıyoruduysa zaten zavallı kadın acıdım ona. Kendine hiç değer vermiyor demektir. Hadsizlesmeyin daha fazla sizde.
- 1 yıl
Sen bence kendine acımalısın 😎 o kadar yazıyorsun cevap vermiyorum hala yaziyorsun git derdini kedilerine anlat !!
- 1 yıl
O.. çocuğu
- 1 yıl
Dfil git yazma yorum
1 yılAnnem beni 37de doğurdu arkadaşımın annesi onu 40ta kardeşini 43te doğurdu başka bir arkadaşımın annesi 39 yaşında doğum yaptı yani kadınların vücudunu kadınlardan iyi bilemezsin😄
47 Yorumla- 1 yıl
Hangi aşiret bu
- 1 yıl
Yıl 1980ler değil kadınlar okuyor sonra çocuk yapıyor çıkın şu kafadan
- 1 yıl
34 yaşına kadar ne okulu? 1980 bu güne kadınlar evrim mi geçirdi? Bu ne saçma bir özgüven🤣🤣
- 1 yıl
Okumak kariyer bilir misin köylü
- 1 yıl
Köylü çocukların daha zeki ve başarılı olduğunu bir Türkiye’de iltifatın için teşekkürler. Bu arada babana selam söyle hala geç değil.
- 1 yıl
Köylü çocukların tarlada babalarının mesleklerini devam ettirmeleri şoku
- 1 yıl
Sen canımsın mısın? Bence bu soruyu sana çok soruyorlar 🤣
Gizli Üye(30-35)1 yıl45 yasina kadar yolu var. Belki daha da fazla olabilir. Allah var her sey mumkun. Bir cocuk illaki dunyaya gelecekse, gelecegi aile, anne belliyse 55 yasinda da dogurur hemde saglikli bir sekilde. Olacagi varsa mutlaka olur
52 Yorumla- 1 yıl
Bir kadını İlk çocuğun 45 yaşında doğurması kendisi için ne kadar mantıklı ve sağlıklı?
Cevap sahibi1 yılSoruda ilk cocuk denemissin cevirme lafi simdi? Ayrica evet o da saglikli. Allah bazilarina yillarca cocuk nasip etmiyor. Bazilari yillarca tedaviyle ugrasiyor. Allah'ın cocugu nasip edecegi yas 45 ise yine öyle de olur. Allah'ın işine ne karışıyorsun? Ona gore mantikliysa ve o anneyi de cocugu da sag salim dogurtup ikisini de yaşatan Allah degil mi sonucta? Senin mantığına uymak zorunda degil gibi duruyor burdan bakinca.
1 yılHayır değildir neden olsun.)) ovulasyon devam ettiği sürece gebelik mümkündür. Vitamin minarel, düzenli kontrol. Tıp ilerledi değil mi 😀.
40 Yorumla
1 yıl35 yaşından sonra riskli gebelik durumuna giriyor ama kendi tercihi öncesinde bir doktora danışarak herhangi bir sıkıntı olup olmicağı hakkında bilgi alması daha iyi olabilir. Hastalık durumu vs falan sonradan sıkıntı çıkabilir çünkü
00 Yorumla
1 yılBence uygun bir yaş. Ovulasyon devam ettiği sürece, herhangi bir sağlık problemi yok ise doktor kontrolünde sorunsuz bir gebelik yaşanılır
30 Yorumla
1 yıl45 yaşına kadar sağlıklı bir kadın doktoru onay verirse hamile de kalabilir, doğum da yapabilir. Gereksiz boş yapmasın bazıları.
30 YorumlaBirsey olmaz kanka gebe kalıyorsan hala doğura bilirsin demektir.
30 Yorumla
1 yılBenim annem 43 te doğurdu bi şey olmaz inşallah
30 YorumlaHele kadın sağlıklıysa 45 e kadar yolu var tehlikeli değil 35 doğum için hiç değilse de hadi 40 a kadar olsun 35 te olmaz o işler
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)1 yıl35 yaş olmasindan ziyade kullandığı ilaçlar ve yorgunluğu hamilelik için iyimi değil mi bilemeyiz. Ancak kendisine guveniyirsa ve doktoruda onay veriyorsa elbette yapabilir birde ilk bebeğimi olacak
00 Yorumla30 yasindan sonra zeka testi yapılıyor, yani yumurta ayni tazeliğini korumuyor once konsantresi bozuluyor daha sonra anormal sorun olasılığı artar
04 Yorumla- 1 yıl
Gençlerin çocukları %100 sağlıklı öyle mi.
- 1 yıl
Konuyu şöyle düşünün, cinsel organlar vücudumuzun en çok kokan ve vücudumuzun yine en koyu bölgelerini oluşturur, onları biz rengini açmaya çalışırız. Tabii ki o bölgede bir insanın konsantrasyonu yani sıkıştırılmış hücreleri bulunur. Bu konsantrasyon en güçlü 20'li yaşlardadır. 30'lu yaşlara girdiğimizde konsantrasyon yani sıkıştırılmışlık yavaş yavaş ayrılmaya başlar. Yumurta hücreleri de böyle. Hatta bazı kadınlar yumurta hücrelerine 40 yaşında bazıları 35 yaşında kaybedebilir hep menopoz 47 yaşında 48 yaşında olmaz. Daha da erken olanlar var onlar anormaller. Ancak daha uzun menopoza giren de olabiliyor. Tıp bilimi en uygun yaşın 20-30 arasında kabul eder 30'dan sonra zeka testi ister yani çocuğun canımsın olma olasılığı artar. Çünkü o yaşta erkeklerin de yavaş yavaş konsantrasyonu azalmaya başlar. Yani 80 yaşındaki bir erkekle 25 yaşındaki bir erkeğin sperm canlılığı kuvveti hızlılığı aynı olmaz. O erkeğin spermi döllemez demiyorum. Aynı hareketliliği bulamazsın. Kadın yumurtası içinde aynı şey geçerlidir. İlk yumurtalar yozlaşır yani ilk gördüğünüz adet regl. Erkeklerde de ilk boşalma semen dir, yani boştur içi, sperm sonradan gelmeye başlar. Kadınlarda da gerçek yumurta bir süre sonra gelir. Bu tazelik korunmak zorundadır. Peki neden zeka testi yapılır. Anne karnında eğer çocuk anormal ise hamileliği sonlandıralım mı yoksa devam edecek misiniz diye size sormak için. Çünkü anne karnında çocuğun sendromlu olduğu veya problemli olduğu belli olur artık belli oluyor
- 1 yıl
Bir susun, susun. Herşeyi bi siz biliyorsunuz. İnsanlara umutsuzluk verince ne kazanıyorsunuz. Açıklama istemiyorum sizden.
- 1 yıl
Ayyy çok biliyorsun sen yaa zaten ikili ve üçlü testler yapılıyor 35 inden sonra da doğursan da 25 inde de doğursan zeka taramaları her gebeye yapılır. Genetiğinde down sendromu olma riski 25 yaşında olan birinde de olabilir 52 yaşında doğuran birinde hiçbişey de olamayabilir. Genetikten haberin yok senin
1 yılVan'da 80 yaşındaki kadın doğum yaptı dediğin yaşlar neki
10 Yorumlaher şey zamanında güzel
Ve çocuk sahibi olmayı geciktirmeyin kızlar 🤗
00 Yorumla
1 yılHayır tehlikeli falan değil, 40 yaşına kadar yapılabilir.
00 Yorumla
1 yılSanki kadın ölmüş gibi konuşuyorsunuz.42-45 yaşında doğuran da duydum.
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılİsteyen istediği yaşta, kendi hür iradesi ve keyfiyle çocuk doğurabilir. Bu tür sorular evrimini tamamlayamamış türlerin ürünü üzgünüm : )
01 Yorumla- 1 yıl
Tamam sen hangi canlıdan evrimleşmişsin onu araştırdın mı? Ataların neymiş?
1 yılYaşla alakalı Değildir. Kişiyle alakalıdır. Tehlikeyi en iyi kadın doğum uzmanı bilir.
00 Yorumla
1 yılTehlikeli değil ama 20'li yaşlara göre daha ağır atlatır 9 ayı..
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yıl50 yaşında doğuran kadınlar var 35 te bişey mi?
31 Yorumla
Cevap sahibi1 yılZorba ve kaba adam 😂
Gizli Üye(30-35)1 yıl45 inde istemeden hamile kalan torun gibi büyüten çok kadın var. Sağlıklı olduktan sonra neden olmasın
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılYengem 30 dan önce olmuyordu çocuk 30 dan sonra oldu artık bu algıları yıkın erken yaşta evlenince çocuk olucak diye bir kural yok
00 Yorumlahiç 34 yasinda olmadim bu yuzden bilmiyorum fakat bir gun 34 yasinda olacagim belki evlide olacagim. hala cocuk istemiyorsam muhtemelen hicbir zaman bilemeyecegim riskli olup olmadigini. gelecegi göremem.
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yıl20 ila 28 sağlıklı dönem. 35 yaş üstü riskli.
09 Yorumla- 1 yıl
Normal kadınlarında hala dünyada olduğunu görmek ne güzel 👍
- 1 yıl
Bunumu duymak istiyordun jxjndnd ama kadınlar istedilerinde kocalariyla birlikte bunu hiç düşünmüyorlar. Cunki onemli olan bu kararı verip sorumluluğu almaktır. Oyuzden sen istemiyorsan ben istemiyorum. de ve kıza yol Berki baskasindan çocuğunu yapsın
- 1 yıl
Ayrıca. Erkelerin 40 yaşında sperlerininde Kalitesi düşüyor yine riskli bir durum. Siz kendinizi çok kaliteli sanıyorsunuz ve buyuzden kadınlara saldiroyorsunuz.
- 1 yıl
@Papatyaadası bunun gibi yaşlı erkeklerin amacı genç kızları evliliğe ikna etmek kendilerinin sonsuza kadar çocuk sahibi olduklarını iddia ederek genç kızlarla evlenme derdindeler. Çünkü 30 40a kadar alem yapmıştır ama yine doymazlar genç kız isterler
- 1 yıl
@Snowcat Yine evde kedi ile yalnız yaşayan psikolojik sorunları olan bir kadın daha
- 1 yıl
birde güncelle yazmış andropzlu evde kalmış bunak 😂😂 kendi yetersizliğini kadınlara saldırarak örtmeye çalışıyor bunun pili bitmiş zaten çocuğu olmaz bu yaştan sonra olsada dede der ahahah
- 1 yıl
@Kalplivceld zaten baksana sorunlu belli
Gizli Üye(25-29)1 yılErkekte 40tan sonra çocuk sahibi olma şansı düşüyor ona kalırsa.
çocuğu ölü doğabilir
Riskli gebelik
erken doğum
40 yaşındaki erkeklerin spremleri kalitesizlikten bunlara sebep olur.
10 Yorumla
1 yılYaş önemli fakat risk durumu için dr kontrolü şart, herkesin bedeni kendine özeldir sadece yaş ile olacak iş değil bu durum.
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yıl35 yaşında doğurmayacak da ne zaman doğuracak asıl ya? 50 yaşında doktor kontrolünde sapasağlam bebek doğuran tanıdığım var. taş devrinde yaşamıyoruz artık gidin doktora mis gibi bebek doğurun kadınlara da yaşlı muamelesi yapmayın :))
00 YorumlaAbartma, kadınlar 30’undan sonra ölsün o zaman
52 Yorumla- 1 yıl
Türkiye'de erkekler sübyancı olduğu için ,30 dan sonrasını insandan bile saymıyorlar. Birde nesilden nesile aktarıyorlar.
- 1 yıl
@Mineral2023 gerçekten öyle iğrenç yaratiklar
1 yıl30 buçuk-31'de doğum yapacağım inşallah. 34 genç bir yaş.
10 YorumlaSanirim hormon dengesine bakman lazim ama yasi artimi, komplikasyon ihtimali artiyor
00 Yorumla
1 yılKanka doktora danışın. Şüphelerinizi ancak o giderir.
00 YorumlaKivanc tatlitugun esi 45 inde dogurdu
30 Yorumla
1 yılGüncellemeden sonra yorum yapmaya korktum😂
00 YorumlaEğer daha önce doğum yapmışsa değil
00 Yorumla
1 yılOzmn anne olmasin
00 Yorumla- Çocuk & Ebeveyn konusunda 312 cevap paylaştı.
1 yılSağlık durumuna bağlı
00 Yorumla - Çocuk & Ebeveyn konusunda 334 cevap paylaştı.
1 yılOnu en iyi doktor bilir
00 Yorumla
1 yıldeğil doğurabilir
00 Yorumla
1 yıl30 yaşına gectiyse bebek ve anne zarara uğrar
01 Yorumla- 1 yıl
Beyfendi deli yalnızların aşkıyım ama ben sizi normal bir tıp bilgisi yazdım derdiniz ne kadınlara hakaret ediyorsunuz bana ima ettiginizi biliyorum yazdiginiz benim adım olur ta kendisi biz sizin yorumlarinizi yazmasak sizin xperiniz yukselmez vitrinde en önde popüler soru olamazdinız kadınlar sizi çok bilgi yazıyor diye siz sinirlenmissiniz.
Tehlikeli değil. Herkes kadar tehlikeli.
00 Yorumla30 dan sonra riskler artmaya başlıyor.
02 Yorumla- 1 yıl
Gençken risk çok mu az
Gizli Üye(30-35)1 yılBşr rahatsızlıgı yoksa hayır
00 YorumlaHayır değildir
10 Yorumla
1 yılDayı 35 yaşta bişey yok ki
00 YorumlaOrta
00 Yorumla
1 yılBir yaştan sonra kadın biter.
04 Yorumla- 1 yıl
Kro mk
- 1 yıl
@güneşveyaprak acı gerçek. Kro olsam keşke. Ama acı gerçekler
- 1 yıl
Sizde 40 yaşında bitiyorsunux.
- 1 yıl
@Papatyaadası ben 40 daha var. 40 dan sonra yaşamayı planlamadim. Yasamimi sonlandırma yapacağım. 35 36 girdim
1 yıle gayet normal
00 YorumlaKişisel sebepler yaşla alakası olmayan
00 YorumlaÇocuk & Ebeveyn konusunda 468 cevap paylaştı. Denemek lazım
00 YorumlaNe alakası var abi
00 Yorumla
1 yılDeğil
00 YorumlaTabii ki değildir
00 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer